تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 شهریور 1393 ساعت 09:40

پژمان جمشیدی: دنبال نیمکت پرسپولیس نیستم

بعد از انتخاب حمید درخشان به‌عنوان سرمربی پرسپولیس و صحبت‌های بهروز رهبری‌فرد در مورد انتخابش به‌عنوان دستیار، خیلی‌ها یاد سریال پژمان و اتفاقات و ماجرای این سریال افتادند. با پژمان جمشیدی، فوتبالیست سابق، هنرمند فعلی و به گفته خودش مربی آینده فوتبال، در مورد اتفاقات اخیر پرسپولیس و رابطه او با حمید درخشان صحبت کردیم.

  با انتخاب حمید درخشان به‌عنوان سرمربی پرسپولیس، خیلی‌ها یاد سریال پژمان و اتفاقات آن افتادند، واقعا در فوتبال از این اتفاقات می‌افتد؟
در سریال پژمان بزرگنمایی در مورد اتفاقات و روابط فوتبال شده بود. در فوتبال بسیاری افراد با هم در ارتباط هستند، اما این ارتباطات در اکثر موارد مثبت است. شما با بعضی‌ها از نظر اخلاقی و شرایط دیگر بسیار به هم نزدیک هستید و برای همین با آنها راحت‌تر کار می‌کنید. به جز فوتبال هم همین‌گونه است، شما با بعضی از معلم‌های خود بسیار راحت‌تر از بقیه هستید و بیشتر با آنها در ارتباط هستید، این واقعا منفی نیست.

 بعد از انتخاب حمید درخشان به‌عنوان سرمربی پرسپولیس با او صحبت کردید؟
بله، من همیشه با درخشان در ارتباط بودم و بعد از انتخابش به‌عنوان مربی پرسپولیس هم با هم صحبت کردیم.

 درخشان نخواست به‌عنوان دستیار به او در پرسپولیس بپیوندید؟
من هنوز در اندازه‌ای نیستم که بخواهم روی نیمکت بزرگ پرسپولیس بنشینم، بزرگان زیادی هستند که لیاقت بیشتری نسبت به من دارند تا روی نیمکت پرسپولیس بنشینند.

  بهروز رهبری‌فرد خیلی به دنبال حضور روی نیمکت پرسپولیس بود؟
 من شنیده بودم که بهروز رهبری‌فرد قرار است به‌عنوان دستیار با درخشان کار کند، اما من واقعا به‌دنبال حضور در پرسپولیس در حال حاضر نیستم.

 کلاس مربیگری می‌روید؟

من مدرک B آسیا را گرفتم و الان منتظر کلاس‌های A آسیا هستم.

 نظرتان در مورد اتفاقات چند وقت اخیر پرسپولیس چیست؟
من در صفحه «اینستاگرام» نظرم را نوشتم. به طور قطع پرسپولیس وضعیت خوبی در جدول نداشت و این حق باشگاه است که در مورد نتایج تیم نگران باشد و دست

به تغییر و تحول بزند. اما نوع برخورد با علی دایی به‌عنوان یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران خوب نبود و این را به حمید درخشان هم گفتم. هرچند این رفت‌وآمدها در دنیای فوتبال طبیعی است، اما از آنجایی که جامعه ما عاطفی است، باید باشگاه پرسپولیس عرف را در مورد علی دایی رعایت می‌کرد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

 شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینید؟
متاسفانه پرسپولیس خوب بسته نشده است. مهره‌های تاثیر‌گذاری مانند سیدجلال حسینی، خلعتبری، مسلمان و پولادی از این تیم جدا شدند و بازیکنان جایگزین نتوانستند به‌خوبی در ترکیب قرار بگیرند. مهره‌های پرسپولیس بالانس نیستند، در یک پست بازیکن خوب وجود دارد، اما در پستی دیگری بازیکن ضعیف قرار گرفته است و این باعث شده تیم بالانس نباشد. من به آقای درخشان هم قبل از اینکه مربی پرسپولیس شود این موضوع را گفته بودم، اما ایشان اعتقاد داشت که مهره‌ها بد چیده می‌شود و برای همین تیم بد نتیجه می‌گیرد. به نظرم شرایط برای پرسپولیس بسیار سخت است.

 یکی از مشکلات پرسپولیس در دوران علی دایی، دستیاران ضعیفی بود که با ایشان کار می‌کردند، این موضوع را قبول دارید؟
هر مربی‌ای اختیار دارد دستیاران خود را انتخاب کند و علی دایی نیز همین کار را کرد. بهتر است در مورد ضعف دستیاران دایی صحبت نکنم.

 به نظر می‌رسد از به‌وجودآمدن حاشیه‌ها می‌ترسید؟
متاسفانه پیشکسوتان پرسپولیس با هم همدل نیستند. وقتی روابط پیشکسوتان پرسپولیسی مانند دایی، مایلی‌کهن و درخشان را می‌بینیم، باید حق داد که دیگران که خارج این فوتبال هستند برای ما تصمیم‌گیری کنند. می‌توان این مشکلات را با همدلی حل کرد، اما متاسفانه عزمی وجود ندارد و فقط حاشیه به وجود می‌آید.

 سرمربی پرسپولیس قول داده این تیم سهمیه آسیا را بگیرد. فکر می‌کنید، با توجه به این شرایط، پرسپولیس موفق می‌شود؟
کار بسیار سختی است؛ به یک برنامه‌ریزی احتیاج دارد و مهره‌های کارآمد. امیدوارم درخشان موفق شود.

 شما دوست دارید کار خودتان را دوباره در فوتبال شروع کنید؟
من عاشقانه فوتبال را دوست دارم و دوست دارم به‌عنوان دستیار کارم را شروع کنم. جدا شدن از فوتبال واقعا سخت است.

 حتی در تیم‌ملی؟
اگر من الان بگویم دوست دارم در تیم‌ملی مربیگری کنم، شما تیتر می‌زنید، می‌خواهم در تیم‌ملی مربیگری کنم.

 دوست دارید با آقای کی‌روش فیلم بازی کنید؟
آقای کی‌روش چهره فوتوژنیکی دارند و بسیار خوش‌تیپ هستند و می‌توانند فیلم بازی کنند، اما بهتر است کارشناسان در این مورد صحبت کنند.
منبع: روزنامه شرق
896 نمایش

نظر دادن