تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 خرداد 1394 ساعت 11:40

اهلیت تنها خریدار استقلال تایید نمی‌شود

در حالی که قرار است نتیجه مزایده چهارم استقلال و پرسپولیس تا ساعاتی دیگر از سوی رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام شود گفته می شود که اهلیت تنها خریدار برند باشگاه استقلال به تایید هیات واگذاری نرسیده‌ است.

به گزارش خبرگزاری آنا، مزایده چهارم فروش برند استقلال و پرسپولیس در حالی 29 اردیبهشت برگزار شد که تنها یک شرکت برای خرید باشگاه استقلال به سازمان خصوصی سازی پاکت داد؛شرکت سرمایه گذاری سمند.

این شرکت که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ایران خوردو است با ارایه پیشنهاد 290 میلیارد و 500 هزار تومانی در مزایده شرکت کرد که مدارک آن از سوی سازمان خصوصی سازی مورد تایید قرار گرفت.

اما در این میان گفته می‌شود به دلیل اینکه شرکت خودروسازی ایران خودرو به عنوان مالک اصلی شرکت سمند یک شرکت زیان‌ده‌ است و با بدهی‌ چند ده میلیارد تومانی رو‌به‌رو است هیات واگذاری اهلیت آن را تایید نکرده‌ است.

این خبر هر چند از کانال‌های رسمی اعلام نشده است اما با توجه به موضع گیری‌هایی که‌ نمایند‌گان مجلس در مخالفت با واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو شرکت خودرو ساز ایران‌خودرو و سایپا انجام داده‌اند و همچنین بدهی‌های سنگین این دو شرکت احتمال رد پیشنهاد شرکت سمند در کنار پیشنهاد شرکت سرمایه‌گذاری نیوان ابتکار که برای خرید پرسپولیس پیشنهاد داده‌ است وجود دارد.

در صورتی که این اتفاق بیفتد هیات واگذاری که متشکل از وزرای اقتصاد، ورزش و دادگستری است تکلیف چگونگی اداره باشگاه استقلال را مشخص می‌کند.

883 نمایش

نظر دادن