تاریخ انتشار: جمعه, 13 آذر 1394 ساعت 15:29

امامی کاشانی: مدیریت جمعیت 26میلیونی اربعین را با مدیریت جمعیت 2.5میلیونی حج توسط دولت عقب‌افتاده عربستان مقایسه کنید

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امید در جوانان بسیار و هدایت آسان‌تر است چراکه فطرت را هنوز گم نکرده‌اند؛ به همین جهت رهبری خطاب به جوانان نامه نوشتند.

به گزارش آنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌ اول نماز جمعه امروز -جمعه 13 آذرماه- تهران اظهار کرد: اگر دین اسلام را دین انسانیت بگذاریم، جمله درستی است. در تورات و انجیل که تحریف شده است نکته‌هایی که در دین اسلام است به هیچ وجه دیگر نیست.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی تصریح کرد: حدیثی در این باره به ذهنم می‌رسد که بی‌ارتباط با این نامه نیست. می‌گویند شیطان به آدم چهل ساله‌ای رسید وقتی دید در چهل سال خودش را درست نکرده است او را بغل می‌کند و می‌بوسد و می‌گوید که فدای رویت شوم که دیگر به سعادت نخواهی رسید. در آن سن دیگر هدایت و سعادتمندی سخت می‌شود، امید در جوانان بسیار و هدایت آسان‌تر است چراکه فطرت را هنوز گم نکرده‌اند؛ به همین جهت رهبری خطاب به جوانان نامه نوشتند.

وی با تاکید بر اینکه دین اسلام دین هدایت همه بشریت است، ادامه داد: امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید که با مردم چنان برخورد کنید که اگر مردید بر شما بگیرند و اگر زندگی کردید به زندگی بگویند که خوشا بر اینکه تو هستی. از این بجث‌ها در اسلام فراوان است. این روایات نشان می‌دهد اسلام، دین انسانیت است و همه انسان‌ها را به سعادت دعوت می‌کند. همچنین در همین زمینه پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید که «عرب بر عجم ترجیه ندارد مگر در تقوا، معنویت و انسانیت.»

امامی کاشانی اضافه کرد: رهبری در نامه به جوانان غرب از فرانسه شروع کردند و خطاب کردند که در فرانسه چنین حادثه‌ای رخ داد و این موجب تاثر برای شخص آقا و برای همه جهان است؛ یعنی بحث راجع به این نیست که مسلمان است یا نیست. این خود نشان می‌دهد که اسلام چیست و دنبال چیست.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: این خلاصه‌ای‌ از تفکر دینی است. باید اینها در دنیا مطرح شود. خوب فکر می‌کنید که غرب با وجود این چه می‌کند؟ متاسفانه این تناقضی است که غرب گرفتار شده است. از یک طرف می‌گوید که مخالف تروریسم هستیم از طرفی از تروریسم دولتی، یعنی اسرائیل، حمایت می‌کند و از طرف دیگر از داعش حمایت می‌کند. البته این جریان دو نفع برای اسلام و دو خسارت برای غرب دارد. نفع آن برای اسلام این است که موجب بیداری جهانی می‌شود، جامعه بشری با جمعیت بیش از 7 میلیاردی می‌فهمند که آنهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند از 100 میلیون تجاوز نمی‌کنند. ملت‌ها و جوامع بشری با آن مخالفند. ملت‌های در غرب وقتی می‌فهند که دولت‌ها از آنها حمایت می‌کنند از آنها می‌بُرند. می‌پرسند که چرا ظهور حضرت مهدی(عج) این‌قدر به عقب می‌افتد می‌فرمایند که تمام دولت‌ها از قدرت مایوس شوند و بفهمند که فریادرسی نیست.

وی ادامه داد: روزی حتی مردم عربستان هم از حکام خودکامه عربستان جدا می‌شود و این به نفع اسلام است و خسارتی است که دشمن می‌بیند. بنابراین باید دنیا هوشیار شوند، جوان‌ها بیدار شوند و تعاملی صحیح با اسلام برقرار کنند. که اگر این راه باز شود این حرکت‌ها و ناامنی‌ها همه و همه یک نویدی می‌دهد که فکرها باز می‌شود.

امامی کاشانی تاکید کرد: در آن صورت حتی یک زن جوان با اینکه آلات و زیورش همراه‌اش است می تواند شب تاریک از شرق دنیا به غرب سفر کند و در امنیت به سرخواهد برد. این امنیت را اسلام بشارت داده است. امیدوارم که این ان‌شاءالله آغاز شود. در کشورهای مختلف رشته‌های ادیان الهی وجود دارد، آنها با اسلام‌شناسان بنشیند و بینند که آن کفه‌ای که می‌تواند به سعادت برساند اسلام است.

سیدالشهدا و چهره شهادت مقابله با تمام مفاسد است

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم با تسلیت اربعین و ایام پایانی ماه صفر اظهار کرد: مساله اربعین از زمان حضرت باقر(ع) شروع شد. آن کفه‌ای که در آن ترازوی حسین (ع) به وجو آورد در دنیا و تاریخ بی‌نظیر است. گرچه ترازوی حق و باطل از ابتدای بشریت بوده است، قیام حضرت حسین(ع) نکته‌هایی داشت که برجستگی‌هایی ایجاد می‌کند و مسئله اربعین را خاص می‌کند. در تاریخ دنیا مبارزه حق و باطل است. امام حسین(ع) نه تنها مبارزه با کفر کرد بلکه با آنهایی که به ظاهر می‌گفتند مسلمانند مبارزه کرد.

وی گفت: اگر بخواهیم اکنون را با آن زمان مقایسه کنیم همین شر داعش است. مسحیت و یهود در برابر اسلام می‌گویند که ما حقیم و اسلام می‌گوید که ما حقیم. داعش می‌گوید که من مسلمانم به نام اسلام این همه جنایت مرتکب می‌شود. جهانیان می‌گویند اسلام این است. بنی‌امیه هم می‌گفت اسلام این است. حسین(ع) گفت اسلام این نیست. یعنی حسین (ع) محتوا را عوض کرد و اسلام و قران را به جای خود نشاند. محتوایی که آنها آورده بودند، بشر را ناامید می‌کرد.

امامی کاشانی تصریح کرد: به لطف خداوند داعش رور به روز ضعیف‌تر و بدبخت‌تر می‌شود چراکه اگر این فکر باشد بشریت مایوس می‌شود که این همه ناامیدی در محتوای اسلام است. در ایام رحلت پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) همه عزاداری می‌کنند و تمام می‌شود و می‌رود تا سال دیگر. اما اربعین چیز دیگری است؛ یعنی اینکه در چهلمین روز شهادت حسین (ع) باید جهان متوجه شوند. قبلا خیلی عادی بود. اما چندین سال است که در حال گسترده شدن است. این خیل عظیم می‌خواهد بگوید که آن چیزی که جهان را اداره می‌کند بیداری اسلامی است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: اربعین امسال با جمعیتی در حدود 26 میلیون زائر، با 16 هزار موکب و با وجود تهدید دشمن، با این عظمت در کربلا برگزار شد. حالا این را مقایسه کنید با کاری که که دولت عقب‌افتاده عربستان با جمعیت 2.5 میلیونی حج را مدیریت نکردند.

وی خاطرنشان کرد: از دولت عراق و مرجعیت عراق و صداوسیما تشکر می‌کنیم. مساله سیدالشهدا و چهره شهادت با تمام مفاسد مقابله می‌کند. افضل شهادت، شهادت حسین(ع) است. این شهادت در مقابل تمام جهالت‌ها می‌ایستد. این شهادت در دنیا اثر می‌گذارد.

627 نمایش

نظر دادن