تاریخ انتشار: جمعه, 04 ارديبهشت 1394 ساعت 12:19

«گروگان» 50 میلیاردی آزاد‌ می‌شود

مشکل ممنوع‌الخروجی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان دراین هفته برطرف خواهد شد.

به گزارش آنا،پس از بازگشت تیم ملی از اردوی تدارکاتی اتریش و سوئد به ایران بود که در فرودگاه امام(ره) پلیس فرودگاه پاسپورت کارلوس‌کی روش را به دلیل داشتن بدهی مالیاتی ضبط کرد؛ اقدامی که با اعتراض شدید او همراه شد و در کنفرانس مطبوعاتی که چند روز بعد از این اتفاق برگزار شد از کلمه «گروگان» برای توصیف شرایطش در ایران استفاده کرد.

این صحبت کی‌روش واکنش‌های منفی زیادی به همراه داشت. حتی رضا حسنی‌خو، مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان، نیز به انتقاد از سرمربی تیم ملی پرداخت اما در این میان علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال موضعی نرم در این باره گرفت و تنها به گفتن این جمله که‌ «کی روش عصبانی بوده و حالا یک چیزی گفته» بسنده‌کرد.

بعد از این موضوع گیری مشخص شد که فدراسیون کفاشیان درپرداخت بدهی کی‌‌روش به سازمان امور مالیاتی کوتاهی کرده‌ به همین دلیل کفاشیان مجبور شده‌ است که در قبال سرمربی تیم ملی به رغم تمام انتقاد‌هایش به نوعی سکوت اختیار کند.

با به وجود آمدن این وضع، کفاشیان برای حل مشکل پیش آمده با سازمان امور مالیاتی وارد مذاکره شد و این پیشنهاد را ارائه کرد که بخشی از یدهی کی‌روش را نقدی و بخش دیگر را به صورت چک پرداخت کند که این پیشنهاد با مخالفت این سازمان رو‌به‌رو شد و در نهایت کار به جایی رسید که وزارت ورزش و جوانان برای حل مشکل مالیاتی کی‌روش با سازمان امور مالیاتی وارد مذاکره شد.

سیدمناف هاشمی معاون پشتیبانی و توسعه وزارت ورزش و جوانان در تاریخ دوم اردیبهشت در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در این باره گفت:« با دستور وزیر ورزش و جوانان برای حل مشکل مالیاتی کی روش و کمک به فدراسیون فوتبال با سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد وارد گفت‌وگو شدیم. تلاش می‌کنیم با پرداخت بخشی از مالیات کی روش، مشکلات موجود را بر طرف کنیم و در این مورد با مقامات ارشد سازمان مالیاتی صحبت کرده‌ایم و حاضریم تضمین‌های لازم را برای پرداخت بخشی از مالیات سرمربی تیم ملی فوتبال را بر عهده بگیریم.»

با ورود وزارت ورزش وجوانان به پرونده مالیاتی کی‌روش،این مشکل سریعتر از آن چیزی که علی کفاشیان تصور آن را می‌کرد حل شد. با توجه به توافق وزارت ورزش و جوانان با سازمان امور مالیاتی مقررشد تا بدهی مالیاتی کارلوس‌کی‌روش حداکثر تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری پرداخت شود .با توجه به این توافق سازمان بدهی مالیاتی هم قرار شد ممنوعیت خروج سرمربی تیم ملی را لغو کند.

حسنی‌خو، مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان، در این باره اعلام کرد هفته جاری مشکل کی روش برطرف خواهد شد.

با توجه به حل مشکل‌ کی‌روش که منتقدانش‌به او لقب گروگان 50 میلیارد تومانی را داده‌اند، سرمربی تیم ملی می تواند برای هماهنگ کردن برنامه‌های تیم ملی تهران ایران را ترک کند.

2196 نمایش

نظر دادن