تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 مهر 1393 ساعت 17:00

کفاشیان: گفته بودم دوربین‌ها را راه نمی‌دهیم، باورتان نمی‌شد

کفاشیان می گوید:«از دوربین‌ها خواهش کردم به ورزشگاه نیایند!»

به گزارش آخرین نیوز به نقل از خبرآنلاین؛علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال دیروز حوالی ساعت 18 به وقت تهران، مندریت هتل را ترک کرد و به فرودگاه رفت تا به سمت تهران پرواز کند. او پیش از ترک مالزی و ورود به ایران، به خبرورزشی توضیحاتی درباره راه ندادن دوربین‌ها به ورزشگاه داد.

*آقای کفاشیان سرانجام دوربین‌ها را به ورزشگاه‌ها راه ندادید.

بله، ما قبلاً این هشدار را داده بودیم که اگر تکلیف حق پخش روشن نشود، دوربین‌ها را به ورزشگاه راه نمی‌دهیم. بنده از دوربین‌ها خواهش کردم که به ورزشگاه نیایند. تا وقتی که تکلیف روشن نشود ما اجازه ورود دوربین‌ها را نمی‌دهیم. من این حرف را قبلاً گفته بودم، ولی باورتان نمی‌شد.

*خیلی‌ها این هشدار شما را جدی نمی‌گرفتند.

من گفته بودم منتظر بمانید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. ما از روز اول جدی بودیم. تا الان هم بازی‌ها غیرقانونی پخش شده بود چون صدا و سیما قراردادی با ما امضا نکرد. قبل از اینکه فصل قبل تمام شود از صدا و سیما خواستیم که با ما پای میز مذاکره بنشیند. لحظه آخر آمدند و تا پیش از این هرچه مذاکره کردیم، به هیچ نتیجه نرسیدیم. از این به بعد هم اگر به نتیجه نرسیم، وضعیت همین خواهد بود. ما روی تصمیم خود مصمم هستید. الان فقط بحث فدراسیون نیست.

*منظوریان باشگاههاست؟

بله، باشگاه‌ها حق‌شان را می‌خواهند. ما هم در کنار آنها هستیم. صدا و سیما همچنان فرصت دارد که بیاید و مذاکره کند. ما رقم خود را اعلام کرده‌ایم و حاضریم دوباره مذاکره کنیم اما با 22 میلیاردی که گفته‌اند به هیچ‌وجه اجازه پخش فوتبال را نمی‌دهیم.

*به نظر نمی‌رسد این مشکل ادامهدار باشد. به‌هر‌حال فوتبال باید پخش شود. مردم خواهان پخش فوتبال هستند.

ما هم دوست داریم پخش شود. صدا و سیما هم دوست دارد پخش شود ولی باید حق واقعی فوتبال داده شود. فعلاً مردم می‌توانند به ورزشگاه بروند. برای رسانه‌ها هم که بد نیست. شما روزنامه‌ها می‌توانید فروش بیشتری کنید. ما باید تکلیف خودمان را روشن کنیم. اگر فوتبال را حرفه‌ای می‌خواهیم، این شکلی نمی‌شود. فوتبال اینقدر درآمدزاست. صدا و سیما بالای 300 میلیارد تومان از پخش فوتبال درآمد دارد ولی سهم خود فوتبال را نمی‌دهد.

*شما به همان 80 میلیارد قانع هستید؟

بله، این نصف پولی است که ما در ابتدا درخواست کردیم. نظرمان ابتدا روی 160 میلیارد تومان بود. الان هم روی نظرمان هستیم. ببینید این حق پخش مال باشگاههاست و فدراسیون هم سهمی ندارد که بخواهد بجنگد. ما اگر کاری می‌کنیم برای باشگاههاست و برای حرفه‌ای شدن فوتبالمان. تا کی می‌خواهیم اسم حرفه‌ای داشته باشیم؟ متأسفانه تا الان پادرمیانی وزارت ورزش و شورای امنیت ملی هم نتیجه‌ای نداده است. یک بار برای همیشه باید این مشکل حل شود. درآمد صدا و سیما از فوتبال در این چند سال، چند برابر شده ولی نمی‌خواهد پول زیادی به فوتبال بدهد. اینکه درست نیست.

*حالا پیش‌بینی شما از این وضعیت چیست؟

از این به بعد صدا و سیما باید جلو بیاید. ما پیشنهادمان را داده‌ایم و منتظر آنها هستیم. اگر خواستند پخش کنند، پای میز مذاکره بیایند ولی اگر قرار است پیشنهادشان همان پیشنهاد قبلی باشد، مذاکره بی‌نتیجه خواهد بود.

731 نمایش

نظر دادن