تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 تیر 1395 ساعت 16:54

90 دقیقه چُرت زدن احتمال ابتلاء به دیابت را دو برابر می‎کند!

نتایج یک پژوهش نشان می‎دهد چُرت زدن به مدت 90 دقیقه در روز، در طولانی مدت خطر ابتلاء به بیماری دیابت را 50 درصد افزایش می‎دهد.

این پژوهش را دکتر توموهید یامادا با بررسی 300 هزار مورد به انجام رسانده و انجمن پزشکی قلب و عروق امریکا در واشنگتن دی.سی. آن را منتشر کرده است.

تجزیه و تحلیل نتایج این پژوهش نشاد داد که چُرت زدن‌های مکرری که بیش از 40 دقیقه زمان می‌برند، خطر ابتلاء به سندرم متابولیک را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

سندروم متابولیک به مجموعه‌‎ای از شرایط اطلاق می‎‌شود که شامل فشار خونِ بالا، سطوح افزایش یافتۀ انسولین در خون، چربی انباشتۀ اضافی در اطراف شکم و سطوح افزایش یافتۀ چربی خون است.

البته باید در نظر گرفت که براساس نتایجِ برآمده از این پژوهش، خواب نیمروزیِ حدود 20 تا 30 دقیقه آسیبی به بدن افراد نمی‌زند.

بنابراین بهترین راهکار برای مقابله با عوارض ناشی از چُرت‌های طولانی در وهلۀ اول این است که هر شخصی در طول شب، هشت ساعت بخوابد.

اما اگر بنا به دلایلی از خواب کامل در طول شب محروم بودید، بهتر است زنگِ ساعتِ شماطه‌دار یا تلفن همراه خود را برای نیم ساعتِ بعد تنظیم کرده و سپس در طول روز به خواب بروید.

باید توجه داشت که خواب در طول روز هرگز جبران کنندۀ خوابِ شب نیست، اما اگر واقعاً بدان نیاز داشتید حتماً کمتر از چهل دقیقه بخوابید چرا که خواب نیمروزِ بیش از 40 دقیقه در نهایت احساس ضعف و بیحالیِ شما را افزایش داده و برای سلامتی شما مضر است. / پرس تی‌وی

1105 نمایش

نظر دادن