تاریخ انتشار: پنج شنبه, 17 دی 1394 ساعت 13:15

فوت پنج نفر براثر ابتلا به ویروس آنفلوآنزا H1N1در کردستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فوت پنج نفر به دلیل ابتلا به ویروس آنفلوآنزا H1N1 در استان خبر داد و گفت: تمام موارد فوتی جزو گروه های پرخطر بوده اند.

فرزام بیدارپور همچنین از بستری 584 نفر در بیمارستان های استان به دلیل دیسترس تنفسی شدید خبر داد و افزود: از این تعداد، 55 نفر به H1N1 آندمیک مبتلا هستند.

او از آماده باش تمام بخش های درمانی و مراکز بهداشتی استان در مقابله با این نوع آنفلوآنزا خبر داد و گفت: تا امروز تعداد هفت هزار دز تزریق واکسن و نیز 408 مورد درمان با اوسلتامی ویر انجام شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، معاون بهداشتی دانشگاه بر رعایت نکات بهداشت فردی برای پیشگیری از این بیماری مانند شست و شوی دست ها با آب و صابون تاکید کرد و گفت: رعایت آداب تنفسی نیز اهمیت فوق العاده زیادی در پیشگیری از بیماری دارد و پوشاندن دهان و بینی با دستمال در هنگام عطسه و سرفه، قرار دادن دستمال در کیسه پلاستیکی و سپس دفع آن در سطل زباله اهمیت زیادی در پیشگیری از بیماری دارد.

بیدارپور با بیان اینکه مصرف آنتی بیوتیک در بسیاری از موارد ابتلا به این بیماری ضرورتی ندارد و بعضی از مبتلایان لازم است با تشخیص پزشک تحت درمان های دارویی ویژه قرار گیرند، تصریح کرد: افراد مبتلا یا مشکوک به بیماری از دست دادن و روبوسی خودداری نموده و از هرگونه خود درمانی پرهیز و جهت مداوا به پزشک مراجعه نمایند.

وی اظهار کرد: رعایت فاصله حداقل یک متری با بیمار مبتلا بسیار ضروری بوده و فرد مبتلا باید به اندازه کافی استراحت نماید، بنابراین از حضور در مدرسه یا محل کار و اماکن عمومی تا زمانی که پزشک اجازه نداده است باید اکیداً خودداری شود.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

503 نمایش

نظر دادن