تاریخ انتشار: سه شنبه, 01 مهر 1393 ساعت 10:42

خادم يک زمان کنار پروين عکس مي‌گرفت تا رأي جمع کند!

مربي اسبق تيم ملي گفت: «بازيکنان تيم اميد روحيه جنگندگي نداشتند و در ميان‌شان يک نفر پيدا نشد که درگير شود يا لباسش خاکي و کثيف شود.»

اصغر شرفي در مورد ناکامي تيم اميد در رقابت‌هاي آسيايي حرف‌هاي جالبي مي‌زند و معتقد است که کار بد هيچ‌وقت نتيجه خوبي نخواهد داشت.
شرفي حرف‌هايش را اين‌گونه آغاز مي‌کند: «عکسي که از بازيکن قرقيزستان مقابل تيم‌ملي اميد ايران منتشر شد، بسيار عجيب بود. بازيکن حريف با آن شکم برآمده هيچ شباهتي به بازيکن نداشت و حتي بازيکنان تيم پيشکسوتان هم چنين شکمي ندارند؛ آن‌وقت تيم ما نتوانست از پَسِ قرقيزستان بربيايد.»
او ادامه مي‌دهد: «بازيکنان تيم اميد در بازي‌هاي آسيايي خوب نبودند‌؛ چون در زمين راه مي‌رفتند و مثل آدم آهني حرکت مي‌کردند. به دنبال توپ نمي‌رفتند که توپ بگيرند، منتظر مي‌ماندند تا توپ به آنها داده شود. روحيه جنگندگي نداشتند و در ميان‌شان يک نفر پيدا نشد که درگير شود يا لباسش خاکي و کثيف شود. آنها همان‌طور که در ابتداي بازي به زمين مي‌رفتند آخر بازي هم با همان سر و شکل از زمين بيرون مي‌آمدند.»
شرفي خاطرنشان مي‌کند: «در فوتبال ما آدم‌هاي کوته‌فکر حضور دارند که چرخ فوتبال را مي‌چرخانند و آنها نه به دليل تخصص که به خاطر روابط‌شان پست گرفته‌اند، مثلاً همين آقاي خادم قهرمان سابق کشتي درباره فوتبال تصميم مي‌گيرد. يک‌بار عکسي از او در کنار علي پروين منتشر شد که بعد متوجه شدم براي آوردن رأي چنين کاري کرده است. يعني در اين فوتبال در حد و اندازه‌هاي خادم کسي را نداريم؟»
او در پايان مي‌گويد: «اينکه فوتبال ما تهي از استعداد شده، درست نيست. ورزش اول ما کشتي است و کشتي در خون ماست اما امروز واليبال و بسکتبال رشد کرده است، چون سياست درست در مورد اين ورزش صورت گرفته است. پس در فوتبال هم مي‌شود چنين سياستي را در پيش گرفت، البته اگر يک گروه کارشناسي تشکيل شود و مديريت درستي در فدراسيون فوتبال صورت بگيرد.»

923 نمایش

نظر دادن