تاریخ انتشار: شنبه, 19 بهمن 1392 ساعت 10:44

گره صدر جدول باز می‌شود؟

علاقه‌مندان به فوتبال منتظرند تا با انجام پنج دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال در روز یک‌شنبه 20 بهمن گره صدر جدول باز شود.

به گزارش ایسنا، هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری شش دیدار به پایان می‌رسد.

• فجرسپاسی – پرسپولیس

شاگردان یاوری اگر در این دیدار امتیاز از دست بدهند تا حد زیادی باید قید حضور در لیگ برتر را بزنند. آنها در انتهای جدول و در فاصله سه امتیازی با راه آهن هستند و برای باقی ماندن شانس بقایشان نیاز به امتیاز دارند. نکته‌ای که به آنها برای امتیازگیری کمک می‌کند، وضعیت نامطلوب ورزشگاه حافظیه شیراز است.

همه تیم‌هایی که در شیراز به مصاف فجر رفته‌اند از وضعیت نامناسب زمین چمن حافظیه گله‌مند هستند و برای شاگردان دایی که روی زمین کار را دنبال می‌کنند این اتفاق خوبی به شمار نمی‌رود.

از سوی دیگر وضعیت سرخ‌پوشان پایتخت هم این روزها چندان مناسب نیست. بعد از تعطیلی تمرین این تیم به دلیل مشکلات مالی و اعتصاب بازیکنان، علی دایی شخصا به مسئله ورود کرده و خواهان رسیدن پول به باشگاهش شده است.

پیروزی در این دیدار سرخ‌پوشان را به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی تبدیل می‌کند و فجری‌ها هم در صورت کسب سه امتیاز تا حد زیادی از سقوط نجات پیدا می‌کنند و همین مسئله حساسیت‌های این دیدار را افزایش داده است. پرسپولیس در این دیدار قاسم دهنوی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.

• گسترش فولاد – مس

مسی‌ها که با شکست استقلال راهی فینال جام حذفی شده اند از روحیه بسیار بالایی برخوردارند و می‌خواهند با برتری برابر گسترش فولاد هم فاصله‌شان را با تیم‌های دیگری که درحال سقوط هستند کم کنند و هم اینکه امیدوار به ماندن در لیگ برتر شوند. گسترشی‌ها هم که فعلا در وضعیت مناسبی به سر می‌برند برای از بین بردن احتمال اندک سقوطشان برای سه امتیاز به میدان می‌روند و در صورت پیروزی با خیالی راحت می‌توانند در ادامه رقابت‌های لیگ برتر حضور پیدا کنند.

سعید مهدی‌پور از گسترش فولاد تنها محروم این دیدار است. دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک گسترش فولاد به پایان رسید.

• نفت تهران – تراکتورسازی

نفت با 44 امتیاز و هم امتیاز با پرسپولیس در رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد و در صورت پیروزی بر تیم مدعی تراکتورسازی می‌تواند خود را به جمع چهار تیم اصلی مدعی قهرمانی برساند. این ویژگی به نوعی درباره تراکتورسازان هم صدق می‌کند. تراکتورسازی اگر می‌خواهد به جمع مدعیان قهرمانی لیگ برتر بازگردد چاره‌ای جز پیروزی در دیدار برابر نفت ندارد. تبریزی‌ها با 39 امتیاز ششم هستند.

مهدی کیانی از تراکتورسازی تنها محروم این دیدار است. تراکتورسازی در دیدار رفت با یک گل نفت را شکست داده بود.

• فولاد – ملوان

ضلع دیگر مثلث مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر این هفته در خانه به مصاف ملوان انزلی می‌رود. فولاد با هدایت حسین فرکی فصل خوبی را پشت سر گذاشته و با برتری برابر قوی سپید انزلی می‌تواند موقتا به تنهایی صدر جدول را در اختیار بگیرد. هم‌اکنون فولاد و استقلال با 47 امتیاز در صدر جدول قرار دارند و به سختی می‌کوشند که رقیب را از صحنه خارج کنند.

ملوان هم که این فصل خوب نتیجه گرفته با 38 امتیاز بعد از تراکتورسازی در مکان هفتم ایستاده و امیدوار است که با شکست فولاد ضمن کسب آبرو برای خود، گره صدر جدول را نیز بگشاید.

سیداحمد مهدی‌زاده از ملوان تنها محروم این بازی است. شاگردان حسین فرکی در دیدار رفت ملوان را در انزلی با نتیجه 2 بر یک شکست داده بودند.

• استقلال – سایپا

آبی‌پوشان تهرانی در فصلی که حال و روز خوشی نداشتند و به نظر نمی‌رسید که بتوانند نتیجه مطلوبی کسب کنند، صدرنشین هستند و همچنان امید اول کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌روند. بالانشینی استقلال در حالی است که فولاد با امتیاز مشابه آنها سایه به سایه‌شان حرکت می‌کند و پرسپولیس، رقیب سنتی آبی‌ها هم با سه امتیاز کمتر و تفاضل گل بیشتر در تعقیب آنهاست.

سایپا هم که در بازی رفت بازی را به استقلال واگذار کرده بود این بار می‌خواهد انتقام آن باخت را در ورزشگاه آزادی از آبی‌پوشان بگیرد. با توجه به فقر بازیکن در استقلال و شکست چند روز قبل این تیم برابر مس در جام حذفی سایپا امید زیادی به پیروزی در این بازی دارد.

محرومیت جی‌لوید ساموئل از استقلال از حضور برابر سایپا مشکلات این تیم تهرانی را بیش از پیش کرده است. بازی رفت با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسیده بود.

برنامه کامل دیدارهای یک‌شنبه 20 بهمن

فجر شهید سپاسی - پرسپولیس -حافظیه شیراز-ساعت 14 و 30 دقیقه

البرز حاجی پور – سجاد طوری – حسن ظهیری – علی صفایی – محمدعلی فروغی

گسترش فولاد - مس کرمان –ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز- ساعت14 و 30 دقیقه

بابک وسیله بر – علیرضا ایلدروم – علی دودانگه – محمد ملکی – ناظر: ابوطالب طاهریان

نفت تهران - تراکتورسازی تبریز -ورزشگاه تختی تهران- ساعت 15

محمدرضا اکبریان – بهرام کیانی – مهدی ناصحی – هادی حاج عباسی – ناظر: عبود سنگاشکن

فولاد خوزستان - ملوان -ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 15

اشکان خورشیدی – مهدی الوندی – فرزاد بهرامی – امید سعیدی فر – ناظر: عبداله باعزم

استقلال تهران - سایپا -ورزشگاه آزادی تهران ساعت 17

احمد صالحی – محسن فریمانی – حسین طالقانی – رسول رهبرفام – ناظر: سعید بطحایی

470 نمایش

نظر دادن