تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 مرداد 1393 ساعت 16:16

سالارکیا: به رویانیان تذکر دادم اما توجه نکرد

بعد از روی کار آمدن علیرضا رحیمی در پرسپولیس و با توجه به سوابق مدیریتی درخشان مدیران اصفهانی در تیم‌داری، به نظر می‌رسید سرخپوشان پس از مدت‌ها آرامش را تجربه کنند اما استعفای رئیس کمیته انضباظی و توقیف اموال باشگاه نشان داد به سامان رساندن باشگاه بزرگ پایتخت چندان کار آسانی نیست.

محمود سالارکیا که از زمان محمد رویانیان به عنوان رئیس کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس فعالیت می‌کرد تنها چند هفته پس از انتخاب رحیمی از سمت خود استعفا کرد.

سالارکیا درباره علت این موضوع به فرارو گفت: «معاونت حقوقی یک سری وظایف تعریف شده در قبال رسیدگی به دعاوی دارد. از جمله این وظایف، برقراری صلح و سازش پیش از طرح دعوا در مراجع قضایی است. ما در چندین نمونه با این شیوه وارد شدیم اما دوستان فکر کردند موضوع باید قضایی شود.

به طور مثال ما با همین کشتی‌گیرانی که حکم توقیف اموال باشگاه را گرفتند حدود یک ماه قبل به توافق رسیدیم. قرار شد آنها شکایت خود را پس بگیرند و باشگاه مبلغی برای جلب رضایت آنها بپردازد که رقمی کمتر از مبلغ فعلی هم بود اما متاسفانه دیدیم که حکم به اجرا در آمد و بخشی از اموال پرسپولیس توقیف شد.»

سرپرست معاونت حقوقی سابق سرخپوشان در خصوص اینکه حکم توقیف واقعا اجرا خواهد شد یا می‌توان این مشکل را با دخالت وزارت ورزش حل کرد، اضافه کرد: «قانون با کسی شوخی ندارد. وقتی حکمی صادر شود، لازم‌الاجراست. من به خاطر عِرقی که به پرسپولیس دارم و شأن این باشگاه را ورای این گونه مشکلات می‌دانم. تمام تلاشم بر این بود که کار به توقیف نرسد.»

انتقادات زیادی به مدیریت رحیمی در این مدت وارد شده و عده‌ای از هوداران نگران پرسپولیس اعتقاد دارند مدیرعامل تیم محبوب‌شان اهمیتی برای پرداخت بدهی‌های باشگاه قائل نیست. سالارکیا در این باره اظهار کرد: «شاید آقای رحیمی عزم چنین کاری را واقعا داشته باشد اما بستر این موضوع نیز باید فراهم شود. ایشان مدیر موفقی بوده‌اند و هیچ مدیری نمی‌خواهد خودش را خراب کند اما ادامه این روند هم به پرسپولیس و هم به رحیمی ضربه می‌زند.

در حال حاضر 30 میلیارد تومان برای او در نظر گرفته شده است. در حالی که اگر او با 23 بازیکن تیم به طور میانگین یک میلیارد تومان هم قرارداد ببندد دیگر چیزی از این پول باقی نمی‌ماند. بدتر اینکه هزینه‌های جاری باشگاه به خودی خود برای یک فصل نزدیک به 35 میلیارد تومان است. وزارت ورزش باید توجه می‌کرد که این باشگاه بدهی سنگینی نیز دارد.»

سالارکیا که از توجه نکردن مسئولان باشگاه به معاونت حقوقی گلایه داشت، ادامه داد: «ما هیچ کدام از قرارداد بازیکنان را ندیدیم در حالی که یک باشگاه حرفه‌ای باید در همه چیز حرفه‌ای باشد. وقتی معاونت حقوقی بر قراردادها نظارت داشته باشد، مشکلاتی نظیر قرارداد سال گذشته بازیکنان پرسپولیس و همین طور بازیکنان و مربیان خارجی که حتی کار را تا شکایت به فیفا کشیدند، پیش نمی‌آمد. متاسفانه گاز زیر پای ما بود و فرمان در دستان کس دیگری قرار داشت.»

رئیس سابق کمیته انضباطی سرخپوشان در مورد اینکه آیا زمان مدیریت محمد رویانیان نیز به کارهای او اعتراض داشت، عنوان کرد: «ما در زمان ایشان هم در جریان امور قرار نمی‌گرفتیم. من چندین و چند بار درباره نحوه امضای قراردادها و همچنین هزینه‌ها به او تذکر دادم اما توجهی نمی‌کرد.»

گفته می‌شود علی دایی نقش پررنگی در سیاست‌های کلان باشگاه و حتی مسائل مالی دارد. سالارکیا در پایان در این باره گفت: «دایی، سرمربی تیم است و قطع به یقین در روند اقتصادی باشگاه دخالتی ندارد. من چنین چیزی را در مدت حضورم در باشگاه پرسپولیس ندیدم. شاید او اسپانسرهایی را به مدیران معرفی کند اما هیچ دخالتی در سیاست‌گذاری‌های باشگاه نداشت.»

1405 نمایش

نظر دادن