تاریخ انتشار: شنبه, 10 آبان 1393 ساعت 11:59

اعتراف آموزنده ژوزه مورینیو

سرمربی پرتغالی چلسی می‌گوید که شایسته انتخاب به عنوان بهترین مربی سال 2014 نیست. او می‌گوید قوانین فدراسیون بین المللی فوتبال برای انتخاب بهترین مربی سال اصلا عادلانه نیست و در حق بعضی از مربیان آشکارا ظلم می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی چلسی فصل قبل نتوانست با این تیم قهرمانی در هیچ جامی را به دست آورد، با این حال نام او در فهرست 10 نفره فیفا برای انتخاب بهترین مربی سال قرار دارد. او برای انتخاب به عنوان بهترین مربی سال 2014 باید با مربیانی چون کارلو آنچلوتی، یواخیم لوو و پپ گواردیولا رقابت کند و به نظر می‌رسد که آقای خاص شانس کمتری برای برنده شدن در این رقابت دارد.

مورینیو هم اعتراف کرد که شایسته انتخاب به عنوان بهترین مربی سال 2014 نیست. او گفت: اطمینان دارم که به عنوان بهترین مربی سال 2014 انتخاب نخواهم شد چرا که من شایسته این عنوان نیستم. من در سال 2010 شایسته این عنوان بودم و توانستم به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شوم اما امسال شایسته این عنوان نیستم.

سرمربی 51 ساله چلسی ادامه داد: بر این باورم که قوانین فدراسیون بین المللی فوتبال برای انتخاب بهترین مربی تا حدود بسیار زیادی ظالمانه و سختگیرانه است و در حق بسیاری از مربیان خوب جفا می‌شود. یکی از این مربیان که آشکارا به او ظلم شده است جورج خسوس سرمربی بنفیکا پرتغال است. او فصل قبل نمایش بسیار خوبی با بنفیکا داشت و توانست این تیم را به فینال لیگ اروپا برساند اما متاسفانه در این فهرست 10 نفره قرار نگرفت. در این فهرست 10 نفره مربیانی قرار دارند که فصل قبل هیچ عنوانی را به دست نیاورند اما مربیانی که با تیم خود به عنوان قهرمانی یا نایب قهرمانی رسیدند در این فهرست قرار ندارند.

مورینیو فصل قبل هیچ جامی با چلسی به دست نیاورد. اما تیم او در فصل جاری از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است و این شانس را دارد که در هر رقابتی جام قهرمانی را بالای سر برد. چلسی در لیگ جزیره شروعی توفانی داشته و با اقتدار در صدر جدول رده بندی قرار دارد.

لوئیس فان خال، پپ گواردیولا، ژوزه مورینیو، یورگن کلیزمن، دیگو سیمئونه، کارلو آنچلوتی، یواخیم لوو، آنتونیو کونته، آلخاندرو سابیا و مانوئل پیگرینی 10 مربی هستند که شانس انتخاب به عنوان بهترین مربی سال 2014 را دارند.

986 نمایش

نظر دادن