تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 خرداد 1394 ساعت 16:00

عابدینی: استیل آذین برنده مزایده است

امیر عابدینی گفت: جلسه رئیس سازمان خصوصی سازی با مجمع سهامداران شرکت استیل آذین ایرانیان نتایج خوبی در بر داشت و ذهنیت وی را در خصوص این شرکت بیش از گذشته روشن کرد.

مدیر عامل اسبق باشگاه پرسپولیس با بیان این مطلب در گفت و گو با آنا گفت: «برگزاری جلسه از سوی پوری‌حسینی کار منطقی بود که انجام داد. سهام‌داران شرکت استیل آذین تغییر کرده‌ بودند و او در این جلسه به دنبال پاسخ این سوال بود که آیا سهامداران جدید توانایی اداره پرسپولیس را دارند یا نه.»

وی ادامه داد: «در این جلسه پوری حسینی دغدغه‌هایش را مطرح کرد. اسنادی که ما در خصوص سهام‌داران جدید شرکت استیل آذین به سازمان خصوصی سازی داده‌ بودیم را تطبیق داد و به دنبال احراز آنها بود که خوشبختانه برگزاری این جلسه باعث شد تا ذهنیت وی بیش از گذشته در خصوص شرکت استیل آذین روشن شود.»

عابدینی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری جلسه رئیس سازمان خصوصی سازی با سهام‌داران شرکت‌هایی که در مزاید‌ها شرکت می‌کنند امری طبیعی است یا نه گفت: «اینکه وی پیش از این در چنین جلساتی شرکت کرده یا نه را من خبر ندارم. او به عنوان متولی واگذاری برند پرسپولیس باید گزارش کاملی از وضعیت شرکت‌هایی که خواهان خرید باشگاه پرسپولیس هستند به هیات واگذاری ارائه دهد. پس طبیعی است که وی چنین جلساتی را برگزار کند تا گزارشی که می خواهد ارائه دهد با واقعیت‌ها نزدیک‌تر باشد.»

او در ادامه افزود: «از طرف دیگر شرکت استیل آذین در مزاید پرسپولیس بالاترین قیمت را داده‌ است و طبق قانون باید برنده مزایده باشد. او در این جلسه در واقع با مدیرانی که قرار است در آینده پرسپولیس را اداره کنند نیز آشنا شد.»

عابدینی همچنین در خصوص این صحبت پوری حسینی که از سهام‌داران شرکت استیل آذین قول گرفته تا در موعد مقرر چک‌های خود را پاس کنند نیز گفت: «او صحبت درستی را مطرح کرد. پوری حسینی گفت که اگر استیل آذین برنده مزایده شود آیا می تواند پیش پرداخت را پرداخت کند که سهامداران اعلام کردند به محض اینکه قرارداد امضا شود و صاحب باشگاه شوند مبلغ 67 میلیارد تومانی را که باید به عنوان پیش پرداخت پرداخت کنند را به حساب واریز می کنند که البته 8 میلیارد تومان الان در حساب خصوصی سازی است و شرکت باید 59 میلیارد تومان دیگر واریز کند.»

شرکت استیل آذین در مزاید پرسپولیس بالاترین قیمت را داده‌است و طبیعی است که طبق قانون باید برنده مزایده باشد. پوری‌حسینی در این جلسه در واقع با مدیرانی که قرار است در آینده پرسپولیس را اداره کنند نیز آشنا شد
 
 

وی ادامه داد: «پوری حسینی در مورد چک‌هایی که قرار است به این سازمان بابت مابقی پول خرید برند پرسپولیس داده شود سوال کرد و این موضوع را مطرح کرد که باید این چک‌ها سر موعد مقرر پاس شود که این اطمینان به وی داده شد که این کار حتما انجام می‌شود.»

مدیر عامل اسبق پرسپولیس در ادامه با اشاره به حضور وزیر ورزش در هیات واگذاری گفت: «فکر می کنم وزیر ورزش مخالفتی با واگذاری پرسپولیس به شرکت استیل آذین نداشته باشد. از یک طرف ما بیشترین قیمت را داده‌ایم و از سوی دیگر تمام نواقصی که در پرونده‌ بود را برطرف کردیم. در کنار این دو موضوع مدیران استیل آذین و افرادی که قرار است باشگاه را در آینده اداره کنند با ورزش بیگانه نیستند و به قول معروف امتحان خود را پس داده‌اند. وزیر ورزش هم به این موضوعات اشراف دارد و دلیلی ندارد بخواهد با این واگذاری مخالفت کند.»

عابدینی افزود: «شرکت سرمایه‌گذاری نیوان ابتکار که از زیرمجموعه‌های شرکت خودرو سازی‌سایپا است به دلیل بدهی ده‌ها میلیاردی کارخانه سایپا و همچنین مخدوش بودن فرم پیشنهادی‌اش به احتمال زیاد از رقابت کنار گذاشته می‌شود و بین ما و شرکت بهنام پیش‌رو پیشنهاد استیل آذین بیشتر است و طبیعتا باید ما برنده مزایده اعلام شویم.»

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در ادامه درباره کناره‌گیری علی پروین از تیم استیل آذین گفت: «علی پروین بنا به هر دلیلی راه‌ خودش را از ما جدا کرد، اما این را باید بگویم که او در این مدت به طور مرتب با من در ارتباط بود.»

عابدینی در پایان درباره تقبل هزینه پرواز سرخ‌پوشان به عربستان از سوی هدایتی و ارتباط آن با جلسه سهام‌داران شرکت استیل آذین با پوری حسینی گفت: «این دو موضوع ارتباطی با هم ندارد. کریم باقری به من زنگ زد و گفت که پول بلیط سفر تیم به عربستان 90 میلیون تومان شده‌ است که تیم باید 6 ساعت در دوبی بماند و بعد به سوی عربستان پرواز کند که این موضوع باعث خستگی بچه‌ها می‌شود. من این موضوع را با هدایتی مطرح کردم و او موافقت کرد که 150 میلیون تومان به باشگاه بدهد تا بلیط کاروان تیم از حالت عادی به چارتر تغییر وضعیت داده شود تا تیم بدون توقف و به طور مستقیم به عربستان برود. »

1543 نمایش

نظر دادن