تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 مهر 1393 ساعت 08:53

نبرد پرسپوليس و سپاهان بدون قهرمانی و آب معدنی

فته يازدهم ليگ برتر فوتبال روزهاي پنجشنبه و جمعه با برگزاري هشت ديدار پيگيري مي‌شود.هفته يازدهم ليگ برتر فوتبال روزهاي پنجشنبه و جمعه با برگزاري هشت ديدار پيگيري خواهد شد. بازي‌هاي اين هفته در معادلات بالاي جدول تاثير زيادي دارد که حساس‌ترين آنها مصاف هميشه پرحاشيه سپاهان و پرسپوليس در اصفهان است.

* پنجشنبه 10 مهر
گسترش فولاد - پديده مشهد (ورزشگاه اختصاصي گسترش - ساعت 15:45)
گسترش فولاد با 11 امتياز در رده يازدهم جدول قرار دارد و پديده با 13 امتياز هشتم است. سه امتياز ديدار خانگي گسترش را بالاتر از پديده قرار خواهد داد آن هم در شرايطي که گسترش در 2 هفته اخير 4 امتياز کسب کرده و پديده با شکست‌هاي پياپي در مسير نزول قرار گرفته است.
صندلي تارتار متزلزل است و در مقابل عليرضا مرزبان هم کم کم شرايط تحت فشار ليگ برتر را احساس مي‌کند. بايد ديد در مصاف تفکرات اين دو مربي کدام يک از بحران رد شده و کدام يک در منطقه خطر باقي مي‌ماند.
نفت تهران - ذوب آهن اصفهان (ورزشگاه تختي تهران - ساعت 17:10)
يحيي گل محمدي فصلي موفق را با نفت گذراند و اين تيم را به مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا رساند. اين بازي و تجديد ديدار دوباره براي او مفاهيم بسياري دارد، از يک سو اثبات توانايي به مديراني که در پايان فصل اصراري به ماندنش در نفت نکردند و از سوي ديگر تداوم موفقيت ذوب آهني که توانست با شکست دادن استقلال کمي سر و سامان پيدا کند.
در طرف مقابل عليرضا منصوريان با نفت زير ذره‌بين انتظارات است. او به هيچ عنوان دوست ندارد مقابل مربي که فصل گذشته هدايت نفت را برعهده داشته شکست بخورد و مديران نفت را سرافکنده کند.
استقلال خوزستان - راه آهن (ورزشگاه تختي اهواز - ساعت 17:20)
استقلال خوزستان بعد از آنکه مقابل پرسپوليس شکست خورد و عبدالله ويسي در نشست خبري بعد از بازي در انتقاد از داوري آتشفشان به راه انداخت اکنون در خانه ميزبان راه‌آهن است و براي خارج شدن از فشار به دنبال کسب سه امتياز است. تيم خوزستاني با 8 امتياز چهاردهم است و شرايط نامناسبي دارد و تنها برتري در اين ديدار به استقلال کمک خواهد کرد. راه آهن هم با 9 امتياز سيزدهم است و شرايطش فرق چنداني با شاگردان ويسي ندارد بنابراين هر دو تيم محکوم به پيروزي هستند.
استقلال - ملوان (ورزشگاه آزادي - ساعت 18:30)
استقلال با وجود هت تريک در باخت با 18 امتياز دوم است و ماموريت شاگردان قلعه نويي هم مشخص است. بردن ملواني که با 8 امتياز پانزدهم جدول است، حفظ جايگاه در جدول، پايان ناکامي و راضي کردن هواداراني که قطعا ديگر صبر نتيجه‌اي غير از برد را ندارند. روي کاغذ کار استقلال آسان است و ملوان نصرت ايراندوست با آنچه تاکنون نشان داده توان مقاومت را نخواهد داشت با اين حال ملوان هرازگاهي تبديل به قويي سرکش مي‌شود و از آنجا که در فوتبال ايران مي‌شود انتظار عجيب ترين نتايج را داشت، شايد شوک بعدي به استقلال را ملوان وارد کند.
امير قلعه‌نويي که مي‌داند نتيجه نگرفتن در اين بازي اوضاع تيمش را بحراني‌تر مي‌کند براي جلوگيري از چهارمين باخت پياپي تيمش را براي برد به ميدان مي‌فرستد آن هم مقابل تيمي که تنها پيروزي‌اش در ليگ برابر پرسپوليس رقم خورده است. مسلما استقلالي‌ها نمي‌خواهند دومين قرباني ملوان باشند.
* جمعه 11 مهر
سايپا - تراکتورسازي (ورزشگاه انقلاب کرج - ساعت 16)
سايپا بعد از چند هفته روند صعودي در قم مغلوب صبا شد تا ترمز شاگردان مجيد جلالي کشيده شود. آنها فردا در خانه ميزبان تراکتورسازي هستند. اين ديدار براي مجيد جلالي يادآور فصلي کابوس‌وار است. او هيچگاه نتوانست نزد تراکتوري‌ها محبوب شود و از سوي ديگر رسول خطيبي جوان هم اکنون با تراکتورسازي صدرنشين ليگ است. مجيد جلالي نهايت انگيزه را براي تحميل شکست به تراکتورسازي در ملاقات دوباره با اين تيم دارد و بايد ديد اين انتقام تا چه اندازه شدني است و آيا تراکتورسازان بازهم دل جلالي را مي‌شکنند يا اين بار او به شکلي ديگر هواداران تيم تبريزي را ناراضي مي‌کند.
پيکان - صباي قم (ورزشگاه تختي - ساعت 17:10)
پيکان با منصور ابراهيم زاده موتورش راه افتاده و در مسير دور شدن از انتهاي جدول پيش مي‌رود، در مقابل صباي قم هم با شکست دادن سايپا بار ديگر اوضاعش را بهبود بخشيد و اين بار در ديدار خارج از خانه به دنبال شکست نخوردن است. علاوه بر تمام انگيزه‌هاي دو طرف براي موفقيت، مهدي رحمتي که به تيم ملي دعوت شده، انگيزه‌هاي مخصوص به خود را براي اين بازي خواهد داشت.
نفت مسجد سليمان - فولاد (ورزشگاه بهنام محمدي - ساعت 17:20)
يک ديدار تمام خوزستاني و داغ. نفت مسجد سليمان با تساوي در هفته گذشته آن هم خارج از خانه کمي اميدوار شد اما حريف آنها در هفته يازدهم فولادي است که با 18 امتياز در تعقيب تراکتورسازي و استقلال، منتظر لغزشي براي صدرنشيني است. روي کاغذ بخت را بايد به فولاد داد و نفت ديدار دشواري خواهد داشت، به ويژه آنکه تفاضل گل براي فولاد در اين ديدار اهميت دارد و ميتواند آنها را حتي در صورت برد استقلال هم بالاتر از اين تيم قرار دهد.
سپاهان - پرسپوليس (ورزشگاه فولادشهر - ساعت 18:30)
نام اين بازي را دربي ايران گذاشته‌اند چرا که سراسر حساسيت است و هر سال يک ماجرا را در فوتبال ايران رقم مي‌زند. 2 سال پيش داستان آب معدني‌هاي مشکوک بود و سال گذشته هم که محسن قهرماني در جنجال اين بازي غرق شد. پرسپوليس مدت‌هاست که در حسرت برد مقابل سپاهان در اصفهان است و تحقق اين آرزو قطعا يکي از بزرگترين روزهاي تاريخ سرخپوشان خواهد بود. با اين حال سپاهان هم راه بردن پرسپوليس را خوب مي‌داند. مصاف خلعتبري با همبازيان فصل گذشته و رويارويي تفکرات حسين فرکي و حميد درخشان نکات ويژه و ديدني اين ديدار است.
پرسپوليس براي اينکه به روند صعودي‌اش ادامه دهد به دنبال 3 امتياز است و سپاهان براي دور نشدن از جمع مدعيان نمي‌خواهد به پرسپوليس باج دهد. اين بازي حساس‌ترين ديدار هفته است و بايد ديد آيا باز هم مسائل حاشيه‌اي در آن اتفاق مي‌افتد يا اينکه اين بار شاهد جنگ صرفا تاکتيکي خواهيم بود.

تسنیم

837 نمایش

نظر دادن