تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 شهریور 1393 ساعت 18:05

پيروزي تيم ملي واليبال ايران مقابل ايتاليا

تيم ملي واليبال ايران در نخستين بازي خود در مسابقات قهرماني جهان مقابل ايتاليا به پيروزي رسيد.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در مسابقات والیبال قهرمانی جهان با نتیجه 3 بر یک مقابل ایتالیا به پیروزی رسید.

سعید معروف، امیر غفور، مجتبی میرزاجان‌پور، فرهاد قائمی، محمد موسوی، عادل غلامی و فرهاد ظریف (لیبرو) بازیکنان شروع‌کننده ایران و جیری کوار، سیمونه پارودی، ایوان زایتسف، سیمونه بوتی،‌ دراگان تراویتسا و امانوئله بیرارلی؛ 6 بازیکن اصلی ایتالیا برای مقابله با ایران بودند. دو تیم در چند سال گذشته آنقدر با هم روبه‌رو شده بودند که دست تک تک بازیکنان برای هم رو بود. ست اول را بازیکنان ایران بدون فشار و استرس و با سرویس‌ها و دفاع‌های خوب خود شروع کردند. برتری در تمام لحظات این ست متعلق به ایران بود و در نهایت شاگردان کواچ با نتیجه 25 بر 16 برنده شدند.

در ست دوم جریان بازی اما تغییر کرد و با وجودی که تیم ایران 6 بر 3 پیش افتاد اما آتزوری توانست نتیجه را 6 بر 5 کند. دفاع خوب تیم ملی ایتالیا و حضور بازیکن قابل اعتمادی مثل ایوان زایتسف کفه ترازوی بازی را به سمت لاجوردی پوشان، پایین کشید و ایران در دیداری نزدیک 25 بر 23 شکست خورد. پیش از شروع ست سوم، تیم‌ها مثل لیگ جهانی 2014، ده دقیقه استراحت کردند.

در ست سوم هر دو تیم پابه‌پای هم امتیاز گرفتند و تا امتیاز 19 با هم پیش آمدند. دو دفاع روی تور از بازیکنان ایران در حساس‌ترین زمان ممکن، امتیازهای کلیدی این بازی را به نام ایران ثبت کرد. استفاده از همان دو تعویضه‌های معروف یعنی تعویض مهدی مهدوی و شهرام محمودی به جای سعید معروف و امیر غفور باعث شد تا محمد موسوی 4 دفاع منجر به امتیاز در لحظات پایانی ست سوم کسب کند. نتیجه این ست نیز 25 بر 21 به سود سفید پوشان ایران تمام شد.

بازیکنان ایتالیا که اعتبار چندین ساله خود را پس از کسب مقام سومی المپیک و لیگ جهانی 2014 در گرو پیروزی مقابل ایران می‌دیدند در ست چهارم تمام تلاش خود را به کار گرفتند اما درصد دفاع‌های روی تور ایران و استفاده از توپ‌های برگشتی به قدری خوب بود که بازیکنان ایتالیا را رو مجبور به بازی ریسکی کرد. این ست نیز با نتیجه 25 بر 22 به سود اسران تمام شد تا ایران به 3 امتیاز با ارزش از این پیروزی 3 بر یک رسیده باشد.

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از ساعت 15:30 روز سه‌شنبه به مصاف تیم ملی آمریکا می‌رود.

 

558 نمایش

نظر دادن