تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 شهریور 1393 ساعت 09:54

کواچ: هنوز نمی دانم می توانیم آلمان را ببریم یا نه؟

مربی تیم ملی والیبال می گوید اشتباه بزرگی است اگر کسی فکر کند ایران در گروه آسانی است.

خبرآنلاین: اسلو بودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال صعود ایران به جمع 6 تیم اول دنیا را خارق العاده می داند. بهترین هدیه ای که روز تولدش گرفته.او مخالف است که تیمش در دور سوم گروه راحتی دارد.تیم بوبان امشب در اولین مسابقه دور سوم با آلمان بازی دارد.تیمی خطرناک و قوی.با این حال هنوز معتقد است ایران اگر ایران همیشگی باشد می تواند از پس همه حریفانش برآید.

*بازی با آلمان را چطور می بینید؟

آلمان تیم خیلی سختی است. چرا که سرمربی اش ترکیبش را مدام تغییر می دهد. او از هر 14 بازیکنش استفاده کرده در دور مقداماتی و دور دوم. همین مساله آنالیز این تیم را خیلی سخت تر می کند. گروزه وکالیبردا بهترین بازیکنانش هستند. سبک بازی آلمان مثل بلژیک است اما در سطح بالاتر. تیمی فیزیکی قوی است.باید خیلی تاکتیکی جلوی این تیم بازی کنیم.

*ایران چقدر شانس برد آلمان را دارد؟

درباره درصد شانس پیروزی ایران نمی توانم چیزی بگویم اما باید صد درصد توانمان بازی کنیم . اگر با صد در صد توانایی هایمان را بگذاریم و انها برنده شوند باید آنها را تشویق کنیم. ولیبه حدی رسیده ایم که بازیها را ببریم.واقعا اشتباه بزرگی است اگر صحبت شود یا جایی بنویسند که ما گروه آسانی داریم و راحت می توانیم برنده شویم.از روز اول درباره  ذهنیت ایرانی ها صحبت می کنم که قبل از بازی فکر می کنند این بازی برایشان راحت است. خیلی سخت است بپری بعد بالا که رفتی  تصمیم بگیری نپری. وقتی کاری انجام شده باشد سخت است جلویش را بگیری.باید  از همان اول جلوی این ذهنیت را گرفت.

*شرایط تیم ایران چطور است؟

بعداز صعود تیم به جمع 6 تیم اول انگیزه زیادی داریم. با این انگیزه اگر بازیکنان در حد اسم ایران بازی کنند می توانند برای هر تیمی مشکل ساز شوند.

*قرعه خیلی راحتی ندارید؟

6 تیمی که به دور سوم آمده اند،6 تیم برتر جهان والیبال هستند . فرانسه همه را برده چطوری راحت است؟ راحت نیست. ما باید به زمین برویم و نگاه هم نکنیم چه تیمی جلوی ماست، خیلی بهتر از قبل بازی کنیم.اشتباه بزرگی است اگر قبل از بازی به این  فکر کنیم که بازی راحت است یا نیست.باید در زمین حرفهایمان را بزنیم.

*در روز تولدت صعود ایران به دور سوم هدیه خاطره انگیزی بود نه؟

صعود تیم ایران به جمع 6 تیم اول مسابقات قهرمانی جهان اتفاق خارق العاده ای بود. خیلی حیرت انگیز است.چرا که مسابقات در سطح بالایی برگزار می شود.هیچ کس تصور نمی کرد آرژانتین امریکا را مغلوب کند و ما هم با تلاش خودمان را به دور سوم برسانیم.این اتفاق خیلی خوشحالم کردچرا که همزمان با روز تولدم بود و صعود ایران بهترنی هدیه تولدم بود.

600 نمایش

نظر دادن