تاریخ انتشار: جمعه, 04 تیر 1395 ساعت 11:58

حقایقی تلخ درباره شیرین ترین خوردنی تابستانی!

یک متخصص تغذیه گفت:مصرف بیش از حد هندوانه با وجود داشتن خواص بسیار مفید می تواند مشکلات جدی را به همراه آورد. خوردن بیش از یک واحد هندوانه در روز می تواند منجر به اختلالات گوارشی مانند تهوع،اسهال و استفراغ شود.

خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه، بیان کرد:مصرف بیش از حد هندوانه با وجود داشتن خواص بسیار مفید می تواند مشکلات جدی را به همراه آورد.

وی اظهار کرد:خوردن بیش از یک واحد هندوانه در روز می تواند منجر به اختلالات گوارشی مانند تهوع،اسهال و استفراغ شود. همچنین به دلیل فیبری که دارد ، استفاده بیش از اندازه آن نفخ را به همراه دارد. مصرف روزانه بیش از حد این میوه به علت داشتن پتاسیم،موجب بر هم خوردن تعادل الکترولیت ها شده که سبب ناراحتی های قلبی_عروقی می گردد.

این متخصص تغذیه توصیه کرد:دیابتی ها از مصرف زیاد هندوانه خودداری کنند.علاوه بر این افراد،کسانی که مقاومت انسولینی نیز دارند، در استفاده از این میوه احتیاط کنند.همچنین خوردن بیش از لزوم آن در مبتلایان به چربی خون موجب افزایش تری گلیسرید می شود.

وی عنوان کرد:افرادی که دچار آلر‍‍‍‍‍ژی هستند یا زمینه آلرژی را دارند از خوردن زیاد هندوانه پرهیز کنند.

رحمانی یاد آور شد: امکان نفوذ سموم شیمیایی به داخل هندوانه با وجود پوست ضخیمی که دارد، وجود داشته بنابرین زیاده روی در مصرف آن برای سلامت بدن مضر است.

باشگاه خبرنگاران جوان

2585 نمایش

نظر دادن