تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 دی 1391 ساعت 11:30

قوی‌ترین خط دفاع، برابر ضعیف‌ترین خط حمله!

استقلال فردا در حالی به مصاف مس کرمان خواهد رفت که این دیدار را می‌توان دیدار رویارویی‌های جالب دانست.

به گزارش ایسنا، آخرین دیدار هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر را استقلال و مس کرمان در شرایطی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند که در جدول این رقابت‌ها استقلال در صدر جدول با 38 امتیاز ایستاده و مس کرمان با اختلافی 10 امتیازی در رده‌ی نهم جدول مسابقات لیگ برتر قرار گرفته است.

 

کرمانی‌ها که بعد از شکست سنگین برابر تراکتورسازی برای جبران به تهران آمده‌اند، چند هفته‌ای است که قاسمپور را برکنار کرده و لوکابوناچیچ را جایگزین وی کرده‌اند و از نکات جالب این دیدار آن است که لوکا بوناچیچ در هیچ تیمی موفق به بردن تیم‌های امیر قلعه نویی نشده است.

 

از تقابل‌های جالب این دیدار می‌توان به حضور رضا عنایتی مقابل استقلال اشاره کرد. عنایتی که با پیراهن استقلال به آقای گلی لیگ برتر ایران هم دست پیدا کرده بود بعد از حضور مجدد مرفاوی در سمت سرمربی استقلال با دندان پوسیده خوانده شدنش از سوی سایت باشگاه استقلال کنار گذاشته شد و به صبای قم رفت و امسال در مس کرمان حضور پیدا کرده است. او قرار بود در همان اوایل فصل به استقلال بیاید ولی به یکباره امیر قلعه‌نویی با تکذیب این اخبار حضور وی در استقلال را منتفی دانست. این در حالی بود که شنیده‌ها حکایت از دلخوری قلعه نویی از عنایتی در رابطه با یک مصاحبه داشت. شایعات بازگشت عنایتی به استقلال در نیم فصل هم دوباره قوت گرفت ولی با ماندن عنایتی در مس کرمان این خبر نیز در حد حرف باقی ماند.

 

از سویی دیگر مس کرمان دو رکورد را در لیگ برتر در اختیار دارد. از سویی این تیم دومین خط دفاعی برتر لیگ را در اختیار دارد و از طرفی دیگر ضعیف ترین خط حمله ی لیگ نیز در اختیار این تیم کرمانی است و با توجه به خط حمله‌ی متحول شده‌ی استقلال می‌توان انتظار یک بازی درگیرانه را داشت.

 

از طرفی مسی‌ها در طول این فصل تنها 14 گل به ثمر رسانده اند که از این تعداد تنها چهار گل از آنها گل های خارج خانه محسوب می شوند و این تیم در دیدارهایی که میهمان بوده به لحاظ گلزنی مشکلات زیادی داشته و باید دید بوناچیچ در مقابل خط دفاعی برتر لیگ با چه استراتژی ای به گلزنی فکر می کند.

 

نتیجه ی بازی برگشت استقلال در مقابل مس کرمان در سال گذشته یک بر صفر به سود کرمانی ها خاتمه یافت و آن نتیجه شروع روند افت استقلال را آغاز کرد و فردا نیز در شرایطی مشابه دو تیم با یکدیگر دیدار می کنند. استقلال و مس کرمان در شرایطی سال گذشته دیدار برگشت را برگزار کردند که استقلال در صدر جدول ایستاده بود و از سویی کرمانی‌ها نگران از منطقه سقوط بودند و بلاژویچ به تازگی سکان هدایت آن تیم را برعهده گرفته بود و به یک برد خاص و روحیه بخش نیاز داشت تا هم قابلیت‌هایش را نشان دهد و هم از فشارهایی که بر رویش قرار گرفته بود، بکاهد.

 

از تقابل‌های خاص دیدار استقلال، حضور فرزاد حاتمی آماده ی استقلال در مقابل بوناچیچ است. بوناچیچ، حاتمی را از سپاهان کنار گذاشته بود و این دیدار شاید برای حاتمی حساسیت‌های خاصی داشته باشد.

 

حاتمی در پنج بازی اخیر استقلال، موفق به زدن پنج گل شده است.

 

در پایان حضور فرهاد مجیدی در لیست 18 نفره ی استقلال در این بازی مطمئناً به جذابیت‌های این دیدار می‌افزاید. مجیدی که از نیم فصل به استقلال پیوسته به دلایلی نظیر عدم آمادگی بدنی و صدور کارت بازی، قادر به همراهی استقلال نبود و فردا با تشخیص امیر قلعه نویی در لیست این تیم قرار خواهد گرفت.

 

دیدار این دو تیم در بازی رفت با نتیجه ی صفر بر صفر به پایان رسید.

1213 نمایش

نظر دادن