تاریخ انتشار: شنبه, 01 آذر 1393 ساعت 11:43

ايران از ليست بهترين تيم آسيا حذف شد

خبرآنلاين/ نام فوتبال ايران در بين کانديداي بهترين هاي فوتبال آسيا ديده نمي شود.

ايران از ديدگاه سايت‌هاي معتبر فوتبال دنيا، موفق‌ترين تيم آسيا در جام‌جهاني‌ بود. چه، در رده‌بندي قاره در صدر قرار گرفت. ايران هر چند نتايج خوبي در برزيل نگرفت و تنها يک امتياز کسب کرد اما عملکرد خوبي در زمين داشت و تحسين‌ها را برانگيخت. خيلي از مسئولان فوتبال ايران و همين‌طور رسانه‌ها پيش‌بيني مي‌کردند تيم کارلوس کروش در بين سه کانديداي نهايي بهترين‌هاي آسيا قرار بگيرد اما به گفته علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال، اين اتفاق رخ نداده است. او اين خبر را تأييد مي‌کند و مي‌گويد: «بله، حقيقت دارد. کنفدراسيون فوتبال آسيا امسال سراغ کشورهاي پايين‌تر رفته است. کشورهايي که توانسته‌اند خوب پيشرفت کنند. يعني حرف از ژاپن، استراليا، ايران يا کره نيست. حرف از کشورهاي ديگر است.»
او که در سفر اخير خود به کنفدراسيون متوجه اين موضوع شد، ادامه مي‌دهد: «خبري که من گرفته‌ام تا اين لحظه ايران بين کانديداها نيست.»
او در پاسخ به اين سؤال که آيا چنين موضوعي براي فوتبال ايران بد نيست؟ مي‌گويد: «خيلي هم بد نيست. ديدگاه شيخ سلمان اين است که 4 کشور قدرتمند فوتبال آسيا بايد پيشرفت بيشتري کنند. او توقعات زيادي از ما دارد و مي‌گويد بايد در جهان نتايج بهتري بگيريد. به همين خاطر ما در ليست نيستيم و فرصت به کشورهايي داده شده که توانسته‌اند پيشرفت کنند. البته ما هم پيشرفت کرده‌ايم ولي اسم ايران در ليست نيست.»
بيشک براي رسانه‌هاي معتبر دنيا هم غيبت ايران در بين کانديداهاي بهترين‌هاي آسيا عجيب خواهد بود. کفاشيان در پايان مي‌گويد: «ما امسال شانس زيادي در مراسم بهترين‌هايي آسيا نداريم. من خبر دقيق ندارم ولي به احتمال فراوان تنها در فوتسال جايزه مي‌گيريم.»
کفاشيان در حالي اين حرف ها را مي زند که طبق اخبار رسيده نه تنها تيم ملي از ليست بهترين ها حذف شده است بلکه ايران در هيچ بخشي در فوتبال آسيا کانديدايي ندارد و اين مي تواند بدترين خبر براي فوتبال ايران باشد.حتي در روزگاري که فوتبال ايران روزهاي سياهي را تجربه مي کرد فدراسيون کفاشيان به عنوان بهترين فدراسيون سال آسيا انتخاب شد اما اين بار و با وجود اينکه تيم ملي در جام جهاني حضور داشته و به عقيده خيلي ها در اين بازي ها عملکرد خوبي هم داشته است نام هيچ رشته اي از ايران در بين کانديداي بهترين هاي آسيا ديده نمي شود.

689 نمایش

نظر دادن