تاریخ انتشار: شنبه, 18 آبان 1392 ساعت 18:37

منچستر - آرسنال بدون فرگوسن

در حساس ترين بازي هفته يازدهم ليگ برتر انگليس يکشنبه شب منچستر يوناتيد در خانه از آرسنال پذيرايي مي‌کند ديداري که براي هر دو تيم از حساسيت بالايي برخوردار است.

 

 

 

 

آخرين نيوز: هفته‌ يازدهم رقابت‌هاي ليگ برتر انگليس شنبه شب با انجام هفت ديدار آغاز خواهد شد. اما همه نگاه‌ها به يکشنبه شب تئاتر روياها است؛ جايي که منچستر يونايتد ميزبان آرسنال صدرنشين است. تفاوت اصلي ديدار اين فصل با سال‌هاي گذشته عوض شدن جاي دو تيم است. جايي که آرسنال اين بار بر صدر جدول تکيه زده و منچستريونايتد است که وضعيتي مشابه سال‌هاي پيش آرسنال دارد!


 دو تيم در شرايطي کاملا متفاوت به مصاف هم مي‌روند. منچستر يونايتد که ديگر سرآلکس فرگوسن را بر روي نيمکت خود نمي‌بيند، شروع خوبي در فصل جديد ليگ برتر انگليس داشت و با نتيجه‌ چهار بر يک سوانسي را شکست داد، اما در ديدار دوم برابر چلسي با تساوي بدون گل متوقف شد. شاگردان مويس در ديدار سوم خود طعم شکست را چشيدند و با يک گل برابر ليورپول در آنفليد تن به شکست دادند. شياطين سرخ در ديدار بعدي جبران کردند و با دو گل کريستال پالاس را از پيش‌رو برداشتند، اما تلخ‌ترين نتيجه‌ اين تيم در هفته‌ پنجم رخ داد جايي که شاگردان مويس با نتيجه‌ تحقير آميز چهار بر يک برابر منچسترسيتي تن به شکست دادند تا اين تيم عملا در بحران فرو رود.

انتظار مي‌رفت که شياطين سرخ در ديدار ششم خود برابر وست بروم‌ويچ آن هم در اولدترافورد با يک پيروزي خوب خود را از بحران خارج کنند، اما در ميان ناباوري همگان اين تيم مهمان بود که با بازيکنان گمنام خود با نتيجه‌ دو بر يک به پيروزي رسيد تا بدترين آغاز منچستر يونايتد در ليگ برتر انگليس رقم خورد.

ديويد مويس که جانشين مربي بزرگي همچون فرگوسن شده بود به شدت فشار را احساس مي کرد، اما او به خوبي توانست تيمش را از شرايط بحراني خارج کند و در چهار بازي اخير خود 10 امتياز را جمع‌آوري کند تا با 17 امتياز در رده هشتم جدول رده‌بندي قرار گيرد و با تيم دوم تنها سه امتياز اختلاف داشته باشد اما آرسنال روندي متفاوت با حريف سرشناس خود را طي کرد. توپچي‌ها در ديدار نخست خود با نتيجه‌ دور از انتظار سه بر يک برابر استون ويلا تن به شکست دادند تا خيلي زود صداي سوت اعتراض هواداران به ونگر به گوش برسد.

ونگر خيلي زود دست به کار شد و مسوت اوزيل، هافبک آلماني رئال مادريد را در آخرين روز فصل جابجايي تابستاني جذب کرد. اين بازيکن ترک تبار خيلي زود در ترکيب تيم جديدش جا افتاد و به ستاره اول توپچي‌ها تبديل شد.آرسنال پس از شکست برابر استون ويلا به خود آمد و با پنج پيروزي متوالي به صدر جدول رده‌بندي صعود کرد.

شاگردان ونگر در ديدار هفتم خود با تساوي يک بر يک برابر وست بروم‌ويچ پديده اين فصل ليگ برتر متوقف شدند، اما در سه ديدار بعدي خود به پيروزي رسيدند تا با 25 امتياز به تنهايي در صدر جدول رده‌بندي قرار گيرد.

شاگردان ونگر در آخرين بازي خود با دو گل تيم آماده ليورپول را در ورزشگاه امارات شکست دادند تا نشان دهند که تنها و تنها به قهرماني در فصل جديد مي‌انديشند.

ديدار يکشنبه شب براي هر دو تيم از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. آرسنال مي‌خواهد به روند خوب نتايج خود ادامه دهد و با پيروزي در اولدترافورد به يکه تازي‌اش در صدر جدول رده‌بندي ادامه دهد هر چند در صورت شکست هم صدر را از دست نخواهد داد. از طرف ديگر شياطين سرخ که در برابر هواداران خودي به ميدان مي‌روند با پيروزي در اين ديدار حتي مي‌توانند تا رده‌هاي دوم و سوم هم بالا بيايند، البته به شرط آن که تيم‌هاي بالاي جدولي خوب نتيجه‌ نگيرند.

وقتي به آمار دو تيم در چهار بازي اخير نگاه مي‌کنيم اين منچستر يونايتد است که با سه پيروزي و تنها يک تساوي، برتري قابل محسوسي بر حريف سنتي خود دارد.

* چهار بازي اخير دو تيم

فصل 2012 – 2011

ديدار رفت: منچستر يونايتد 8 – آرسنال 2

ديدار برگشت: آرسنال يک – منچستر يونايتد 2

فصل 2013 – 2012

ديدار رفت: منچستر 2 – آرسنال يک

ديدار برگشت : آرسنال يک منچستر يونايتد يک

اين ديدار مي‌تواند براي يک بازيکن از اهميت بسيار زيادي برخوردار باشد و آن رابين فان پرسي است که سال‌ها براي آرسنال بازي کرد و بارها برابر منچستر يونايتد هم به ميدان رفت. البته او فصل قبل در هر دو ديدار رفت و برگشت به ميدان رفت و دو گل هم به ثمر رساند تا ثابت کند که ونگر در فروش او دچار اشتباه شده است. هر چند اراده ونگر تنها موضوع نبود و خود فان پرسي علاقه به ترک لندن داشت

در اين يکي ، دو دهه اخير همواره ديدار منچستر يونايتد با آرسنال دو چهره تکراري داشته است و آن سرآلکس فرگوسن و آرسن ونگر دو مربي قديمي و صاحب سبک دو تيم بوده است، اما در بازي يکشنبه شب ديگر فرگوسن را روي نيمکت شياطين سرخ نخواهيم ديد، چرا که او فصل گذشته پس از قهرماني تيمش در رقابت‌هاي ليگ برتر خداحافظي کرد.

آمار بازيهاي دو تيم:

215 بازي

برد منچستر يونايتد: 91 بازي

برد آرسنال: 78 بازي

تساوي دو تيم: 46 بازي

* مربيان

آرسن ونگر ، سرمربي آرسنال که تيمش در اوج به سر مي‌برد پس از پيروزي برابر دورتموند در ليگ قهرمانان اروپا گفت: بايد بازي به بازي پيشرفت کنيم. يکشنبه شب بازي حساسي برابر منچستر يونايتد پيش‌رو داريم . بايد در اين ديدار هم خوب ظاهر شويم و به پيروزي برسيم. اميدوارم که اين پيروزي ارزشمند برابر دورتموند روحيه بازيکنان را افزايش دهد و در ديدار برابر منچستر به پيروزي برسيم. بازي سختي پيش‌رو داريم و براي پيروز شدن بايد بسيار خوب ظاهر شويم.

* ديويد مويس

اين مربي اسکاتلندي که نخستين فصل حضورش را در شياطين سرخ پشت سر مي‌گذارد در گفت و گو با روزنامه‌ "ديلي ميرور"، گفت: آرسنال بايد بداند که براي رويارويي با مدافع عنوان قهرماني به اولدترافورد مي‌آيد. آرسنال الان صدرنشين جدول رده‌بندي است و بازي‌هاي بسيار خوبي را به نمايش مي‌گذارد. اين تيم با روحيه بسيار خوبي به اولدترافورد مي‌آيد، اما منچستر يونايتد هم روند رو به رشد خوبي داشته است. تلاش مي‌کنيم تا بهترين بازي خود را به نمايش بگذاريم.

آرسن ونگر ، سرمربي توپچي‌ها در اظهار نظر جالب گفت که هنوز فان پرسي را بازيکن آرسنال مي‌داند. مويس درباره اين اظهار نظر ونگر، گفت: فان پرسي بازيکن منچستر يونايتد است، اما او بدون شک مي‌داند که روزي براي آرسنال بازي کرده است. فان پرسي فصل گذشته سهم بسزايي در قهرماني منچستر يونايتد داشت و الان همه او را منچستري مي دانند.

* بازيکنان

- وين روني

او در گفت و گويي که با شبکه "اسکاي اسپورت" داشته درباره بازي حساس يکشنبه شب گفت: آرسنال تيم بزرگي است و همه را با نمايش خوب خود شگفت زده کرده است. اما اين باعث نمي‌شود که منچستر نتواند از عنوان قهرماني خود دفاع کند. اشتباه مي‌کنند آنهايي که معتقدند تکليف قهرماني مشخص شده است. نتيجه‌ يک ديدار مي‌تواند تکليف قهرمان را مشخص کند. اطمينان دادم که مي‌توانيم آرسنال را شکست دهيم و خود را به صدر جدول نزديک کنيم. پيروزي برابر آرسنال راه را براي قهرماني ما فراهم مي‌کند .

- آرون رمزي

اين بازيکن ولزي در دوران اوج خود به سر مي‌برد و بهترين بازيهايش را براي آرسنال به نمايش مي‌گذارد. او که در ديدار برابر بوروسيا دورتموند تک گل تيمش را به ثمر رساند درباره ديدار حساس برابر منچستر يونايتد ، گفت: آرسنال مي‌تواند به روند رو به رشد خود ادامه دهد. هيچ ترسي از نام منچستر يونايتد نداريم. منچستر يونايتد فصل را بد آغاز کرد، اما نتايج اين تيم در هفته‌هاي اخير بهتر شده است و بازيکنان اين تيم به اعتماد به نفس لازم رسيده اند. آرسنال در فصل جديد نتايج بسيار خوبي را کسب کرده است و مي‌خواهد به اين روند خود ادامه دهد. اميدواريم که در تئاتر رويها هم به پيروزي برسيم.

آرسنال در 10 بازي که در فصل جاري در ليگ برتر انگليس به ميدان رفته 22 گل به ثمر رسانده و تنها 9 بار دروازه‌اش باز شده است. آمار گلزني اين تيم نشان مي‌دهد که شاگردان ونگر در اوج دوران آمادگي خود هستند و از نظر بدني در بهترين شرايط خود هستند.

** آمار گل‌هاي اين تيم در 90 دقيقه‌ به شکل زير است:

صفر – 15 : 18.2 درصد

15- 30: 13.6 درصد

30- 45: 9.1 درصد

45- 60: 18.2 درصد

60- 75: 22.7 درصد

75- 90 : 18.2 درصد

اين آمار نشان مي‌دهد که شاگردان ونگر در دقايق پاياني با همان انگيزه و توان دقايق اوليه بازي مي‌کنند و اين بيانگر توان بدني و ذهني بالاي آنها است.

اما منچستر يونايتد در امر گلزني ضعيف ظاهر شده است و در 10 بازي خود تنها 17 گل به ثمر رسانده ، اين در حالي است که 13 باز دروازه اين تيم باز شده است که اين براي تيم بزرگي همچون منچستر يونايتد اصلا آمار خوبي نيست.

** آمار گل‌هاي منچستر يونايتد در 90 دقيقه‌ اين گونه است:

صفر – 15: 5.9 درصد

15- 30 : 17.6 درصد

30- 45: 17.6 درصد

45- 60: 11.8 درصد

60- 75: 17.6 درصد

75- 90 : 29/4 درصد

آين آمار نشان مي‌دهد که شياطين سرخ در بيشتر بازي‌ها شروع بدي داشته‌اند، اما در دقايق پاياني به خود آمده‌اند و موفق به گلزني شده‌اند. اتفاقي که البته در ديدار مقابل فولام عکس آن رخ داد و سه گل زودهنگام توسط اين تيم به ثمر رسيد.
 
منبع: ايسنا

 

 

 

 

1220 نمایش

نظر دادن