تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 دی 1394 ساعت 10:20

برادر شیخ النمر، اوباما را سرزنش کرد

دومینوی سعودی علیه ایران / بازگشت به دوران جاهلیت / تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات / توافق نفتی ایران و انگلیس / نظام بر انتخاب مردم متکی است
به گزارش آخرین نیوز، برادر شیخ نمر النمر که اعدامش موجی از اعتراضات را در خاورمیانه و سراسر جهان در پی داشت، رئیس‌جمهوری آمریکا را به دلیل ناکامی در استفاده از نفوذ خود بر دولت ریاض برای توقف مرگ برادرش سرزنش کرد.

محمد النمر، برادر شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعیان عربستان در مصاحبه‌ای با یاهو نیوز گفت: متاسفانه باید بگویم که دولت آمریکا هیچ کاری انجام نداد و این در حالی است که آنها از خطر این اقدام و پیامدهای آن مطلع بود. ما به صراحت از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستیم تا به عنوان دوست سعودی‌ها مداخله کند و آمریکایی‌ها این کار را انجام ندادند.

وی در مصاحبه‌ای تلفنی از شهر عوامیه در جنوب‌ شرق عربستان گفت: من شخصا از مقام‌های کنسولگری آمریکا در ظهران عربستان خواستم تا از رئیس‌جمهوری آمریکا بخواهند تا برای جلوگیری از اعدام برادرم کاری انجام دهد اما آمریکایی‌ها کاری نکردند. تمام اقدامات آنها به صدور بیانیه‌های کلی از جانب وزارت خارجه آمریکا محدود شد.

سخنان محمد النمر که خودش هم یکی از مخالفان سیاسی و نیز تاجر است، در حالی مطرح شده که پسر خودش هم علی النمر با مجازات مرگ روبه‌رو شده است. پسر وی در سال 2011 و در حالی که تنها 16 یا 17 سال داشت، در جریان اعترضات ضد دولتی بازداشت شد. حکم وی شامل اعدام با شمشیر و آویخته شدن به صلیب است. جامعه بین‌الملل به این حکم‌ها اعتراض کرده و از عربستان خواسته است تا دست از این اقدامات بردارد.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

 
منبع: ایسنا
501 نمایش

نظر دادن