تاریخ انتشار: شنبه, 11 بهمن 1393 ساعت 13:34

نظر استیلی درمورد اظهارات اخیر درخشان درباره کی‌روش

سرمربی سابق پرسپولیس معتقد است درخشان به زمان نیاز دارد. او همچنین می‌گوید محاسن کی‌روش بیشتر از معایب اوست.

حمید استیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره نتایج ضعیف پرسپولیس اظهار کرد: فوتبال یک پروسه کوتاه مدت نیست و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که در زمان کم تاثیرات زیاد بگذارد. وقتی یک مربی تیمی را تحویل می‌گیرد باید به او زمان کافی را بدهیم تا تاثیرات خود را بگذارد. هواداران هم باید از تیم حمایت کنند زیرا در این شرایط تیم نیاز به حمایت هواداران دارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به دیدار پرسپولیس مقابل ذوب آهن اشاره کرد و گفت: دیدار مقابل ذوب آهن اولین بازی پرسپولیس بعد از تعطیلات نیم فصل بود. پرسپولیس در نیمه اول بازی خوبی به نمایش نگذاشت و ذوب آهنی‌ها عملکرد بهتری داشتند اما در نیمه دوم شرایط تغییر کرد و پرسپولیس بازی انجام داد. من معتقدم پرسپولیس مستحق باخت نبود و می‌توانست پیروز میدان باشد. پرسپولیس در انتهای فصل می‌تواند رتبه خوبی کسب کند. البته حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا مهم‌تر از لیگ است.

استیلی تصریح کرد: درخشان سال‌ها برای پرسپولیس بازی کرده و برای این تیم زحمت کشیده است. باید به او زمان بدهیم و از تصمیماتش حمایت کنیم تا بدون استرس کارش را پیش ببرد. یک مربی حداقل به یک فصل زمان نیاز دارد تا بتواند تیمش را بسازد. فراموش نکنید زمانی که حمید درخشان به پرسپولیس آمد، این تیم با مشکلات زیادی روبه‌رو بود. همیشه مسائل فنی در نتایج یک تیم تاثیرگذار نیست. مسائل مدیریتی و همچنین ساختار باشگاه هم تاثیرگذار خواهد بود. همان طور که گفتم حل برخی از مشکلات فقط به زمان نیاز دارد.

سرمربی سابق پرسپولیس در ادامه صحبت‌های خود به بازیکنان جدیدی که در نیم فصل به پرسپولیس اضافه شدند اشاره کرد و گفت: پرسپولیس سه بازیکن از راه آهن جذب کرد و بابک حاتمی هم از سایپا به این تیم ملحق شد. در ادامه دو بازیکن خارجی هم آمدند. معتقدم این بازیکنان به زمان احتیاج دارند تا با روند تاکتیکی تیم هماهنگ شوند. البته این را در نظر بگیرید که بازی کردن در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس سخت‌تر از باشگاه‌های دیگر است. بازیکنان باید ظرفیت لازم برای بازی در پرسپولیس را داشته باشند. اگر ظرفیت لازم را داشته باشند بعد از مدتی که به پرسپولیس آمدند خراب نمی‌شوند.

استیلی همچنین درباره انتقاداتی که از سوی درخشان و قلعه‌نویی نسبت به کی‌روش انجام می‌شود نیز گفت: قطعا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که همه موافق یک مربی باشند. همه باید ظرفیت نقدپذیری را داشته باشیم. اگر قرار باشد همه فقط تعریف و تمجید کنند که درست نیست. نقد باید وجود داشته باشد اما این نقد باید در جهت سازندگی باشد. متاسفانه نقدهای ما این روزها به تخریب تبدیل شده است. در نقد باید جانب انصاف را در نظر بگیریم. اگر معایب را می‌بینیم و گوشزد می‌کنیم، از محاسن هم صحبت کنیم. نقد یعنی اینکه واقعیت‌ها را بگوییم. به طور مثال وقتی می‌گوییم درصد مالکیت توپ یک تیم کم است، به خاطر این دلیل است نه اینکه بخواهیم از این نقطه ضعف برای تخریب استفاده کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه با بیان اینکه هر مربی برای خودش سبک خاصی را دارد، اظهار کرد: نمی‌توانیم از شیوه کار مربیان ایراد بگیریم چرا که یک مربی به تاکتیک دفاعی اعتقاد دارد و مربی دیگری به حفظ توپ اعتقاد دارد. شاید مربی بخواهد همیشه تیمش هجومی بازی کند و تیم دیگری بخواهد با تجمع در یک سوم دفاعی خود و استفاده از ضد حمله بازی را پیش ببرد. ما باید به تمام عقاید و همین طور تفکرات احترام بگذاریم.

وی تاکید کرد: حمید درخشان هم باید بداند در تیمی کار می‌کند که حواشی زیادی دارد. نباید با کی‌روش وارد بحث می‌شد و آرامش خودش را بر هم می‌زد. او بیش از پیش به آرامش نیاز دارد تا با تمرکز بالا برای موفقیت پرسپولیس تلاش کند. نباید مسائل و مشکلات پرسپولیس را به تیم ملی ارتباط داد و بخواهیم با استفاده از این حربه عدم نتیجه‌گیری تیم را به گردن دیگران بیندازیم.

استیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بررسی عملکرد کی‌روش طی 4 سال گذشته پرداخت. او با بیان اینکه کی‌روش محاسن و معایب را در کنار هم دارد اضافه کرد: ثبات در تیم ملی، ایجاد نظم و انضباط در تیم و برچیدن بساط بازیکن‌سالاری، شناخت کامل فرهنگ و فوتبال ایران از محاسن کی‌روش است. او در این مدت عملکرد خوبی در تیم ملی داشت و به نوعی به تیم شخصیت داد و باعث شد بعد از مدت‌ها بازیکنان با هم، همدل شوند و تیم یکدستی را داشته باشیم. کی‌روش همچنین با انجام و اتخاذ تمرین‌های ویژه میزان دوندگی بازیکنان را بالا برد و باعث شد یک خط دفاعی مستحکم در تیم شکل بگیرد. البته فراموش نکنید تیم ملی همان طور که سخت گل دریافت می‌کند، سخت هم گل می‌زند. این موضوع یکی از معایب حال حاضر تیم ملی است. در کل باید بگویم محاسن کی‌روش به مراتب بیشتر از معایب اوست. بنابراین با این شرایط نگه داشتن کی‌روش خیلی می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند. البته فدراسیون باید برنامه‌ای تدوین کند تا بتوانیم از دانش کی‌روش برای بالا بردن سطح فنی مربیان ایرانی استفاده کنیم.

830 نمایش

نظر دادن