تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 ارديبهشت 1394 ساعت 15:00

هدايتي: گفتند چون اصولگرايي تيم را به تو نمي فروشيم

عضو سابق هیئت مدیره پرسپولیس گفت: به من گفته اند چون اصولگرا هستی تیم را به تو نمی دهیم.
حسین هدایتی در نشستی خبری درخصوص مزایده چهارم فروش سرخابیها که فردا برگزار می شود گفت: من 11 سال در ورزش کشور خدمات داشتم و امتحان خود را هم پس دادم و به خاطر مردم و پیشکسوتان در واگذاری ورود کردم در قانون تجارت یک شخص حقیقی با یک شرکت حقوقی تفاوت دارد.به عنوان شرکت سهامی استیل‌آذین ایرانیان در مزایده شرکت کردم.

وی افزود:با سیر مراحل قانونی در 9 اردیبهشت ماه در مزایده حضور داشتیم وقتی که پاکت‌ها باز و عدد ما مشخص شد دراین حال نباید شرکتی که چک و پولش را پرداخت نکرده است اسمش خوانده شود. به جز شرکت استیل‌آذین ایرانیان سایر شرکت‌ها مراحل قانونی را طی نکرده بودند و سوال این است که چرا آقایان وارد اهلیت و صلاحیت شدند.

عضو سابق هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت:مصوبه هیأت واگذاری را قبل از شرکت در مزایده به ما هم داده بودند ما گفتیم اگر دولت اراده‌ای برای واگذاری دو باشگاه ندارد آنها را واگذار نکند اما گفتند قصد واگذاری است. تا به امروز د‌ه‌ها شرکت و کارخانه واگذار شده و امروز هم قرار بود در ورزش واگذاری صورت بگیرد البته ورزشی که درآمدزایی ندارد بنابراین باید به مردم و بخش خصوصی اعتماد کنیم.

وی افزود:شرکت استیل‌آذین ایرانیان 35 سال قدمت دارد 16 سن داشتم که کارخانه دار شدم پس از آن در دوران دفاع مقدس وارد سپاه شدم و پس از آن به کارخانه‌داری خود مشغول شدم از سال 82 که وارد ورزش شدم و موقعیت سیاسی و اقتصادی من کاملا مشخص است آدمی نیستم که ظرف 8 سال گذشته قارچی رشد کرده باشم.

استیل‌آذین شرکتی است که 21 میلیارد تومان سرمایه اسمی دارد. می‌دانید سرمایه اسمی نشانگر قدرت و اعتبار یک شرکت است. سرمایه 21 میلیاردی استیل آذین ایرانیان در فرابورس در حال افزایش است. اینها نشانه قدرت شرکت خریدار بود که در مزایده شرکت کرده بود.

هدایتی گفت:آقایان بحث اهلیت و استعلام از وزارت اطلاعات را مطرح کردند و گفتند باید عدم سوء پیشنه هم گرفته شود که ما در این دو مورد مشکل نداشتیم اما گفتند از نظر بانک مرکزی این شرکت بدهکار است گفتند پدر یکی از این سهامداران و آن هم حسین هدایتی دولابی بدهی بانکی دارد.یک نامه ای که بیشتر شبیه شب نامه های دهه شصت است دادند مبنی بر اینکه من 13 میلیارد و 800 میلیون تومان بدهی جاری دارم که بدهی معوقه هم نیست. مگر کارخانه‌دار نباید وام بگیرد. این بدهی‌ها مربوط به من نبود یک برجی در فرمانیه خریدم که سازنده آن وام گرفته بود و قرار است تا 30 خرداد هم تسویه شود که آن هم تسویه شد قطعا اعلام می‌کنم.

وی در خصوص اینکه ایا نگران مزایده چهارم نیست ؟گفت:در جایگاه قضاوت نیستم ما نگران مزایده چهارم هم نیستیم با حضورمان حسن نیت خود را نشان دادیم.رفیق نیمه‌راه نیستم و تا آخر هم ایستاده ایم. از طریق فضای مجازی با مردم ارتباط دارم. من خودم به خاطر اینکه سنی از من گذشته است دیگر در این شرکت سهام ندارم و می‌خواستم خریدار پرسپولیس فرزندانم باشند.

وی افزود:اگر به ما گفته شد صلاحیت نداریم به قانون احترام می‌گذاریم.امیدوارم دولتمردان و نمایندگان مجلس همگی اقدامات لازم را انجام دهند و اگر واقعا دولت قصد خصوصی‌سازی ندارد مزایده و واگذاری را لغو کنید و بودجه به وزارت ورزش بدهید تا این تیم ها را اداره کند ما هم به عنوان هوادار کمک می‌کنیم.

عضو سابق هیئت مدیره پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص اینکه آیا در صورت عدم واگذاری سهام حاضر است پرسپولیس را اجاره کند؟ گفت:ما به هیچ عنوان باشگاه را اجاره نمی‌کنیم، حتی شراکت هم نمی‌کنیم.حتی برخی از شرکت‌کنندگان در مزایده امروز با ما جلسه ای برگزار کردند و خواستار شراکت با ما شدند اما این مسئله را قبول نکردیم حتی گفتند ما بخریم شما بعدا از ما بخرید .

وی افزود:در این نظام بزرگ شده‌ام و نمی‌توانم همه حرف‌ها را بگویم.عاشق ایران و این نظامم و وطن‌پرستی‌ام را هم ثابت کرده‌ام. نمی‌توانم راحت‌تر حرف بزنم. ولی می‌گویم اگر قانونی هست برای شرکتهای رقیب ما هم باید باشد. بهتر است که در مورد رقبا هم استعلام‌های لازم انجام شود.البته می توانند بعد از واگذاری هر جا هم که تخلف کردیم یقه مان را بگیرند.

حسین هدایتی در پایان گفت:قصد مقابله با دولت را ندارم و با حضور دوباره خود حسن نیتمان را هم نشان دادیم و امیدواریم قانون اجرا شود ولی اگر تخلفی ببینیم این تخلف را تذکر می‌دهیم و از مجاری قانونی پیگیر آن می‌شویم.به من گفتند چون تو اصولگرا هستی باشگاه را به شما نمی‌دهیم در حالی‌که من آدم سیاسی نیستم. نه چپم نه راست، من اهل سیاست نیستم من مسلمانم و بچه نظام جمهوری اسلامی هستم.امروز هم تمام بلیط های بازی با الهلال را خریداری کردم تا هواداران رایگان به استادیوم بروند و هم برای پاداش برد استقلال به هر کدام اعضای تیم 5سکه پاداش دادم.
1293 نمایش

نظر دادن