تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 آذر 1394 ساعت 09:32

اظهارات جالب يک نماینده دلواپس!

به اعتقاد شما آقاي جليلي انشا مي‌نوشت؟ قطعا انشانوشتن بهتر از ديکته‌نوشتن است. اگر معتقديد عملکرد اين تيم هسته‌اي زيرنظر رهبري است، پس عملکرد آقاي جليلي و دوستان‌شان نيز زيرنظر رهبري بوده است

به گزارش آخرین نیوز، « اظهارات جالب يک دلواپس » عنوان يادداشت روز روزنامه اعتماد است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:

نزديک شدن به بهار سياست يعني انتخابات، اين خوبي را دارد که مطالب و موضوعاتي مورد بحث قرار مي‌گيرد که پيش از آن کمتر مورد توجه بود. به ويژه هنگام مناظره‌ها اين مطالب بيشتر طرح مي‌شود.

 روزهاي گذشته در دانشگاه صنعتي شريف مناظره‌اي ميان يکي از اصلاح‌طلبان و يکي از نمايندگان کنوني مجلس که از تندروان طرفدار آقاي احمدي‌نژاد است برگزار شد که متضمن نکات بسيار جالبي بود. با توجه به مطالب جالبي که در اين مناظره گفته شده است چند گزاره مهم وي را نقل و نقد مي‌کنيم تا معلوم شود نيروهاي تندرو طرفدار دولت پيش از چه ساختار فکري تبعيت مي‌کنند. وي در نقد دولت فعلي و اصلاح‌طلبان گفته است که: «تا کي قرار است بگوييم اين مشکلات مربوط به گذشته است؟ پس کي قرار است مسووليت امور را خودمان برعهده بگيريم؟» واقعيت اين است که هنوز هم کساني از دوستان ايشان هستند که مشکلات کشور را به رژيم گذشته که حدود ٣٧ سال (و نه دو سال) از سقوطش مي‌گذرد نسبت مي‌دهند، پس چگونه انتظار دارند که دولت کنوني هيچ مشکلي را به گذشته يعني فقط دو سال پيش ربط ندهد؟ به‌علاوه اگر ايشان دچار فراموشي نشده باشند حتما به ياددارند که رييس دولت مورد حمايت آنان تا آخرين سال‌هاي دولتش، عليه دولت‌هاي قبلي حرف مي‌زد در حالي که دولت و جامعه کم مشکلي را گرفته بود و جامعه و دولت سراسر مشکلي را تحويل داد ولي باز هم از سخنراني عليه قبلي‌ها خسته نمي‌شد

به علاوه فارغ از اينکه اين کار درست باشد يا نادرست، طرفداران دولت پيش بايد شجاعت آن را داشته باشند که از اقدامات آن دولت دفاع کنند، نه اينکه بگويند مشکلات را به گذشته ربط ندهيد. از سوي ديگر چگونه مي‌گوييد که مشکلات را به گذشته ربط نداد، در حالي که بيشتر ساختارهاي توليد و نظام اداري در دوره دوستان اين آقا تخريب شده و دولت جديد هنوز پس از دو سال نتوانسته مشکل تحريم را حل کند و معلوم هم نيست تا چند سال ديگر بتواند به نقطه آغاز يعني سال ١٣٨٤ برسد و بالاخره اينکه اين اعتراض از هر کس پذيرفتني باشد از طرفداران دولت پيش پذيرفتني نيست، شما مي‌توانيد با دليل و شواهد نشان دهيد مشکلات موجود ربطي به دولت پيش ندارد، نه اينکه به‌طور کلي بگوييد گذشته را فراموش کنيم.

در ادامه گفته‌اند: «به اعتقاد شما آقاي جليلي انشا مي‌نوشت؟ قطعا انشانوشتن بهتر از ديکته‌نوشتن است. اگر معتقديد عملکرد اين تيم هسته‌اي زيرنظر رهبري است، پس عملکرد آقاي جليلي و دوستان‌شان نيز زيرنظر رهبري بوده است». اين استدلال عليه گوينده است. مخالفان آقاي جليلي مجال طرح مخالفت نداشتند، ولي اگر مخالفتي هم داشتند و مي‌توانستند بگويند به همين دليل که در هر حال وي در زيرنظر نظام کار مي‌کرده، مخالفت را به حد دشمني نمي‌رساندند، در حالي که دوستان دلواپس اين آقا و شخص خودش نيز مخالفت با دولت جديد را در قضيه برجام به نهايت رساندند، به‌طوري‌که در همين جملات نيز از کلمه ديکته استفاده کرده است. ظاهرا گوينده متوجه نيست که اگر اين ديکته است، به قول خودش، ديکته‌اي نيست که دولت نوشته باشد، به کليت ساختار برمي‌گردد.

در ادامه مهم‌ترين فراز سخنان وي به شرح زير است. «اگر براي شما فقط موضوع حصر مهم است براي ما موضوع تورم، رکود، نگه‌داشتن عزت ملت، فشاري که به مردم وارد مي‌شود، بيکاري، ازدواج و حفظ دستاوردهاي هسته‌اي همه مهم است». به نظر مي‌رسد که بايد به دلواپسان محترم گفت که کمي دير از خواب بيدار شده‌اند، تک‌تک اين موارد را با يکديگر مرور مي‌کنيم تا متوجه ماجرا شوند و اينکه اگر ذره‌اي، تاکيد مي‌شود اگر ذره‌اي نسبت به اين موضوعات دلواپسي داشتند و آنها براي‌شان مهم بود، قطعا از دولت پيش حمايت نمي‌کردند. جالب اينکه در کنار همه اينها اصولا از مساله فساد هيچ ذکري نمي‌کنند، در حالي که اين مساله بسيار مهم است. ولي خب گمان مي‌کنند که طرح آن از طرفداران دولت پيش پذيرفتني نيست زيرا در اين شکي ندارند که آن دولت فساد را به نهايت قابل تصور رساند.

تورم
اوج تورم در دهه اخير در دو سال آخر دولت پيش بود که به ٣٥ درصد هم رسيد. تورم فقط با آمدن دولت جديد کنترل شد و اکنون به کمتر از ١٥ درصد رسيده است. ضمن اينکه تورم در دولت پيش براي طبقات فرودست بيشتر بود، حتي براي آنان تا ٦٠ درصد هم تخمين زده مي‌شد.

رکود و بيکاري
در تمام دوره دولت مورد حمايت تندروان، رشد اشتغال در حد صفر بود. در حالي که حداقل بايد حدود پنج ميليون شغل خالص در اين مقطع هشت‌ساله ايجاد مي‌کردند (اضافه بر مشاغلي که حذف مي‌شوند)، ولي دريغ از چند صد هزار شغل، آن مشاغلي هم که ايجاد شد، با افزايش بي‌دليل کارگر و کارمند در کارخانجات و ادارات بود که نوعي شغل‌سازي است و نه ايجاد شغل. وضعيت رشد اقتصادي هم بر همگان روشن است که عموما محصول درآمدهاي بادآورده نفت بود که سر به فلک مي‌زد و هنگامي هم که اين منابع ته کشيد، جز فساد چيزي از آن پول‌ها نماند. دادگاه بابک خان زنجاني پيش‌روي شماست. ‌اي کاش مطالب آن را مطالعه مي‌کرديد.

عزت ملت
اين دغدغه از همه جالب‌تر است. اجازه دهيد که درباره آن چيزي ننويسيم که مشکلي هم پيش نيايد. ظاهرا تعريف ايشان از عزت، با مفهوم واقعي عزت خيلي فرق دارد. کافي است که به نظرسنجي‌ها مراجعه کنند، ببينند مردم امروز احساس عزت مي‌کنند يا آن زمان؟

ازدواج
کافي است که به آمارهاي دوره پيش مراجعه کنند تا ببينند وضعيت ازدواج به دليل افزايش بيکاري و کاهش اشتغال به چه وضعي درآمده بود. وضعي که هنوز هم ادامه دارد.

حفظ دستاوردهاي هسته‌اي
اول اينکه اين دستاوردها در اين دولت و براي نخستين بار از سوي جهان به رسميت شناخته شد و اين بزرگ‌ترين دستاورد است. ولي هزينه آنچه موردنظر شما بوده براي هفت پشت ملت ايران کافي بود که خدا را شکر ادامه نيافت. آمده بود بلايي ولي به خير گذشت. هر چند هنوز با هزينه بسيار زياد.

1049 نمایش

نظر دادن