تاریخ انتشار: شنبه, 22 شهریور 1393 ساعت 13:57

امیر غفور: اعتماد به نفس‌مان را مدیون ولاسکو هستیم

غفور می گوید تمام تلاششان را می کنند تا امشب لهستان را شکست بدهند.

خبر آنلاین:یکی از بازیکنان تأثیر‌گذار در والیبال ایران‌‌؛ امیر غفور. بازیکنی که می‌گویند رشد در والیبال را مدیون ولاسکو است. ولاسکویی که غفور، پدر صدایش می‌کرد. او خودش هم این را قبول دارد و می‌گوید: «مدیریت او بود که والیبال ایران را تا اینجا رساند.» بعد از شکست دادن آرژانتین با امیر غفور به گفت‌وگو نشستیم. غفور خوب حرف می‌زند و خیلی خوش صحبت است. او می‌گوید امید زیادی دارد تا والیبال بتواند با موفقیت‌هایی که به ‌دست می‌آورد دل مردم ایران را شاد کند.

با 6 امتياز از دو بازي در شهر بيدگوشچ نفس راحتي كشيدي؟
واقعيت اين است كه قدرت واليبال ما از استراليا و آرژانتين سرتر است. با اين حال گرفتن 6 امتياز از اين دو بازي كار خيلي راحتي نبود چراكه حساسيت بازي با اين دو تيم خيلي بيشتر از بازي با تيم‌هاي مطرح و جنگنده است. 

برخلاف انتظار ايران راحت آرژانتين را شكست داد. واقعاً تيم راحتي بود؟
نه. آرژانتين تيم خيلي خوبي است. شايد برد خيلي راحت ما به بازي خيلي خوب تيم برمي‌گردد. اگر وامي‌داديم به طور حتم آنها به خودشان مي‌آمدند و برنده بودند اما همه بچه‌ها در همه پست‌ها عالي بازي كردند، از طرفي آرژانتين به خودش نيامد تا ما راحت برنده باشيم. 

شناخت كامل ولاسكو از بازيكنان تيم ايران يكي از دغدغه‌ها بود اما ظاهراً این شناخت خيلي به او كمك نكرد؟
دقيقاً ما با ولاسكويي بازي كرديم كه 3 سال براي ما زحمت ‌كشيد و واليبال اعتماد به نفسش را مديون او است. هركس هر نظري دارد اما من هم مثل عموم مردم به اين مسئله معتقدم. درست است فدراسيون زحمت‌ كشيد و ابزار را براي ولاسكو مهيا كرد اما او مديريت كرد تا واليبال به اينجا رسيد. براي هيچ‌كس پوشيده نيست كه ولاسكو ايران را قهرمان آسيا كرد و به ليگ جهاني رساند. با اين حال بچه‌ها براي برد تيم او انگيزه زيادي داشتند. ولاسكو در اين بازي همه كار كرد اما بچه‌ها مي‌خواستند بگويند كه ما هم زحمت‌كشيديم. به نظرم انگيزه بچه‌ها بر شناخت و تجربه ولاسكو چربيد. بچه‌ها انگيزه عجيبي براي پيروزي داشتند. من خوشحالم كه تيم اين قدر روان و خوب بازي كرد. 

فكر مي‌كردي ايران برنده بازي باشد؟
مي‌دانستم برنده مي‌شويم اما پيش‌بيني نمي‌كردم بازي راحتي داشته باشيم. فكرش را هم نمي‌كردم روان بازي كنيم چراكه ما ايراني‌ها احساسي هستيم و معمولاً همين مسئله كار دست‌مان مي‌دهد اما بچه‌ها با بازي امروز نشان دادند خيلي حرفه‌اي شده‌اند. عالي كار كردند. 

دو بازي با لهستان و صربستان در شهر ووج را چطور مي‌بيني؟
ما از بازي با لهستان و صربستان هم تنها نتيجه مي‌خواهيم. بايد هرچه در توان داريم بگذاريم تا به جمع 6 تيم اول دنيا برسيم. هرچند ما چهارمي ليگ جهاني را داريم اما قهرماني جهان بعد از المپيك ارزشمند‌ترين مسابقه در دنيا محسوب مي‌شود. از طرفي خيلي‌ها فكر مي‌كنند چهارمي ليگ جهاني ما به خاطر بازي در تهران و ميزباني ايران به‌ دست آمد اما حالا در قهرماني جهان و بيرون از خانه هرچه داشته‌ايم رو كرده‌ايم تا نتيجه خوبي بگيريم. 

بازي امروز با لهستان را چطور مي‌بيني؟
مقابل لهستان ميزبان مسابقات كار سختي داريم چراكه تماشاگران پر شوري دارد. سالن را پر مي‌كنند. تيم لهستان هم تيم خوبي است. اين تيم با دومي گروه براي صعود مبارزه مي‌كند و نياز به برد دارد. مثل ما كه براي صعود بايد تيم‌هاي خوب را ببريم. لهستان و صربستان جزو تيم‌هاي خوبي هستند. ما رو‌به‌روي اين دو تيم هم هرچه داريم رو مي‌كنيم. مي‌گويند نهايت تلاش پيروزي است. ما هم تلاش مي‌كنيم تا ان‌شاءا... پيروز شويم. 

فكر مي‌كني تيم چقدر شانس صعود به جمع 6 تيم اول را دارد؟
در ورزش پيش‌بيني اصلاً درست نيست. اگر بخواهيم پيش‌بيني كنيم، ديگر واليبال بازي نمي‌كنيم. حالا همه چيز دست خودمان است و مي‌توانيم با نتيجه خوب صعود كنيم.

 

765 نمایش

نظر دادن