تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 تیر 1393 ساعت 09:30

صعود ایران، ایتالیا و برزیل و حذف لهستان

آخرین دیدار دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال در گروه یک با پیروزی برزیل به پایان رسید و تیم های ملی والیبال ایتالیا، ایران و برزیل به عنوان تیم های اول تا سوم گروه یک راهی مرحله نهایی این رقابت ها شدند.

ایتالیا، ایران و برزیل از گروه یک لیگ جهانی به مرحله نهایی صعود کردند.

تیم ملی والیبال برزیل با شکست ایتالیا در آخرین بازی دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال جواز حضور در مرحله نهایی این رقابت ها را به دست آورد.

آخرین دیدار دور مقدماتی گروه یک لیگ جهانی والیبال دیشب در شهر میلان ایتالیا به پایان رسید و ملی پوشان برزیل در این دیدار سه بر یک ایتالیا را از پیش رو برداشتند.

شاگردان رزنده سرمربی تیم ملی والیبال برزیل درست دوم این دیدار 25 بر 18 مغلوب ایتالیا شدند اما در ست های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 27 بر 25، 25 بر 17 و 25 بر 16 به پیروزی رسیدند تا با کسب سه امتیاز جواز حضور در مرحله نهایی لیگ جهانی را کسب کنند.

تیم ملی والیبال ایتالیا با پذیرش این شکست با همان 19 امتیاز به دلیل یک ست پیروزی بیشتر نسبت به تیم ملی والیبال ایران در صدر جدول ایستاد و به عنوان تیم برتر و میزبان در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال حضور خواهد داشت.

تیم ملی والیبال ایران نیز که در هفته ششم دور مقدماتی صعودش به مرحله نهایی مسجل شده بود، با 19 امتیاز از شش پیروزی و شش شکست به عنوان تیم دوم این گروه راهی مرحله نهایی شد.

از این گروه تیم ملی والیبال لهستان به رغم کسب 17 امتیاز به دلیل اختلاف ست های پیروز شده بعد از برزیل در رتبه چهارم جدول قرار گرفت و از راه یابی به مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال بازماند.

مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال از 25 تیرماه در فلورانس ایتالیا آغاز می شود و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

جدول گروه یک لیگ جهانی در پایان دور مقدماتی به قرار زیر است:

1- ایتالیا 19 امتیاز، 6 پیروزی و 6 شکست، 24 ست برده و 22 ست باخته

2- ایران 19 امتیاز، 6 پیروزی و 6 شکست، 23 ست برده و 22 ست باخته

3- برزیل 17 امتیاز، 6 پیروزی و 6 شکست، 23 ست برده و 24 ست باخته

4- لهستان 17 امتیاز،6 پیروزی و 6 شکست، 21 ست برده و 23 ست باخته

تیم ملی والیبال بلژیک نیز به عنوان صدرنشین گروه C لیگ جهانی به مرحله نهایی رقابت ها دسته دو صعود کرد.

دیدارهای دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال در گروه C دسته دوم به پایان رسید و بلژیک با 25 امتیاز به مرحله نهایی رقابت های دسته دو صعود کرد.

در این گروه تیم های کانادا، فنلاند و استرالیا به ترتیب با 18، 16 و 13 امتیاز در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفتند .

رقابت های مرحله نهایی این دسته هفته آینده در استرالیا برگزار خواهد شد و بنابر این تیم استرالیا نیز نیز از این گروه در مرحله نهایی حضور خواهد داشت. قبلا از گروه D تیم فرانسه به مرحله نهایی صعود کرده بود.

تیم قهرمان دسته دو لیگ جهانی به عنوان تیم ششم در مرحله نهایی لیگ جهانی در فلورانس ایتالیا شرکت خواهد کرد.

2015 نمایش

نظر دادن