تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 تیر 1394 ساعت 17:30

پرسپولیس در سایه استقلال

پرسپولیس و استقلال ۲ تیم نامدار فوتبال ایران‌، در حالی فصل نقل و انتقالات را پشت سر می‌گذارند که هنوز فهرست خود را برای فصل بعد تکمیل نکرده‌اند.

همشهری: در اين ميان استقلال نسبت به پرسپوليس وضعيت بهتري در جذب بازيكنان جديد و تمديد قرارداد برخي مهره‌هاي كليدي‌اش داشته ولي شرايط تيم سرخ‌پوش تهراني چندان مناسب نيست.

  • جدايي بيك زاده‌

استقلال بعد از جذب محمد امين حاج محمدي، ميثم مجيدي، جابر انصاري و سيدمهدي رحمتي، روز گذشته هم با روزبه چشمي، هافبك دفاعي تيم اميد به توافق 90درصدي رسيد. اين بازيكن در تلاش است تا رضايتنامه‌اش را از صبا بگيرد. از طرفي هاشم بيك‌زاده هم براي ماندن در استقلال به بن بست رسيده و مي‌گويند‌ مظلومي او را در ليست مازاد قرار داده است. پرسپوليس اما همچنان در جذب بازيكن با مشكلات مالي مواجه است وكمال كاميابي نيا و رامين رضاييان خريدهاي‌پرسپوليس بوده اند. اين باشگاه البته ديروز با فرشاد احمدزاده بازيكن فصل گذشته تراكتورسازي توافق كرد ولي تكليف چند بازيكن ازجمله علي‌عسگر، محمد نوري و اميد عاليشاه مشخص نيست. نكته مهم اما ناكامي پرسپوليس در جذب بازيكنان مورد نظر برانكو بوده و سرمربي سرخ‌ها به‌شدت از عملكرد مسئولان اين باشگاه در اين زمينه ناراحت است.

  • فروزان در فهرست مازاد

پرويز مظلومي سرانجام تصميم خودش را براي حذف يك دروازه‌بان از استقلال گرفت و محسن فروزان را در ليست مازاد قرار داد. علي نظري جويباري، معاون باشگاه استقلال مي‌گويد: «فروزان يك بازيكن معمولي نيست كه بخواهيم او را بفروشيم. اگر هم بخواهد در استقلال بماند در ليست مازاد قرار مي‌گيرد. حيف است به سادگي بگذاريم اين بازيكن برود، مي‌توانيم توافق كنيم تا او را قرضي به تيم ديگري بدهيم. او مي‌تواند 2-3سال ديگر به استقلال بازگردد.» نظري جويباري درباره اميد ابراهيمي، بيك‌زاده و خسرو حيدري خاطرنشان مي‌كند: «با آنها چندبار جلسه داشتيم. قرار است تا پنجشنبه همه‌‌چيز مشخص شود.»

  • مظلومي حسيني را نمي‌خواهد

در روزهاي گذشته شايعات مختلفي در مورد حضور سيدجلال حسيني در استقلال مطرح شده و حتي اين بازيكن هم چندبار در مصاحبه‌هايش، پرسپوليسي‌ها را به حضور در استقلال تحريك كرده است. حسيني اما در ليست مظلومي قرار ندارد، نظري جويباري در اين خصوص مي‌گويد: «نه با او جلسه داشته‌ايم و نه صحبت كرده‌ايم. او در ليست مظلومي نيست.»

جويباري در مورد اينكه ‌ اميرحسين صادقي در ليست مازاد قرار دارد يا خير مي‌گويد: « وي كاپيتان استقلال و بازيكن ملي‌پوش ماست. يك سال هم با استقلال قرارداد دارد. مظلومي در اين‌باره تصميم مي‌گيرد و بايد ببينيم نظر او چيست.» او در پايان حرف‌هايش در مورد بحث حضور نكونام در استقلال هم حرف مي‌زند: «مظلومي با ما در مورد جذب نكونام صحبتي نكرده است. شرايط ما در فصل نقل و انتقالات خوب پيش مي‌رود. 80درصد كارها انجام شده و قرار است اين هفته تكميل شود.» استقلال و پرسپوليس كه همچنان زيرنظر وزارت ورزش اداره مي‌شوند، در حال رقابت با يكديگر هستند. استقلال فعلا شرايط بهتري در فصل نقل و انتقالات دارد. بايد منتظر ماند و ديد كه در روزهاي آينده چه اتفاقاتي رخ خواهد داد.

1108 نمایش

نظر دادن