تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 تیر 1394 ساعت 15:17

احضار علی کفاشیان و مهدی تاج به دادستانی تهران

همانطور که پیش بینی می شد، رییس فدراسیون فوتبال، رییس سازمان لیگ و رییس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به دادسرای تهران احضار شده اند.

آنها برای ارائه برخی توضیحات مبنی بر رای صادره با سقوط باشگاه به دادستانی احضار شده اند که البته توضیحات را ارائه کرده اند و از دادستانی بیرون آمده اند.

سایت شفقنا این خبر را منتشر کرده و درباره اش نوشته است:« دادستانی تهران به عنوان متولی تعیین تکلیف اموال بابک زنجانی که باشگاه راه آهن نیز از اموال او محسوب می‌شود نسبت به رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال که منجر به سقوط این تیم به لیگ دسته یک شد شدیدا معترض است و به همین منظور روز گذشته علی کفاشیان، مهدی تاج و علیرضا صالحی برای ادای پاره‌ای توضیحات به دادستانی تهران احضار شدند.

کمیته استیناف رای‌ خود را در خصوص رسیدگی به پرونده باشگاه راه آهن در استفاده از بازیکنش به نام مارتین کایونگو موتومبا صادر کرد که بر اساس آن موتومبا به شش جلسه محرومیت از فعالیت فوتبالی و پرداخت یکصد و پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

در ادامه این رای که با جنجال‌های فراوانی همراه شده است، نتیجه هر یک از مسابقات باشگاه راه آهن که از بازیکن مذکور در مقابل تیم های پرسپولیس تهران، نفت مسجد سلیمان، پیکان تهران، استقلال خوزستان و سایپا البرز استفاده کرده است، سه بر صفر به نفع باشگاههای فوق الذکر اعلام شد تا در نهایت راه‌ آهن به لیگ یک سقوط کرده و پیکان مجددا در لیگ برتر ابقا شود.

برآیند حاصل از این جلسه پذیرش اعتراض و اقدام در این خصوص بوده است. همچنین دادستانی با لحاظ مراتب حکم صادره از مرجع استیناف را کاملاً غیرقانونی دانسته و آن را بر خلاف حق می‌داند لذا مستنداً به ماده‌ی ۵۱ آیین‌نامه کمیته انضباطی درخواست تجدیدنظرخواهی ویژه نسبت به آن را دارد.

یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال با تایید این خبر گفته است:« این جلسه مابین رییس فدراسیون فوتبال، رییس سازمان لیگ و رییس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با آقای تورک نماینده محترم دادستانی تهران برگزار شده است.»

البته پیش بینی هم می شد چنین اتفاقی بیفتد. شنیده شده که مهدی تاج با استرس زیادی به دادستانی تهران رفته است اما علی کفاشیان عین خیالش هم نبوده است.

965 نمایش

نظر دادن