تاریخ انتشار: پنج شنبه, 08 آبان 1393 ساعت 10:25

خداداد در حمايت از مایلی‌کهن: لباس راه ‌راه قديمي‌ها را مي‌پوشم و مي‌روم زندان!

شاگردان محمد مايلي‌کهن يکي پس از ديگري بابت حکم 4 ماه زنداني شدن او ابراز ناراحتي مي‌کنند. ديروز احمدرضا عابدزاده خطاب به علي دايي گفت؛ مايلي‌کهن مربي و معلم و به نوعي پدر ما بوده و نبايد از او شکايت مي‌کرد و امروز خداداد عزيزي زوج علي دايي در خط حمله تيم ملي از مايلي‌کهن حمايت کرد.

خبر ورزشي: حرف‌هاي حماسه‌ساز ملبورن را بخوانيد.

شما درباره حکم زندان رفتن محمد مايلي‌کهن چه نظري داريد؟

ظهر دوشنبه مشغول صرف ناهار بودم که از يک دوست شنيدم به دنبال شکايت دايي، حاجي‌مايلي محکوم به زندان شده و آنقدر شوکه شدم که نتوانستم ناهارم را بخورم و از اين اتفاق شديداً ناراحتم. فوتبال ما از 14، 15 سال قبل ميسر اشتباه را در پيش گرفته و با سرعت در اين مسير غلط پيش مي‌رود، حال چه زماني متوجه شود و اين مسير اشتباه را برگردد و وارد ميسر درست بشود و به مقصد برسد، خدا عالم است.

به زعم شما چه موضوعي باعث شده ميسر فوتبال اشتباه شود؟

انتخاب مديران غيرمتخصص، ولخرجي بيخودي و عدم توجه به زيرساخت‌ها، تيم‌هاي پايه‌اي و باز شدن پاي دلالي در فوتبال. نه صرفاً خود دلال‌ها بلکه نشان دادن زشتي‌هاي فوتبال توسط پربيننده‌ترين برنامه تلويزيون و مسائلي از اين دست، سبب شده چهره فوتبال هر روز زشت‌تر شود. چنانچه مي‌بينيد در هفته‌هايي که تلويزيون بازي‌ها را پخش نمي‌کند سر بازي تيم‌هاي پرسپوليس يا استقلال کمتر از 5 هزار نفر به ورزشگاه آزادي مي‌روند. قديم که اين امکانات نبود و کسي اتومبيل نداشت بالاي 70 هزار نفر با پاي پياده به ورزشگاه مي‌رفتند و حالا که اکثر مردم ماشين دارند به‌زور 5 هزار نفر مي‌روند استاديوم آزادي. خب اين نشان‌دهنده چيست؟ مسلماً دلزدگي مردم. حتي معتقدم فوتبال از چشم خيلي‌ها افتاده است. مردم بدشان مي‌آيد بازي‌هاي ليگ برتر را ببينند، کيفيت پايين است و دستمزدها بالا و مردم پيش خودشان مي‌گويند براي چه اينها با اين کيفيت بايد ميليارد ميليارد بگيرند و از همه هم طلبکار باشند. حال در کنار اين زشتي‌ها قرار است مربي سازنده نسل دهه 70 فوتبال ايران که در نظرسنجي از نظر مردم بهترين نسل فوتبال شد، برود زندان.

مايلي‌کهن عليه علي دايي مصاحبه کرد، او هم تصميم گرفت شکايت کند. حالا هم که خود مايلي‌کهن گفته کوتاه نمي‌آيد و به زندان مي‌رود؟

من وارد جزييات نمي‌شوم. علي دايي همبازي‌ام بوده و جدا از آن رفيقم است و دوستش دارم. از سويي حاجي‌مايلي گردن من و خيلي از فوتبالي‌هاي ديگر حق دارد، يادم هست سال 96 خيلي از چهره‌هاي شاخص فوتبال ايران را خط زد و يک تيم جوان را برد به جام ملت‌هاي آسيا. خيلي دل و جرأت مي‌خواست که شما مجيد نامجومطلق را خط بزني و داريوش يزداني و علي موسوي 18،17 ساله را ببري به ميداني چون جام ملت‌هاي آسيا و بعد با همين جوان‌ها پس از سال‌ها مقام سوم را بگيري. يا مهدوي‌کيا را با 18 سال سن مي‌گذاشت توي زمين و البته خيلي‌هاي ديگر. در آن ايام حتي حاجي در چند بازي نيما نکيسا را جاي احمدرضا عابدزاده بازي داد اما همين عابدزاده از مايلي‌کهن حمايت مي‌کند چون هم احمد، هم من و هم بقيه فوتباليست‌ها مي‌دانيم اگر حاجي دو تا ايراد دارد 20 تا حسن هم دارد. شايد گاهي از کلمات تلخ استفاده کند اما دل بزرگي دارد و آدم سالمي است. در کل مي‌خواهم بگويم اگر مايلي‌کهن حتي يک روز برود زندان، آبروي فوتبال‌مان زير سؤال مي‌رود و مطمئن باشيد تمام رسانه‌هاي خارجي هم اين خبر را پوشش مي‌دهند که سرمربي سابق تيم ملي ايران بابت مصاحبه عليه شاگردش زنداني شده است! اين سازمان حقوق بشر هم نشسته يکي برود زندان و بيانيه بدهد!

عابدزاده گفته حاضر است جاي مايلي‌کهن برود زندان، شما چطور؟

بله، اتفاقاً دنبال اين لباس راه‌راه‌هاي قديمي هستم که از آنها بخرم و بروم زندان! از طراحي‌اش خوشم مي‌آيد (خنده). اين حرف که شوخي بود ولي اميدوارم ظرف همين 2، 3 روز اين موضوع حل شود چون تا حالا مردم با فوتبال حال نمي‌کردند و از اين به بعد حالشان هم از اين رشته به هم مي‌خورد!

انصافاً تو جاي دايي بودي چه‌کار مي‌کردي؟

من آدمي نيستم که در درگيري لفظي کم بياورم ولي چون حاجي‌‌مايلي مربي‌ام بوده سعي مي‌کردم با رفاقت موضوع را عوض کنم اما مسلماً شکايت هم نمي‌کردم.

درگيري و فاصله مايلي‌کهن و دايي از زمان همکاري آنها در تيم ملي بود، منشأ اين اختلاف کجاست؟

يک اردو در کانادا داشتيم که من از کلن رفتم به اردو و علي که عضو آرمينيا بيله‌فلد بود براي آن سفر دعوت نشد. نمي‌دانم چه حرف‌هايي شد و چه ماجرايي بود که پس از آن، رابطه اين دو تا دوست براي هميشه شکرآب شد.

1939 نمایش

نظر دادن