تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 تیر 1395 ساعت 15:50

«خدیجه» مهجور در میان نام‌‌گذاری‌ها/ از ابتدای امسال تاکنون فقط 4 مورد خدیجه در تهران ثبت شده است!

معاون اداره کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد: سال گذشته فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، زینب، فاطمه زهرا، مریم، رقیه و کوثر جزو 20 نام اول انتخابی کشور بودند اما افراد کم‌تر نام خدیجه را انتخاب می‌کنند.

اسدالله پارسا مهر، معاون اداره کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌و‌گو با آنا درباره فراوانی نام «خدیجه» از ابتدای سال تاکنون، گفت: از اول فرودین امسال تا 31 خرداد 241 مورد نام خدیجه در کشور ثبت شده است.

وی افزود: در تهران نیز تنها 4 مورد نام «خدیجه» ثبت شده است.

پارسا مهر با بیان اینکه در بین اسامی دختر نام خدیجه رتبه 154 را دارد، عنوان کرد: آمار فراوانی نام خدیجه بدان معنا نیست که خانواده‌ها نام‌های مذهبی برای کودکان خود انتخاب نمی‌کنند زیرا در سال گذشته نام فاطمه با 49 هزار و 601 مورد، زهرا با 30 هزار و 750 مورد و نازنین زهرا با 17 هزار و 649 مورد جزو اسامی بودند که به ترتیب رتبه اول، دوم و سوم را در کل کشور داشتند.

معاون اداره کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور افزود: هم‌چنین در بین اسامی دختر که سال گذشته ثبت شده اسم‌هایی مانند زینب، فاطمه زهرا، مریم، رقیه و کوثرنیز جزو 20 نام اول انتخابی هستند.

بر اساس گزارش خبرنگار آنا، دوشنبه شب حجت‌الاسلام شهاب مردای مهمان برنامه خندوانه بود که عنوان کرد مسابقه‌ای در برنامه «کوی محبت» برگزار کرده و به افرادی که امسال در تهران نام فرزندشان را خدیجه انتخاب کردند یک سکه بهار آزادی هدیه خواهد کرد اما تاکنون هیچ موردی به مسابقه گزارش نشده است.

641 نمایش

نظر دادن