تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 بهمن 1393 ساعت 12:21

مذاکره می‌کنیم تا خانم‌ها به ورزشگاه بیایند

در حالی که طی ماه‌های گذشته حواشی مختلفی بر سر اعطای میزبانی مسابقات مختلف والیبال به ایران به وجود آمده بود، روز گذشته خبری درباره مشروط شدن میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی در ایران به حضور بانوان در سالن‌های ورزشی از سوی FIVB در رسانه‌های مختلف خبری منتشر شد. موضوع از این قرار است که فدراسیون جهانی والیبال در اقدامی سوال برانگیز از فدراسیون ایران خواسته برای کسب میزبانی این مرحله، تضمین کتبی بدهد که بانوان می‌توانند این بازی‌ها را از نزدیک تماشا کنند.

به گزارش آخرین نیوز، محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز درباره موضوع مطرح شده از سوی FIVB گفت: «موضوع ورود خانم‌ها به سالن‌های والیبال موضوعی است که جزو قوانین اصلی فدراسیون والیبال جهانی است و آنها از ما تضمینی برای عملی شدن این کار در میزبانی مرحله نیمه‌ نهایی لیگ جهانی خواسته‌اند.»

دبیر فدراسیون والیبال همچنین درباره واکنش فدراسیون والیبال ایران به این شرط ادامه داد: «به هرحال این قانون FIVB است و ما نمی‌توانیم مقابل این قانون مقاومت کنیم چرا که آنها این مسئله را قانون‌شکنی تلقی می‌کنند و میزبانی را از کشور ما می‌گیرند بنابراین آقای داورزنی از دیروز جلساتی را با نهادهای مختلف برای حل این موضوع داشته‌اند که البته بنده به دلیل اینکه در این جلسات حضور نداشتم از جزئیات این جلسات بی‌خبرم. در نهایت این موضوع از نظر ما مسئله‌ای حل نشدنی نیست و مطمئنا این مشکل حل خواهد شد.»

افشاردوست ادامه داد: «در مورد حضور خانم‌ها در سالن‌های ورزشی باید الزامات و جوانب دو طرف را مد نظر قرار دهیم. از یک سو این مسئله از الزامات FIVB است و از سوی دیگر ما نباید اصول اخلاقی و دینی کشورمان را زیرسوال ببریم. به دنبال راه‌حلی هستیم که موضوع را با منطق و مدیریت صحیح پیش ببریم.»

دبیر فدراسیون والیبال در پایان در پاسخ به این سوال که چرا حضور بانوان در سالن‌های والیبال در مسابقات داخلی لیگ آزاد و در مسابقات بین‌المللی ممنوع است گفت: « حضور خانم‌ها در مسابقات لیگ هم ممنوع است و بعید می‌دانم این اتفاق در مسابقات داخلی هم بیفتد. با این حال اگر خانمی در سالن حاضر می‌شود حتما غیر قانونی است!»

650 نمایش

نظر دادن