تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 اسفند 1393 ساعت 01:39

پرسپولیس سه گل نزد تا سه گل بخورد

در چارچوب دور گروهي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا پرسپوليس در عربستان به مصاف النصر اين کشور رفت و با سه گل مغلوب ميزبان خود شد.

دوتیم پرسپولیس و النصر عربستان در شرایطی به دیدار یکدیگر رفتند که پرسپولیسی ها با کسب حداکثر امتیازات دو بازی گذشته خود بر صدر جدول گروه اول مسابقات تکیه زده بودند و النصری ها نیز با کسب دو تساوی در دو بازی با دو امتیاز در رده سوم جدول این گروه ایستاده بودند اما در نهایت این دیدار با نتیجه سه بر صفر به سود نماینده عربستان خاتمه پیدا کرد تا پرسپولیس صدرنشینی را از دست ندهد اما نفس سنگین النصر را پشت سر خود حس کند.

داور: ریوجی ساتو (ژاپن) کمک ها: تورو ساگارا (ژاپن)، شینجی اوچی (ژاپن)
اخطار: دقیقه 28 رضا نورمحمدی دقیقه 70 محسن بنگر دقیقه 79 مهدی طارمی دقیقه 88 محمد نوری از پرسپولیس دقیقه 77 سهلاوی دقیقه 94 استویانف از النصر

پرسپولیس:
سوشا مکانی، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، محمدرضا خانزاده (58 علی عسگری)، مهرداد کفشگری، احمد نورالهی (78 صادقیان)، محمد نوری، امید عالیشاه، هادی نوروزی، مهدی طارمی (81 علیپور)
سرمربی: حمید درخشان

النصر عربستان:
عبداله العنزی، احمد الفریدی (68 یحیی شهری)، عبدالعزیز الجبرین، السهلاوی (91 راهب)، فابیان استویانوف (95 البیشی)، فرج، حسین عبدالغنی، عمر هاوساوی، محمد حسین، آدرین میرزجسکی، شایا شراهیلی
سرمربی: خورخه داسیلوا

شرح گل:
1 – 0 (النصر عربستان): پاس کاری النصری ها در پشت محوطه جریمه پرسپولیس با اشتباه محمد نوری توام شد و توپ با شوت محکم مایرجسکی از پشت محوطه جریمه سرخپوشان، وارد دروازه شد.
2 - 0 (النصر عربستان): پاس در عرض آدریان روی غفلت مدافعان پرسپولیس به استویانف رسید و او با یک شوت از پشت گوشه سمت راست محوطه جریمه دروازه پرسپولیس را روی غفلت سوشا مکانی باز کرد.
3 - 0 (النصر عربستان): غفلت بازیکنان پرسپولیس مهاجمین النصر را در موقعیتی سه به یک برابر سوشا مکانی قرار داد تا راهب از این موقعیت نهایت بهره را ببرد و برای بار سوم دروازه پرسپولیس را بگشاید.

شرح بازی:
پرسپولیسی ها در حالی سومین بازی خود در ریاض به مصاف النصر عربستان رفتند که در لیگ برتر ایران نتایج خوبی نمی گیرند و هواداران را فقط به بازی های آسیایی خود دلگرم کرده بود، آنها که پس از دو پیروزی شیرین به این بازی رسیده بودند، علیرغم تصور فوتبال دوستان، بازی را با حمله به دروازه النصر شروع کرد، آنها با نگاهی به دروازه تیم النصر بازی را اداره می کردند و تا دقیقه 30 که برای اولین بار دروازه اش غافلگیرانه و روی یک شوت باز شد سه، چهر موقعیت خوب روی دروازه النصری ها داشتند، پرسپولیس تا پایان نیمه اول به حملات خود ادامه داد و چند بار دیگر می توانست به دروازه النصر برسد اما این اتفاق نیفتاد تا یکی از بازی های خوب پرسپولیس چند سال اخیر را در این نیمه ببینیم.
در نیمه دوم هم النصری ها سعی داشتند تا با پرسینگ پرسپولیسی ها را در زمین خودشان حبس کنند، اما سرخپوشان سعی می کردند تا از راه های ممکن خود را به دروازه زردپوشان عربستانی برساند و چند بار نیز موفق به انجام این کار شدند اما متاسفانه بی تجربگی بازیکنان صاحب فرصت، گل های زده پرسپولیس را روی عدد صفر نگه داشت. سرخپوشان نیز هرچه به پایان بازی که نزدیکتر می شدند و می دیدند که در رقابت های آسیایی هم طعم باخت را دارند می چشند عصبی می شدند و همین عصابیت آنها باعث ایجاد چند درگیری با بازیکنان النصر شد که هرکدام از این درگیری ها قسمتی از وقت آنها برای جبران را هدر می داد.
در حالی که به پایان بازی نزدیک می شدیم، باز هم روی یک غافلگیری و باز هم روی یک شوت، دروازه پرسپولیسی ها برای بار دوم فروریخت و در دقیقه 90 نیز که آنها باز هم به حملات خود ادامه می دادند روی یک ضدحمله و در حالی که دو سه بازیکن با سوشا مکانی تک به تک شده بودند گل سوم را نیز دریافت کردند.
این شاید یکی از عجیب ترین باخت های تیم پرسپولیس در چند سال اخیر بود. آنها در حالیکه می توانستند با اختلاف حداقل دو گل برنده بازی باشند با اختلاف سه گل بازی را واگذار کردند و تیم اول جدول رده بندی لیگ عربستان در روزهایی که سرخپوشان در لیگ ما صاحب جایگاه مناسبی نیستند می توانست در خانه خود، یک بازنده تمام عیار باشد اما به هردلیلی این اتفاق نیفتاد و در عین ناباوری یک پیروزی پرگل به دست آوردند.
در حال حاضر سرخپوشان با وجود این باخت بازهم با شش امتیاز در صدر جدول گروه خود به سر می برند. النصری ها با 5 امتیاز دوم، لخویا قطر با 4 امتیاز سوم و بنیادکار ازبکستان با 1 امتیاز در رده چهارم به سر می برند.

دقایق حساس:
دقیقه 11 – نفوذ خانزاده از جناح راست فرصثت خوبی را برای سرخپوشان مهیا کرد که ضربه وی توسط بازیکنان النصر به کرنر رفت.
دقیقه 12 – ضربه کرنر ارسالی هادی نوروزی را، رضا نورمحدی با ضربه سر به سمت النصر زد که توپ روی سر وی جفت و جور نشد تا این فرصت سرخپوشان از دست برود.
دقیقه 18 – پاس استایانوف را شهلاوی با ضربه ای چکشی و بصورت خطرناک از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون زد.
دقیقه 23 – پاس بلند خانزاده روی سر عالیشاه فرود آمد و ضربه سر زیبای وی با دخالت العنزی دروازه بان النصر به کرنر رفت.
دقیقه 30 – حرکت امید عالیشاه در پشت محوطه جریمه النصر با شوت زیبای وی توام شد، که این ضربه را دروازه بان النصر با عکس العملی زیبا دفع کرد.
دقیقه 34 – باز هم حمله النصری ها موقعیت خطرناکی را روی دروازه سرخپوشان ایجاد می کند و اینبار سوشا مکانی ضربه خطرناک آدریانو مایرجسکی را زیر تیر دروازه مهار کرد.
دقیقه 35 – محمد نوری برای جبران اشتباه خود موقعیت خوبی را برای تیمش ایجاد کرد اما این فرصت توسط مدافعان النصر به بیرون رفت.
دقیقه 36 – پرتاب اوت محسن بنگر درون محوطه جریمه زردپوشان ایجاد موقعیت خطرناکی کرد که در شلوغی جلوی دروازه توسط مدافعان النصر دور شد.
دقیقه 37 – باز هم پرسپولیسی ها موقعیت دیگری را روی دروازه النصر ایجاد کرد که توپ ارسالی آنها را العنزی مهار کرد.
دقیقه 39 – ضربه خطای ارسالی النصری ها روی دروازه پرسپولیس، موقعیت خطرناکی ایجاد کرد که توسط بازیکنان این تیم دور شد.
دقیقه 41 – پاس عرضی نوروزی در محوطه جریمه النصر به طارمی رسید و ضربه وی با اختلاف کم و بصرت خطرناک از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.
دقیقه 56 – کرنر ارسالی بازیکنان عربستان با ضربه سر مهاجم آنها، بصورت خطناک و با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت
دقیقه 57 – حرکت پرسپولیسی ها از جناح راست، موقعیت خطرناکی را در محوطه جریمه النصر به وجود می آورد که تعلل خانزاده در زدن توپ باعث از دست رفتن این موقعیت خیلی خوب برای این تیم می شود.
دقیقه 85 – سانتر علی عسگری را علیپور با ضربه سر به چهارچوب النصر زد که این توپ توسط دروازه بان این تیم مهار شد.
دقیقه 89 – ضربه ایستگاهی النصری ها را السهلاوی زد که این توپ توسط مکانی مهار شد.

829 نمایش

نظر دادن