تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 ارديبهشت 1393 ساعت 08:18

چلسی 0 - اتلتیکو 0 / پتر چک فصل را از دست داد

تیم فوتبال چلسی در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در خانه اتلتیکومادرید به تساوی بدون گل دست یافت تا در دیدار برگشت بخت بیشتری برای صعود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاگردان ژوزه مورینیو در حضور بیش از 50 هزار تماشاگر ورزشگاه بیسنته کالدرون موفق شدند یک تساوی بدون گل مقابل میزبان خود اتلتیکومادرید کسب کنند و در انتظار دیدار برگشت هفته آینده در استمفورد بریج باشند.

در دقیقه 18 این بازی پتر چک که یک ضربه کرنر را از زیر تیرک دروازه اش بیرون کشید روی شانه خود به زمین خورد و به دلیل شدت مصدومیتش جای خود را به مارک شوارتزر دروازه بان ذخیره چلسی داد. مورینیو در کنفرانس خبری اعلام کرد پتر چک به دلیل در رفتن شانه اش رقابتهای این فصل را از دست  داد و نمی تواند دیگر چلسی را همراهی کند.

خبر بد دیگر برای مورینیو این است که فرانک لمپارد به دلیل خطا روی آردا توران کارت زرد گرفت تا از حضور در دیدار برگشت محروم شود. همین اتفاق برای جان اوبی میکل به دلیل خطا روی گابی افتاد و او نیز در دیدار برگشت به دلیل محرومیت غایب است.

جان تری در برخورد با دیه گو کاستا دچار مصدومیت شد و تعویض شد تا او هم در دیدار برگشت غایب باشد. تری باقی بازی های چلسی در رقابتهای لیگ برتر را هم از دست داد و مورینیو اعلام کرد در صورت صعودمان به فینال او می تواند بازی کند.

با توجه به مصدومیت ادن ازر ترکیب بازیکنان چلسی به شدت محدود شده است و این شرایط را برای سرمربی پرتغالی این تیم بسیار سخت کرده است. علاوه بر این چلسی نتوانست در خانه اتلتیکو گلزنی کند و قانون گل زده در خانه حریف می تواند در دیدار برگشت برای چلسی دردسرساز شود.

نکات آماری در مورد بازی

* چلسی در 15 بازی اخیر خود مقابل حریفان اسپانیایی در لیگ قهرمانان شکست ناپذیر بوده است (6 پیروزی و 10 تساوی). آخرین شکست آنها به فوریه 2006 مقابل بارسلونا در استمفوردبریج باز می گردد. 5 بازی آخر آنها در اسپانیا هم با تساوی به پایان رسیده است.

* چلسی در رقابتهای لیگ قهرمانان مقابل اتلتیکومادرید شکست ناپذیر بوده است (یک پیروزی، 2 تساوی)؛ آنها در مرحله گروهی فصل 10-2009 رو در روی هم قرار گرفتند.

* اتلتیکومادرید در 11 بازی رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان تنها 5 گل دریافت کرده اند که از این لحاظ آنها بهترین خط دفاعی رقابتها را در اختیار دارند.

* اتلتیکومادرید تنها تیم این فصل لیگ قهرمانان است که هیچ شکستی در کارنامه خود نداشته است (8 پیروزی، 3 تساوی).

* این نخستین دیدار لیگ قهرمانان این فصل بود که اتلتیکومادرید در آن موفق به گلزنی نشد.

466 نمایش

نظر دادن