تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 دی 1394 ساعت 10:20

مخالفت کمیته مخابرات مجلس با فیلترینگ تلگرام

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ابراز مخالفت با فیلترینگ تلگرام گفت: باید از تجربه‌های قبلی در زمینه ایجاد محدودیت درس بگیریم و بعد تصمیم بگیریم و گرنه تصمیم ما اثر معکوس خواهد داشت.

هادی حسینی در مورد فیلترینگ تلگرام گفت: ما تلاش می‌کنیم که تلگرام فیلتر نشود. دولت هم نظری در این ارتباط ندارد و نمی‌خواهد این فیلترینگ صورت بگیرد.

وی در گفتگو با نامه نیوز با تاکید بر اینکه کمیته ارتباطات مجلس مخالف فیلترینگ تلگرام است، افزود: ما معتقدیم فیلتر کردن به نوعی محدود کردن افراد است و اکنون دلیلی برای ایجاد این محدودیت وجود ندارد.

حسینی بیان کرد: ما باید به جای فیلتر کردن تلگرام، نسبت به نحوه استفاده آن فرهنگ سازی کنیم که شاهد بروز برخی مشکلات فعلی نباشیم و یا اینکه ابتدا جایگزین مناسبی برای آن به جامعه معرفی کنیم و بعد به فکر ایجاد محدودیت در دسترسی به تلگرام باشیم.

رئیس کمیته مخابرات کمیسیون صنایع و معادن در ادامه به جمله ای از شهید مطهری که البته در مورد کتاب و کتابخوانی بیان شده اشاره کرد و افزود: شهید مطهری می‌فرمایند که شما نمی‌توانید به مردم تشنه بگویید آب نخورید در حالی‌که یک چشمه آب زلال را به وی نشان ندهیم. در واقع اگر قرار است تلگرام را فیلتر کنیم باید ابتدا جایگزینی برای آن در نظر بگیریم و به مردم معرفی کنیم که آسیب‌های اجتماعی کمتری داشته باشد.

وی به سابقه مقابله با ماهواره در کشور هم اشاره کرد و گفت: ما در حوزه‌های مختلف این تجربه شکست خورده را داشته‌ایم و باید از آن درس بگیریم؛ مثلا نتوانستیم ماهواره را محدود کنیم و واقعیت کنونی جامعه ما این است که آنتن‌های ماهواره در خانه‌های مردم وجود دارند. ما باید حساسیت‌ها و همه جوانب ایجاد یک محدودیت را در نظر بگیریم و بعد در مورد آن تصمیم گیری کنیم.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

620 نمایش

نظر دادن