تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 دی 1391 ساعت 16:38

دايي: جدايي من از تيم ملي سياسي بود!

سرمربي تيم فوتبال راه‌‎آهن با اشاره به اينکه عجولانه تصميم نگرفت سرمربي تيم ملي شود بلکه دقت نکرد که با چه کساني کار مي‌کند، گفت: اگر تجربه الان را داشتم صدهزار سال ديگر با چنين فدراسيوني کار نمي‌کردم که بالادستي‌ها به آنها دستور مي‌دادند.
 علي دايي در نشست خبري پيش از بازي با تراکتورسازي که شنبه شب در هتل پارس تبريز برگزار شد، ضمن بيان مطلب فوق گفت: بازي با تراکتور هميشه سخت است مخصوصا که بايد در تبريز و جلوي تماشاگران آذري بازي کنيم.
 
وي با بيان اينکه جايگاه تراکتورسازي نشان داده که اين فصل عملکرد خوبي داشته، به همين دليل کار راه‌آهن در اين بازي خيلي سخت است، افزود: متاسفانه در نيم فصل دوم شروع بدي داشته‌ايم و دو باخت بد به دست آورده‌ايم که مستحق آن نبوده‌ايم. تمام سعي‌مان را مي‌کنيم که از تبريز دست خالي بيرون نرويم و اگر بازيکنان گفته‌هاي‌مان را انجام دهند، مطمئنا مي‌توانيم امتياز بگيريم و دست خالي به تهران نرويم.
 
خبرنگاري به برکناري علي دايي از تيم ملي در فاصله سه بازي مانده به پايان مسابقات انتخابي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي اشاره کرد و پرسيد چرا فدراسيون فوتبال امروز چنين کاري را در حق کي‌روش انجام نمي‌دهد؟ که سرمربي راه‌آهن در پاسخ به اين پرسش اظهار داشت: جدايي من از تيم ملي سياسي بود و متاسفانه کسي که در فوتبال نبود من را برکنار کرد.
وي اضافه کرد: در دوراني که در تيم ملي حاضر بودم، در طول بازي‌هاي رسمي که هدايت تيم ملي را برعهده داشتم، تنها يک باخت داشتم ولي با همان يک باخت، من را اخراج کردند. بقيه را مي‌سپرم به مردم فهيم‌مان که قضاوت کنند و بدانند که در فوتبال ما چه خبرهايي بوده و چه خبرهايي هست.
خبرنگار ديگري از دايي پرسيد آيا قبول سرمربيگري تيم ملي براي او عجولانه نبوده و او مي‌توانسته صبر کند و در سال‌هاي بعد سرمربي تيم ملي شود؟، که دايي در جواب گفت: من عجولانه تصميم نگرفتم بلکه دقت نکردم که با چه کساني کار مي‌کنم. اگر تجربه الان را داشتم صدهزار سال ديگر با چنين فدراسيوني کار نمي‌کردم زيرا مشکلم آدمهايي بودن که نمي‌توانستند تصميم‌گيري کنند و بالادستي‌ها به آنها دستور مي‌دادند. آنها نه در آوردن من و نه در کنار گذاشتن من نقشي نداشتند که مشکل من اين بود نه زود مربي شدن.
اين خبرنگار در ادامه از سرمربي راه‌آهن پرسيد که چرا براي مربيگري به آذربايجان نيامده و آيا به اين موضوع فکر مي‌کند که وي خاطرنشان کرد: من هميشه دلم با آذربايجان بوده و است و خودم را آذري مي‌دانم. هميشه اينجا را وطن خودم مي‌دانم و دوست داشتم امسال در خدمت شما باشم اما متاسفانه به خاطر گرفتاري‌هاي کاري و خانوادگي نتوانستم اين کار را بکنم.
سرمربي ر‌اه‌آهن در پاسخ به اين پرسش که آيا براي مسئولان فيفا جاي تعجب ندارد که شما در فدراسيون فوتبال سمتي نداريد؟ که وي تاکيد کرد: مسئولان فيفا در اين رابطه با من صحبتي نمي‌کنند. از طرفي خودم بارها اعلام کرده‌ام که مستطيل سبز را بيش از پشت ميز نشستن دوست دارم و اگر دنبال سمتي در فدراسيون بودم يا حتي علاقه‌اي به رياست فدراسيون داشتم تا الان شده بودم. اما چون دوست ندارم و شرايطي را لازم دارد که از عهده من برنمي‌آيد، آن را در اين برهه قبول نمي‌کنم.
وي در مورد اينکه آيا سفر 48 ساعته‌اش به فيفا خللي در برنامه‌هاي تيم راه‌آهن ايجاد نکرده است، اظهار داشت: من همکاران خوبي در تيم راه‌آهن دارم و اگر 48 روز هم در کنار تيم نباشم آنها به راحتي مي‌توانند تيم را اداره کنند و برنامه‌ها را جلو ببرند.
داي با اشاره به اينکه اميد عاليشاه بعد از پارگي دوري 9 ماهه از فوتبال زمان مي‌برد که به شرايط ايده‌آل برسد، در مورد تاثير لغو بازي با سپاهان در روند حرکتي اين تيم خاطرنشان کرد: مطمئنا هر تيمي که از شرايط مسابقه خارج شود ضرر مي‌کند. ما هم همين طور هستيم اما يک کارهايي کرده‌آيم که خودمان را برسانيم.
سرمربي تيم راه آهن در مورد هدف گذاري اين تيم گفت: با توجه به اينکه اول فصل جزو چند باشگاهي بوديم که دير بسته شد اول فصل هدف ما بقا در ليگ بود ولي با بازي‌هايي که انجام داديم، در فکر اين هستيم که سال بعد آسيايي شويم. البته مهمترين عامل نتيجه نگرفتن راه‌آهن نداشتن تماشاگر است.
خبرنگاري به رقابت دو باشگاه پرسپوليس و استقلال در خريد بازيکن‌هاي گران قيمت اشاره کرد و از دايي پرسيد که اين اتفاقات بي‌عدالتي نيست و به فوتبال ايران آسيب نمي‌زند؟ که وي گفت: کاري به اين مسائل ندارم و معتقدم فوتبال حرفه‌اي حکم مي‌کند هر تيمي که وضع مالي بهتري دارد، بازيکنان خوب‌تري بگيرد و امکانات بيشتري داشته باشد اما وقتي در مملکت‌مان بسياري از تيم‌ها دولتي هستند و هزينه‌هاي زياد مي‌کنند، بي‌عدالتي است و در واقع از جيب مردم براي آنها خرج مي‌کنند.
دايي درباره کم تماشاگر بودن بازيهاي ليگ هم تصريح کرد: اين مي‌تواند دلايل زيادي داشته باشد. از کيفيت پايين مسابقات گرفته تا زمان نامناسب و برنامه‌ريزي مسابقات. از طرفي بايد به وضعيت اقتصادي مردم هم اشاره کرد که اجازه نمي‌دهد آنها راحت به ورزشگاه بيايند و مسابقات ليگ را ببينند.
خبرنگاري به اين موضوع اشاره کرد که بعد از رفتن دايي، مهاجم شش دانگي در فوتبال ايران ظهور نکرده، در مورد اينکه منوچهري، ايمان موسوي و عباسفرد مي‌توانند شبيه شما بازي کنند که دايي در جواب اظهار داشت: هر سه اين آقايون از من بهتر هستند و حتي مي‌توانند بهتر از اين هم باشند. من را با کسي مقايسه نمي‌کنم. ما فوتبالمان تمام شده و آن را کنار گذاشته‌ايم و انشاالله جوانهايي بيايند که خوب کار کنند.
خبرنگاري با اشاره به اينکه علي دايي به تمام افتخارات دست پيدا کرده، از او پرسيد که سقف آرزوهايش چيست که دايي در جواب گفت: آرزوهاي هيچ کس سقفي ندارد و کسي که براي آرزوهايش سقف بگذارد، نمي‌تواند پيشرفت کند. ما همه آرزوهاي بزرگي داريم و خدا هر چه بخواهد همان خواهد شد.
1308 نمایش

نظر دادن