تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 آبان 1393 ساعت 12:30

تلاش والیبال ایران برای صعود آسان‌تر به المپیک

رییس فدراسیون والیبال گفت: صعود مستقیم تیم قهرمان آسیا به بازی های المپیک باید همچون قاره های دیگر عملی و اجرایی شود.

به گزارش آخرین، محمدرضا داورزنی روز سه شنبه در ارومیه اظهار کرد: هم اکنون اختلاف نظرهایی در خصوص حضور مستقیم قهرمانان قاره ها در بازی های المپیک وجود دارد و با رایزنی هایی که همتایان آسیایی خود داشته ایم سعی در حل و فصل این مسئله با فدراسیون جهانی والیبال داشته ایم.

وی افزود: تاکنون همواره قهرمانان چهار قاره به صورت مستقیم راهی المپیک می شدند ولی قهرمان قاره آسیا باید در چندین مسابقات دیگر نیز برای کسب جواز المپیک رقابت می کرد که سعی در اصلاح این قانون هستیم.

داورزنی گفت: پیش ازاین مذاکراتی با رییس فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا داشتم و قصد داریم در حاشیه مجمع عمومی FIVB که طی چند روز آینده در کشور ایتالیا برگزار می شود حضور مستقیم نماینده آسیا در المپیک را با جدیت دنبال کنیم.

وی ادامه داد: بررسی تقویم برگزاری مسابقات جهانی و میزبانی کشورها در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان جهان در دستور کار مجمع عمومی فدراسیون جهانی قرار دارد.

داورزنی اضافه کرد: فدراسیون ایران با چندین کشور صاحب سبک اروپایی تفاهم نامه همکاری مشترک امضاء کرده است که بر اساس آن تبادل اطلاعات، برگزاری اردوها و تورنمنت های مختلف را در دستور کار خود داریم.

وی افزود: برقراری ارتباط تنگاتنگ و مستمر با تیم های مطرح جهان می تواند سطح والیبال ما را بسیار بالاتر ببرد و می توانیم همچنان به موفقیت های روزافزون و ارتقاء سطح والیبال کشورمان تلاش کنیم.

داورزنی در خصوص حق پخش تلویزیونی مسابقات والیبال نیز افزود: صدا و سیما انصافا همکاری خوبی با فدراسیون داشته و درست است که در برخی موارد کم کاری هایی شده است ولی در مجموع ما از عملکرد این سازمان راضی هستیم.

وی افزود: امیدوارم صدا و سیما از این پس با آغاز مسابقات لیگ برتر روزهای چهارشنبه را به والیبال اختصاص دهد و از تک قطبی بودن پرهیز کند چرا که والیبال هم اکنون با اقبال عمومی زیادی برخوردار است و می تواند یک روز در هفته میهمان خانه های مردم باشد.

داورزنی گفت: صدا و سیما برای رقابتهای لیگ جهانی هزینه هایی را پرداخت می کند و جا دارد که در راستای تهیه سیستم (اچ دی) تلویزیونی که میلیونها دلار هزینه داشته از آنان تشکر کنیم.

وی گفت: مطمئنا اگر مسابقات به خوبی پخش شود ما هزینه هایی را از بخش خصوصی کسب می کنیم و دیگر نیازی به دریافت پول از صدا و سیما نداریم.
منبع: ایرنا

884 نمایش

نظر دادن