تاریخ انتشار: شنبه, 01 فروردين 1394 ساعت 11:20

کفاشیان: کی‌روش گفت طلاق می‌خواهم گفتم چشم!

خبرآنلاين/ علي کفاشيان مي گويد کارلوس کروش در فضايي شاد و پر از خنده و در دل دوستي به او گفته مي خواهد طلاق بگيرد و برود اما براي اين طلاق توافق کرده اند.
علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال درباره شوک بزرگش در شب عيد براي فوتبال ايران مي گويد. او از اين مي گويد که چه شد که تصميم براي جدايي کارلوس کروش نهايي شد و رفتن او تنها راه باقي مانده براي دو طرف شد. او معتقد است بهترين تصميم گرفته شده چون ادامه اين شرايط براي هيچ يک از دو طرف وجود نداشته است. کفاشيان در اين باره مي گويد: «چاره ديگري نداشتيم. يک دفعه شب عيدي به اين تصميم رسيديم. به هر حال اين هم خبري است براي خودش . کارلوس را 4 سال قبل شب عيد آورديم ، حالا هم شب عيد قرار شد از پيش مان برود. »
اما چه اتفاقي افتاد که اين طور شد؟؛ «چرايش را که ديگر همه ديدند. اتفاقاتي که از پي هم افتاد در اين چند روز تشديد کننده بود و در نهايت توافقي گفتيم دست مان درد نکند و قرار شد از هم جدا شويم. همين حرف ها و اتفاقات چند وقت اخير موثر بودند تا کارلوس به اين نتيجه برسد چون او دقيقا در جريان همه اتفاقات و اخبار بود و آمد گفت بهتر است که برود»
اما در جلسه چه گذشت و اين دو چه رفتاري با هم داشتند؟ کفاشيان هم مثل کروش از فضاي آرام اين نشست مي گويد:«اتفاقا کلي گفتيم ، خنديديم و شوخي کرديم. آمد به من گفت مي خواهد طلاق بگيرد. من هم با خنده گفتم اگر همسرم هم بگويد مي خواهم طلاق بگيرم ، بايد قبلش يکي را جاي خودش برايم پيدا کند!»
او بعد از اين توضيح مي دهد که دو طرف سعي کردند خيلي منطقي با ماجرا برخورد کنند:« او به من گفت شرايط براي ادامه همکاري سخت بوده و چاره اي غير از رفتن برايش نمانده. مي گفت نمي خواهد به اردوي اتريش و سوئد برود و ترجيح مي دهد تيم را همين حالا ترک کند. به خواهش من و توافق مان براي جدايي تفاهمي پذيرفت که به اتريش برود و من به اين دليل از او تشکر کردم. به هر حال خودم هم چون شرايط را مي بينم ، حرف هايش درباره سختي کار پذيرفتم. به او حق دادم. توافق کرديم که بعد از اردوي سوئد درباره تسويه حساب با هم توافق نهايي کنيم. نه ما قصد داريم ضرر کنيم و نه او. در اين 4 سال با همه مشکلاتي که داشتيم به هر حال هميشه در مورد مسائل مالي به توافق مي رسيديم و دير يا زود پولش را مي داديم. اين بار هم او به خواست من به اردوي سوئد رفت تا کارش با تيم ملي تمام شود.»
کفاشيان درباره جانشين کروش هم مي گويد: «راستش به او گفتم بايد به من مشاوره بدهد و دوستي مان ادامه داشته باشد. اگر او برود ما دوباره بايد دنبال مربي باشيم. خواست مردم و افکار عمومي اين است که وقتي ما کسي مثل کروش را از دست مي دهيم دنبال يکي مثل او برويم ، ولي با اين شرايط و وقتي به جيبم نگاه مي کنم حتي براي انتخاب مربي درجه يک از ليگ خودمان هم خيلي سخت مي توانيم مربي انتخاب کنيم. بايد ببينيم تا پايان اين اردو در اتريش و سوئد چه اتفاقي مي افتد. فعلا کارلوس روي نيمکت است. بگذار سال تمام شود و ببينيم در سال جديد و از 5 فروردين که سر کارم مي آيم چه اتفاقاتي مي افتد تا بعد براي مربي بعدي تصميم بگيرم. به هر حال اين تغيير نه خواست ما بود نه کارلوس کروش و نه مردم اما شرايط طوري شد که اين جدايي بهترين تصميم بود.»
او که سال قبل مي گفت بعد از جام جهاني دوست دارد کاپلو را جاي کروش بياورد درباره اينکه آرزويش را محقق مي کند؟ مي گويد: «کاپلو اسمش خيلي جذاب است. کارش هم خوب بوده اما سرمربي روسيه است و نمي آيد تهران. بايد دنبال گزينه ديگري باشيم.»
از او درباره مارچلو ليپي مي پرسيم. مربي ايتاليايي که گفته دوست دارد در آسيا و يک تيم ملي خواهان پيشرفت کار کند، يا مربيان ديگري مثل بيلسا و ... که هر يک شايد مسير آينده شان آسيا باشد؛ رئيس خنده رو اما پاسخ مي دهد:« کي؟ نيکي؟ فکر کردم خانم کريمي را مي گويي. ايشان يک بار آمدند و يکسري مستند براي فوتبال ساختند. بابا ما همين کارلوس را در روزهاي خوب مان، با پولي که داشتيم به سختي و با من بميرم، تو بميري راضي نگه داشته بوديم. حالا که شرايط مان سخت شده، خيلي دشوار است با مربي کلاس جهاني به توافق برسيم. باز هم مي گويم فعلا اصلا نمي توانم در اين باره نظري بدهم. واقعا خودم هم نمي دانم چه کاري بايد بکنم. فعلا بگذاريد تيم ملي اين دو بازي خوب دوستانه اي که در پيش دارد را خوب برگزار کند و مردم در عيد از تماشاي دو فوتبال خوب ملي لذت ببرند تا بعد ببينيم چه بايد بکنيم.»

815 نمایش

نظر دادن