تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 اسفند 1393 ساعت 17:40

بیک زاده: من بودم نمی‌گذاشتم مسی آن گل را بزند!

مدافع تيم ملي آرزويش در سال جديد اين است:«مي خواهم دينم را به هواداران ادا کنم.»

فوتبال ايران در سال 93 تجربه حضور در دو تورنمنت مهم بين‌المللي را به‌ دست‌ آورد اما در هر دو سهم هاشم بيک‌‌زاده به عنوان يکي از ملي‌پوشان ثابت ايران تنها سکونشيني بود چون در آستانه هر دو تورنمنت مصدوميت به سراغش آمد تا غايب بزرگ تيم‌ملي لقب بگيرد. هاشم که به خاطر خلق و خوي استثنايي ميان همه فوتبالي‌ها چهره محبوب و دوست ‌داشتني محسوب مي‌شود در آخرين روزهاي سال 93 حرف‌هاي متفاوتي به زبان آورد که خواندن آن خالي از لطف نيست.
رسيديم به آخرين روز سال 93، نظرت چيست؟
يک سال پير شديم، همين (با خنده).
اما ظاهرت اين را نشان نمي‌دهد؟
همه چيز به ظاهر نيست، به دل است. شايد قيافه من هاشم بيک‌‌زاده تغييري نداشته اما بايد از دلم بپرسيد که در اين يک سال چه کشيده است.
چه کشيده که اين قدر ناراحتت کرده؟
سختي‌هاي زيادي کشيدم که شايد در چند و چون بخشي از آن باشيد. وقتي بازيکن ثابت تيم‌ملي باشي و در آستانه دو تورنمنت مهم فوتبال دنيا مصدوم شوي و نتواني بازي کني خودش بزرگترين عذاب دنياست. شايد باورتان نشود اما آن چند روز قبل از جام‌جهاني‌ و بعد هم يک هفته قبل از جام ملت‌ها باعث شد من از درون 100 سال پير شوم.
قبل از جام‌جهاني‌ سوژه تقابل تو با ليونل مسي خيلي سرو صدا به راه انداخت.
اوايل براي خود من هم جالب توجه بود اما يکسري از افراد که همواره دنبال سوء‌استفاده از شرايط هستند کار را به جايي رساندند که نه تنها خودم بلکه خانواده‌ام نيز تحت‌الشعاع قرار گرفته بودند و اين کار خوبي نبود.
در بازي با آرژانتين وقتي روي نيمکت بودي چه حسي داشتي؟
حس عجيبي بود به خصوص در آن دقيقه که مسي گل زد و باعث شکست ايران در دقيقه 90 بازي شد. انگاري دنيا روي سرم ويران شد چون حق ما نه تنها باخت که مساوي هم نبود و بايد آرژانتين را مي‌برديم.
اگر بازي مي‌کردي مأمور مهار مسي بودي؟
نمي‌دانم اما اين را مي‌دانم که اگر بازي مي‌کردم اجازه نمي‌دادم مسي گل بزند (با خنده).
چرا اين قدر زياد مصدوم مي‌شوي؟
دليلش را نمي‌دانم اما در کل به قسمت و تقدير خيلي اعتقاد دارم و اين هم تقدير پروردگار الهي بود براي من. با فاصله بدشانس‌ترين فوتباليست ايران هستم و کسي هم نمي‌تواند اين لقب را از من بگيرد اما با اين حال هيچ وقت شکر خدا را فراموش نمي‌کنم چون تا همين جا هم که رسيدم لطف و عنايت او بوده است.
هاشم بيک‌‌زاده پدر خوبي است؟
تيام و تيارا بايد جواب اين سؤال شما را بدهند اما تا آنجا که به من مربوط است سعي کردم وظايفم را به عنوان پدر به خوبي انجام بدهم گرچه بيشتر مواقع به خاطر حضور در اردوها و مسابقات در منزل نيستم و همسرم جور من را مي‌کشد.
رابطه‌ات با بچه‌ها چطور است؟
خيلي با هم صميمي هستيم. شايد بد نباشد بدانيد وقتي در اوج خستگي و اعصاب‌خردي مي‌رسم خانه با ديدن اولين لبخند تيام و تيارا تمام خستگي از بدنم خارج مي‌شود و همه چيز را فراموش مي‌کنم. اين همان لذت پدر بودن است که اميدوارم همه آن را بچشند.
پس عيدي خوبي هم به آنها مي‌دهي؟
الان سال‌‌هاست در حسرت بودن در جشن‌هاي نوروزي و سال تحويل در دل‌مان مانده چون هميشه درگير اردو و مسابقات بوديم تا کمتر در کنار خانواده باشيم. امسال هم که قرار است در لحظه سال تحويل روي هوا باشيم اما دروغ چرا هميشه سعي مي‌کنم بهترين عيدي‌ها را براي‌شان تهيه کنم.
آرزوي هاشم بيک‌‌زاده براي سال 94؟
در ابتدا از خداوند براي همه ايراني‌ها، پدر، مادر و خانواده‌ام آرزوي سلامتي و لب خندان دارم. آرزوي بعدي‌ام اين است که شرايطي رقم بخورد تا مشکلات معيشتي همه حل شود و بعد هم اينکه با استقلال و تيم‌ملي در تمامي رقابت‌ها موفق باشم و دينم را به طرفداران ادا کنم.
*خبرآنلاين

668 نمایش

نظر دادن