تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 تیر 1393 ساعت 13:09

داوران لیگ یک، 3 سال است حقوق نگرفته اند!

فدراسیون فوتبال سه است حق و الزحمه داوران لیگ دسته اول را پرداخت نکرده است. این را هم باید یکی دیگر از شاهکارهای بیشمار فدراسیون تحت امر علی کفاشیان به شمار آورد.

به گزارش جام جم ورزشی، پرداخت نشدن مطالبات داوران البته خیلی مساله جدیدی نیست اما به نظر می رسد عدم پرداخت سه ساله داوران لیگ یک، قدری بیش از حد عجیب و مساله برانگیز باشد. اتفاقی که کمیته داوران فدراسیون فوتبال و خود علی کفاشیان باید پاسخگوی آن باشند.
یکی از داوران لیگ یک در اینباره به جام جم ورزشی می گوید: من و خیلی دیگر از همکارانم که با آنها در ارتباط هستم سال لیگ 91 هنوز پولی از فدراسیون فوتبال دریافت نکرده ایم و حق الزحمه هایمان روی هم جمع شده. بارها مساله را از کمیته داوران پیگیری کرده ایم اما دائما وعده آینده را می دهند.
وی افزود: چطور می شود فدراسیون فوتبال که مدعی است مبلغی بین یک تا سه میلیارد تومان را خرج کار فرهنگی! در جام جهانی 2014 کرده نمی تواند هزینه های ما که از جیب خرج کرده ایم را بدهند. آقایان دائما می گویند که داوران با عشق و به خاطر دلشان کار می کنند اما نمی دانند همین آدم ها که با عشق کار می کنند هم خرج زندگی و زن و بچه دارند.
این داور که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد: وقتی فدراسیون فوتبال از پرداخت این حقوق های ناچیز سرباز می زند، چرا نباید یک داور در مواجهه با پیشنهادهای مالی باشگاه ها دست و پایش نلرزد؟ متاسفانه دوستان خودشان به طور غیر مستقیم دارند فضا را برای خیلی مسائل در فوتبال باز می کنند.
وی گفت: سال گذشته همه ما را مجبور کردند در یکی از بانک های تهران حساب باز کنیم و گفتند از این پس حق الزحمه ها فقط به همین حساب واریز خواهد شد اما هیچ خبری از پول نیست. البته چندی پیش لیست مطالبات مان برایمان ارسال شد و ما تایید کردیم اما باز هم همه چیز فراموش شد.
این داور تصریح کرد: فدراسیون فوتبال که میلیاردها میلیارد خرج بخش های مختلف فوتبال می کند، آیا واقعا پول ندارد هزینه های ما را بدهد. آقای کفاشیان از فیفا 8 میلیون دلاز پاداش صعود گرفته آیا واقعا نمی تواند با یک بخش کمی از آن این مشکلات را حل و فصل کند. چطور وقتی ما در زمین یک اشتباه می کنیم باید هزار حرف و حاشیه را به دوش بکشیم اما وقتی حق مان را می خواهیم همه سکوت می کنند.

اظهارات این داور و خواسته های به حقش در شرایطی است که کفاشیان هرسال پیش از آغاز لیگ از افزایش 30 درصدی حقوق داوران خبر می دهد و این را یکی از موفقیت های فدراسیون تحت امرش بر می شمارد. او در حالی معمولا حرفی از مشکلات این قشر و معوقاتشان نمی زند که به نظر می رسد باید پاسخ شفافی به این شاهکار خود و کمیته داورانش بدهد.

 

648 نمایش

نظر دادن