تاریخ انتشار: جمعه, 10 بهمن 1393 ساعت 12:02

کفاشيان: کي‌روش دوست دارد بماند

مهر/ رئيس فدراسيون فوتبال ايران اعلام کرد مسئولان AFC دوست نداشتند براي نخستين مرتبه در تاريخ نتيجه يک بازي در تورنمنتي رسمي تغيير کند، به همين دليل جلسات را طولاني کردند و در نهايت به ضرر ايران راي دادند.

علي کفاشيان در مورد اينکه جام ملت‌هاي آسيا با تلخي خاصي به پايان رسيد، ضمن بيان مطلب فوق گفت: بعد از جام جهاني قرارداد کي‌روش را تا جام جهاني روسيه تمديد کرديم. البته همان زمان از من سوال شد که از ته دلتان دوست داريد قرارداد کي‌روش را تمديد کنيد که بنده گفتم نه. پاسخ منفي من براي اين نبود که کي‌روش توانايي اداره تيم ملي را ندارد بلکه فراهم کردن تسهيلاتي که ايشان مي‌خواهد سخت است.
وي اضافه کرد: فدراسيون فوتبال تنها تيم ملي بزرگسالان ندارد بلکه تيم اميد را هم بايد آماده کند که اهميت نتيجه‌گرفتن آن کمتر از تيم ملي نيست. تيم‌هاي جوانان، نوجوانان و تيم‌هاي ملي ديگر در بخش‌هاي آقايان، بانوان، فوتسال، فوتبال ساحلي و ... هم هستند که بايد امکانات لازم را براي آماده‌سازي اين تيم‌ها فراهم کرد.
رئيس فدراسيون فوتبال ايران در ادامه تاکيد کرد: تمام تيم‌هاي حاضر در جام ملت‌ها با تمام ابزار و امکانات لازم به مسابقات آمدند و وقتي تيم ملي و بازيکنان ايران خودشان را با آنها مقايسه مي‌‎کنند، اتفاق خوبي نيست. ژاپن، کره‌جنوبي و استراليا هم بعد از جام جهاني برنامه آماده‌سازي خوبي داشتند اما ما وقتي نتوانيم ابزار لازم براي آماده‌سازي تيم ملي را فراهم کنيم، رسيدن به اهداف نهايي سخت مي‌شود.
وي در مورد نشست‌هاي مستمري که اين روزها با کارلوس کي‌روش داشته است، افزود: کي‌روش در اين جلسات تاکيد کرد دوست دارد در تيم ملي ايران بماند اما اگر بخواهد کار کند، بايد امکانات لازم برايش فراهم شود. ضمن اينکه اگر فوتبال مردم را خوشحال، اينهمه طرفدار دارد و متقاضي آن بسيار است، کمترين توقع آنها صعود تيم ملي به جام جهاني است، پس نياز به حمايت دارد.
کفاشيان همچنين يادآور شد: در استراليا از کي‌روش خواستيم تيم را جوان کند تا براي حضور در مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه که از خردادماه سال آينده برگزار مي‌شود، تيم خوب و جواني را در اختيار داشته باشيم که خوشبختانه اين اتفاق رخ داد. قرار است بعد از پايان ليگ، اردوهاي تيم ملي شروع شده و تيم ملي پيش از حضور در مقدماتي جام جهاني با تيم‌هاي شيلي و سوئد بازي دارد.
وي در ادامه در مورد راي صادر شده از سوي مسئولان AFC در خصوص دوپينگ بازيکن عراق اينگونه اظهار نظر کرد: متاسفانه بازيکن عراقي دوپينگ کرده بود و ترديدي در آن نيست اما چند گروه در اين قضيه کارهاي کردند که راي به سود ايران صادر نشود. در ابتدا تستي که گرفته شده بود، به فيفا به يک شکل ديگر گزارش داده‌ شده بود و اين راي به AFC هم نرسيده بود تا در آن نتوانيم در اين مقطع از چنين فرصتي استفاده کنيم.
رئيس فدراسيون فوتبال با طرح اين پرسش‌ها که هنوز مشخص نيست آيا وادا و فيفا در اين قضيه کوتاهي کرده و يا مسئولان عراق تقلب کرده‌اند؟، تصريح کرد: همچنان اين پرونده را پيگيري مي‌کنيم و به کميته استيناف AFC هم شکايت کرديم که اين موضوع را تا نتيجه نهايي پيگيري کند. البته نتيجه عوض نمي‌شود، شايد بازيکن محروم شده اما در نهايت حقانيت ايران ثابت مي‌شود و مشخص شده که ايراد از فيفا، AFC و يا ايران بوده است.
وي در ادامه به مسائل جالبي هم اشاره کرد: در اين مسابقات پيراهن ما مورد اعتراض قرار گرفت که پس از صحبت با رئيس و دبيرکل AFC جريمه تيم ايران آنطور که بايد، انجام نگرفتند. همچنين يک بار تيم دير به زمين رفت که جريمه شديم و سرپرست و کادرفني مقصر آن بودند. يک مرتبه هم بازيکنان‌مان مصاحبه نکردند که جريمه شديم که مسئولان AFC از کنار اين مسائل گذشتند.
کفاشيان اضافه کرد: در زمان رسيدگي به شکايت ايران، حتي اگر نايب رئيسي AFC هم در اختيار ايران بود، تغييري در نتيجه صورت نمي‌گرفت زيرا مسئولان AFC نمي‌خواستند اين اتفاق رخ دهد و براي نخستين مرتبه در تاريخ، در يک تورنمنت بين‌المللي نتيجه مسابقه تغيير کند.
وي با اشاره به اينکه مسئولان AFC صبح تا ظهر جلسه داشتند اما تصميم نگرفتند و خيلي راحت رفتند و ناهار خوردند، خاطرنشان کرد: آنها آخر وقت تصميم گرفتند که نتيجه تغيير نخواهد کرد. آنها يک روز ما را اضافه نگه داشتند اما عراق از ما در AFC قوي‌تر نبود که راي به سود آنها باشد که اين نشان مي‌دهد کل AFC نمي‌خواست اين اتفاق بيافت و نتيجه تغيير کند.
رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به اينکخ شکايت ما درست بود و بايد حق به ما داده مي‌شد اما آنها نمي‌خواستند نتيجه بازي تغيير کند، در خصوص گرفتن پست‌هاي حساس در AFC اظهار کرد: چند عامل است که ابتدا روابط شخصي است مانند کشورهاي عرب زبان که ارتباط خوبي دارند. مورد دوم هزينه‌هاي بسيار است. ژاپن قصد دارد سال آينده در AFC يک نماينده داشته باشد و از امروز از اکثر کشورهاي آسيايي دعوت مي‌کند که مجاني به اين کشور و براي برگزاري بازي تدارکاتي سفر کنند.
وي ادامه داد: آنها چندين ميليون دلار هزينه مي‌کند و يک نفر مسئول اين کار است نه رئيس فدراسيون آن کشور. مثلا کره‌جنوبي هم کرسي ندارد و در حال مذاکره است. اينها عواملي است که مشخص مي‌کند يک کشور کرسي در AFC بدست آورد.
کفاشيان ادامه داد: ما در 8-9 کميته AFC عضو هستيم که مي‌تواند جهشي خوبي براي ايران باشد. در بازي ايران و امارات، سرکال از داوري گله داشت اما وقتي در بازي ايران و بحرين، کادرفني با داور تند برخورد کرد، داور در بازي بعدي ممکن است برخوردهايي با تيم انجام دهد. اين کارها خوب نيست و بايد درست شود.
علي کفاشيان در پاسخ به اين پرسش که آيا شما مي توانيد به کي روش بگوييد که روي تيم هاي پايه هم نظارت داشته باشد گفت: روزي که محمد خاکپور براي مذاکره پيش ما آمد گفت بايد همه بازيکنان تيم ملي از تيم اميد عبور کنند و کسي تيم اميد را دور نزند و برود تيم ملي. ما هم پذيرفتيم و اعلام کرديم که آقاي کي‌روش موظف است که با تيم اميد همکاري کند. قرار است ما جلسه‌اي با کي روش و خاکپور بگذاريم و هماهنگي هاي لازم را انجام دهيم. يکي از وظايف آقاي کي روش اين است که با تيم اميد همکاري داشته باشد.
رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به برگزاري ديدارها و اردوهاي تدارکاتي تيم فوتبال اميد نيز گفت: کادر فني و مديريت تيم اميد دو کار را همزمان انجام داد، يکي اينکه بتوانند استعدايابي کنند و يکي هم اينکه بتوانند برنامه هاي آماده سازي را برگزار کنند. خوشبختانه آقاي کاشاني مديريت بسيار خوبي را در تيم اميد داشتند و از همه نيروهاي خوب ما که در عرصه فوتبال تجربه داشتند استفاده کردند.
علي کفاشيان در پاسخ به اين پرسش که چرا کي روش از مربيان ايراني در کادر فني استفاده نمي کند گفت: شايد کي روش تمايل زيادي ندارد براي اينکه از مربيان ايران استفاده کند. اما در قرارداد ايشان آمده که بايد از مربيان ايراني استفاده کند. بايد در کاري که انجام مي دهد اين موارد را مد نظر قرار دهد. البته قبل از اين بودند افرادي که با ايشان کار کردند اما بايد بيشتر باشد. ما با کي روش صحبت مي کنيم تا از اين به بعد بيشتر از مربيان ايراني استفاده کند.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا انتخاب فغاني براي ديدار فينال به نوعي جبران ناداوري عليه ايران نيست گفت: نه اصلا اينطور نيست. فغاني قضاوت هاي بسيار خوبي را انجام داد و کمترين اعتراض به قضاوت هاي ايشان وجود داشته است. آقاي فغاني شايسته اين قضاوت بودند و اميدوارم در ميادين آينده هم موفق باشند.
علي کفاشيان در مورد انتقاداتي که به کي روش مطرح مي شود گفت: من ادبياتي که مطرح شده است را از هر دو طرف نمي پسندم. براي تيم ملي بايد منافع شخصي را بايد کنار گذاشت. عليرضا منصوريان چند ماه با کي روش کار کرد و با وجود اينکه برخي اوقات هم کي روش با او به تندي برخورد کرد اما وي ماند و کار کرد.

806 نمایش

نظر دادن