تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 ارديبهشت 1394 ساعت 12:10

عجیب اما واقعی؛ 35 مربی در لیست مدیران استقلال!

در فوتبال ایران مواردی به چشم می خورد که تنها مختص به خودمان است و در هیچ جای دنیا شاهد آن نیستیم.

به گزارش خبرگزاری آنا، فصل چهاردهم برای استقلال به صورت کابوس واری به پایان رسید و این تیم در رتبه ششم لیگ قرار گرفت. با این نتیجه درب خروج از سوی مدیران استقلال به امیرقلعه نویی نشان داده شد تا گمانه زنی‌ها درباره سرمربی استقلال برای فصل آینده آغاز شود. در این چند روز اخیر شاهد انواع مصاحبه‌ها از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره استقلال درباره سرمربی فصل آینده آبی پوشان بودیم . در این میان‌رضا صادقپور، یکی از اعضای هیات مدیره استقلال در اظهارنظری جالب و قابل تامل اعلام کرد که هر عضو هیات مدیره استقلال 5 گزینه مورد نظر خودش را به هیات مدیره معرفی می‌کند تا در نهایت سرمربی آبی پوشان مشخص و معرفی شود ؛ اظهارنظری که جدی یا شوخی بودن آن مشخص نیست.

اما این اظهارنظر را می توان از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد. تعدادی از اعضای هیات مدیره استقلال که رضا صادق پور هم یکی از آنها محسوب می شود، هیچ آشنایی با مسائل فنی فوتبال ندارند. حال چگونه قرار است هر یک از آنها 5 مربی را که شایستگی سرمربیگری استقلال را دارند به هیات مدیره اعلام کنند؟ این عده که قرار بود در بحث درآمدزایی استقلال تاثیرگذار باشند، می خواهند درباره سرمربیگری استقلال که یک بحث کاملا فنی است اظهار نظر کنند. کاش در آن زمان که استقلال در میانه های فصل با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کرد شاهد اظهارنظر و ارائه راهکار برای حل مشکلات مالی توسط این آقایان بودیم.

از آن طرف اگر هر یک اعضای هیات مدیره استقلال 5 گزینه سرمربیگری را به هیات مدیره اعلام می کنند، آن وقت با لیستی 35 نفره مواجه خواهیم شد که مشخص نیست معیار و ملاک انتخاب آنها برای سرمربیگری استقلال چیست. در تمام دنیا انتخاب سرمربیگری یک تیم براساس یکسری قواعد و اصول از پیش تعیین شده انجام می شود. در شرایط فعلی که هیچکس سرجای خودش نیست، بسیاری از پیشکسوتان استقلال فرصت را مغتنم شمردند و برای سرمربیگری استقلال اعلام آمادگی کرده اند. اگر یک کمیته فنی غیرتشریفاتی در این تیم وجود داشت، دیگر هرکسی به خودش اجازه نمی داد که درباره مسائل فنی اظهارنظر کند.جالب این که منصور پورحیدری و مسعود معینی که دو عضو فوتبالی هیات مدیره استقلال هستند، هیچ گونه نظری درباره سرمربی آینده استقلال انجام نداده اند.

کاش اعضای هیات مدیره استقلال به جای اظهارنظرهای اینچنینی، فکری اساسی برای حل مشکلات مالی این تیم صورت دهند و صحبت درباره مسائل فنی را به فوتبالی ها بسپارند.

1013 نمایش

نظر دادن