تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 آبان 1393 ساعت 12:25

تصمیم فیفا در مورد هم‌گروه شدن روسیه و اوکراین +عکس

فدراسیون جهانی فوتبال به همراه مسئولان برگزار کننده بازی‌های جام جهانی 2018 در روسیه از لوگوی رسمی این رقابت ها رونمایی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت فیفا،سپ بلاتر رئیس فیفا که برای رونمایی از لوگو و همچنین شعار رسمی بازی‌های جام جهانی 2018 به مسکو سفر کرده است طی مراسمی مشترک با فضا نوردان حاضر در ایستگاه بین‌المللی فضایی این کار را به انجام رساند. کشور روسیه به دلیل فعالیت‌های  گسترده در بخش فضا نوردی از این اماکن برای رونمایی ویژه از لوگو رسمی بازی‌ها در ایستگاه بین المللی فضایی iss هم استفاده کرد.
 
بلاتر پس از معرفی لوگو گفت: باعث افتخار است همراه تکنولوژی‌ روز دنیا به استقبال جذاب‌ترین رقابت ورزشی به استقبال جام جهانی فوتبال 2018 می‌رویم روسیه کشوری پهناور با زیبایی‌های فراوان است که اطمینان دارم میزبانی بازی‌ها 2018 توسط آن می‌تواند میلیون‌ها هوادار فوتبال از سراسر جهان را به خود جذب کند.
 
ویتالی‌ موتکو رئیس کمیته برگزار کننده بازی‌های جام جهانی 2018 روسیه هم گفت: میزبانی این رقابت‌ها آرزوی میلیون‌ها شهروند روس بود ما تلاش خواهیم کرد این بازی ها را به نحو احسن مدیریت کرده و در کنار آن کشور روسیه مدرن را به مردم جهان معرفی کنیم.

 
**روسیه و اوکراین در یک گروه نخواهد بود
 
 سپ بلاتر در مورد احتمال هم گروه شدن تیم‌های ملی روسیه و اوکراین مورد سوال قرار گرفت و وی اطمینان داد در صورتیکه تنش‌های سیاسی میان دو کشور تا آن زمان همچنان به قوت خود پا بر جاست باشند و اوکراین هم به این بازی‌ها راه یابد، به طور حتم روسیه و اوکراین در یک گروه قرار نمی‌گیرند.
 
 بلاتر طی سخنانی گفت: شرایط سیاسی حاکم بر جهان نباید تاثیری بر ورزش داشته باشد امیدواریم چالش سیاسی میان دو کشور روسیه و اوکراین هر چه سریعتر برطرف شود تا این مشکلات تاثیری بر روی بازی‌های جام جهانی 2018 نگذارد.
 
 لازم به ذکر است: بسیاری از کشورهای غربی خواستار پس گرفتن حق میزبانی از روسیه شده و دلیل این درخواست خود را ناامن‌ بودن کشور به دلیل بحران سیاسی با اوکراین اعلام کرده‌اند.
 
 **بلاتر: اعطای توپ طلا به مسی اشتباه بود
 
 با توجه به ارائه فهرست 23 نفره از نامزد‌های دریافت توپ طلای سال 2014 و حضور مجدد لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا در این فهرست از بلاتر در مورد پیش بینی شخص خود راجع به برنده امسال جایزه توپ طلا  سوال پرسیده شد.
 
 وی برای نخستین مرتبه اعتراف کرد: نباید توپ طلای‌ بازی‌های جام جهانی 2014 را به لیونل مسی می‌دادند، در آن زمان هم وقتی تصمیم نهایی کمیته داوران به دستم رسید بسیار متعجب شدم.
 
آنان توضیح دادند فقط عملکرد 10 بازیکنی که در فینال جام جهانی حضور داشتند را مورد بررسی  قرار دادند که به نظر من کار اشتباهی بود، امیدوار هستم این موضوع برای انتخاب برنده توپ طلای سال 2014 تکرار نشود و ملاک‌های دیگری را هم برای انتخاب برترین بازیکن مورد توجه قرار دهند.

898 نمایش

نظر دادن