تاریخ انتشار: پنج شنبه, 19 بهمن 1391 ساعت 08:19

توضيح مالک باشگاه راه آهن درباره جت اختصاصي‌

خبرآنلاين/ بابک زنجاني مديرعامل باشگاه راه آهن در مصاحبه اي با سايت باشگاهش به همه شايعات درباره خود پاسخ داد. بابک زنجاني؛ اين نام بعد از اتفاقات روز استيضاح وزير کار و فيلم مورد استناد رئيس جمهور سر زبان ها افتاد. زنجاني اما چند ماهي هست که وارد ورزش شده. او باشگاه راه آهن را در ابتداي اين فصل خريد و با کمک علي دايي سعي کرد نقشي پررنگ در فوتبال ايران داشته باشد.
اين گفت و گو در سايت باشگاه راه آهن منتشر شده. اگرچه خيلي ارتباطي به فوتبال ندارد اما حرف هاي خواندني زيادي دارد. از دليل تحريم باشگاه راه آهن گرفته تا مسائل مربوط به فيلم مورد استناد رئيس جمهور و يک سرمايه گذاري ۱۰ هزار ميليارد توماني.
• در ليست تحريم ها نام باشگاه ورزشي راه آهن زير مجموعه هلدينگ سورينت به چشم مي خورد ، آيا توضيحي در اين خصوص داريد ؟
باشگاه راه آهن اولين باشگاه ورزشي ايران بوده و يکي از باشگاه هاي ورزشي قديمي کشور مي باشد و اصولا باشگاه ها و صندوق ها در دنيا به هيچ عنوان تحت هيچ تحريم و مسائل سياسي بين المللي قرار نخواهند گرفت .
لذا نام باشگاه راه آهن فقط به خاطر اينکه در ليست شرکتها و موسسات گروه هلدينگ سورينت قرار داشته و به خاطر اسم من ، به عنوان شرکتهاي تحت تحريم قرارگرفته ولي هيچ منع قانوني براي فعاليت خارجي ندارد .
• چرا نام شما در ليست تحريم هاي اتحاديه اروپا قرارگرفته ؟!
شما بهتر مي دانيد که در حال حاضر ايران دشمنان زيادي دارد و به اسم تحريم ها سعي دارند از تلاش بازرگانان و کساني که براي بازار کشور و به حرکت در آوردن چرخه اقتصاد آن حرکت مي کنند جلوگيري کنند و اين خود يک جنگ است . شرکت هلدينگ سورينت با توجه به فعاليت هاي تجاري خود در خارج از کشور دفاتر و کارخانجات و تجارتهايي متفاوتي را دارد که مورد توجه کشورهاي غربي قرارگرفته و طبق معمول که از روي غرض ورزي با ايران و بازرگانان آن جنگ مي کنند و به صرف شنيده ها و اخبار کذب ، بازرگانان ايراني را گرفتار تحريم نموده و از فعاليت آنها جلوگيري مي کنند . در ليست شرکتهاي تحريمي اتحاديه اروپا نام اينجانب ، برده شده که نام من اصلاً در آن شرکتها نبوده و فقط به صرف خبر کذب تحريم کرده اند و اين غرض ورزي اروپايي ها را بيش از پيش به مردم ايران نشان مي دهد .
• آيا زماني که نام شما در ليست تحريم ها قرارگرفت شما در خارج از کشور بازداشت شديد ؟!
بازداشت ؟!؟!؟ هرگز چنين چيزي نيست من زماني که در کشور امارات وارد شدم نام اينجانب در ليست تحريم ها قرارگرفت و متاسفانه ويزاي اقامت امارات اينجانب همان روز به پايان رسيد و مجبور به تحمل ۱۰ روز اقامت در دبي بودم تا ويزاي جديد را به من بدهند تا بتوانم از کشور خارج شوم و هيچ دليل خاص ديگري نداشته است .
• در شبکه هاي خارجي و بعضي ازسايتهاي مجازي داخل کشور شما را متهم به خريد نفت و رانت خواري و غيره مي نمايند ؟!؟ آيا صحت اين موضوعات را تاييد مي فرماييد ؟!؟
ببينيد خوب تکليف شبکه هاي ضد انقلاب و خارجي که معلوم است و نيازي به توضيح ندارد ، در داخل کشور هم من سايت قانوني مجازي نديدم که چنين مسائلي را عنوان کند ، تنها سايت مجازي داخل کشور سايت ... بود که اين سايت ثبت نشده و غير قانوني است و طي استعلام هاي به عمل آمده از وزارت فرهنگ و ارشاد اين سايت غير قانوني است.
• آيا شما کار نفتي کرده ايد ؟!؟ و باعث ضرر به کشور شده ايد ؟! و اين تحريم ها به اين دليل به شما حاکم شده است ؟!؟
ببينيد کشور قانون دارد و اين طور نيست که يک وزارت خانه اي باري به کسي بدهد و بعد تحقيق کند پولش را چگونه خواهد گرفت و ضرر و زيان ببيند اينها همه حرفهاي اين شبکه هاي زيرزميني است .
همانطور که گفتيم اينجانب بازرگان و تاجر هستم و بازرگان و تاجري که فعاليتهاي مناسبي داشته باشد اهل هر کشوري باشد براي شفافيت کارش بايد گزارشهاي کارهاي انجام خود را به مسئولين کشورش اعلام کند و اگر غير اين باشد اشتباه است . مسئولين کشور براي همين موضوع منصوب هستند و هر مسئول نسبت به سابقه و تشخيص خود بازرگانان را راهنمايي و ياري ميدهد و به صلاح کشور حرکت مي کنند . لذا اين حرفهاي عنوان شده پوچ است و در خصوص تحريم که فرموده ايد بابت نفت صورت گرفته به اطلاع ميرسانم من يک ايراني هستم و يک ايراني با قانون کشور خودش حرکت مي کند هر بازرگان حقيقي و حقوقي مجاز به خريد نفت از کشورش ميباشد و حتي فروش نفت را اينجانب در چارچوب قانون بين المللي انجام دادم زيرا اتحاديه اروپا و آمريکا تعدادي کشور را به عنوان کشورهاي معاف از تحريم براي مدتي معين اعلام نموده و اينجانب بار تجارتي خود را به کشورهاي غير مجاز نبرده و نفروخته ام لذا اين تحريم خلاف قانون وضع شده ي خودشان بوده است و در حال پيگيري آن ميباشم . در خصوص رانت خواري من کليه شرکتهاي خود را از ۱۵ سال پيش تک تک درست کرده ام و به هيچ کجا بدهي
ندارم ، و اگر کسي احساس مي کند رانتي استفاده شده حاضر هستم آن شرکت را کمتر از قيمت روز واگذار نمايم تا رانت هايي که مورد نظر شان هست به آنها منتقل شود .
• آيا خريد و فروش نفت ضرر و زياني براي کشور داشته است؟
خير چنين نيست و کشور قانون دارد و مسئولين مربوطه طبق قانون ،کار خود را انجام ميدهند وحقي براي سوء استفاده هيچ شخص حقيقي و حقوقي در کشور اسلامي وجود ندارد .
• در خصوص تأمين اجتماعي مسائلي عنوان شده که از شما نام برده اند و قرار بوده معامله ده هزار ميلياردي توماني با تأمين اجتماعي انجام دهيد ، آيا اين موضوع صحت دارد؟!؟
با توجه به تحريم هاي به عمل آمده مجبور بودم منابع خود رابه کشور منتقل و بهترين محل را صندوق تامين اجتماعي انتخاب نموديم . لذا از آقاي مرتضوي تقاضا داشتيم براي جذب اين سرمايه به داخل کشورکمک کند و در آن شرايط سخت ايشان نهايت تلاش را براي جذب اين سرمايه و به خطر نيفتادن اين مبلغ به عمل آوردند و نهايت تشکر را دارم ، از طرفي ايشان اعلام نمودند اين صندوق امسال نياز مبرم به منابع مالي جهت بازنشستگان و اعضاء تحت پوشش تامين اجتماعي را دارد و با توجه به کمکي که صندوق انجام داد قسمتي از منابع را به شرکتهاي بحراني تحت پوشش اين شرکت تزريق و سهام دار شويد و قراردادي تنظيم و مقرر شد نسبت به تخصص شرکتها بررسي و اين کار انجام شود . و مقرر بود صورتهاي مالي آن به هلدينگ ما جهت بررسي ارائه گردد .
• فيلم هايي از شما درسايتها و کشور پخش شده در خصوص روابط پشت پرده اين موضوع آيا صحت دارد ؟!؟
اين موضوع هاي منعکس شده حرفهاي سياسي است که رد و بدل مي شود و من دخالتي به مسائل هيچکس ندارم . اما درخصوص خودم اين موضوع را مي توانم اعلام کنم که هيچ پشت پرده اي وجود ندارد و مسئولي براي انجام کار ما پولي نخواسته است ، حتي آقاي مرتضوي مکرراً هميشه اعلام مي نمود که از دربان اين سازمان تا دفتر اينجانب اگر کسي يک جعبه شيريني خواست حق دادن آن را نداريد ، آقاي فاضل لاريجاني را هم من فقط ۵ دقيقه در دفتر آقاي مرتضوي ديدم و ايشان هم شخص بسيار محترمي بود و فقط آشنا شديم و هيچ حرفي از ايشان نشنيده ام و بعيد است که کسي در عرض ۵ دقيقه آشنايي تقاضائي از کسي داشته باشد ، اما در خصوص اين که کساني براي همکاري با ما تماس مي گرفتند در ميان شرکتها و تجار خريد و فروش و حتي پرداخت کميسيون به طرفين انجام مي گيرد و کار غيرقانوني نيست و کساني که به اينجانب مراجعه مي کردند و قصد همکاري داشتند که هيچ ربطي به آقاي مرتضوي و آقاي لاريجاني نداشته اند . من فقط براي شفافيت کارم از آقاي مرتضوي استعلام نمودم که آيا شما اين اشخاص را مي شناسيد ؟! که ايشان همه را رد کردند . و تقاضا داشتند که من اين اشخاص را به مسئولين اعلام کنم تا شبهه اي براي حرکت ايشان وجود نداشته باشد و اين فيلم از ما ، همين موضوع را نشان مي دهد که من اعلام کردم چشم مي روم و مي گويم که اين اشخاص اين مسائل را عنوان کرده اند . ولي نمي دانستم اين مسائل ضبط مي شود و به عنوان يک مساله بزرگ از آن استفاده مي شود . من فقط يک بازرگان معتقد و متعهد به کشورم و به مسئولين کشورم احترام مي گذارم و هيچ شخصي به اينجانب هيچ درخواست غير عرف نداشته و حساب هاي ما شفاف است .اما مسائل ديگر به من ربطي ندارد و از آن فيلم ها اطلاعي ندارم .
• عکس شما و آقاي ميرکاظمي در هواپيما شخصي جت ديده شده ، نظري داريد ؟!؟
اولاً که اين عکس ما در جت چيزي خلاف نيست، دوماً اينجانب شرکت هواپيمايي دارم و هر کس که بخواهد مي تواند با ساعتي ۲۰۰۰ دلار هزينه کند و از اين هواپيما استفاده کند و اين نرمال است. آقاي ميرکاظمي هم از دوستان و تجار خوب است که ما در تاجيکستان پرواز براي رفتن به ترکيه پيدا نکرديم با اين هواپيما رفتيم و عنوان اين مسائل خيلي مسخره است.
• آيا شما پاسپورت دانمارکي داريد ؟؟
من تا کنون به دانمارک نرفته ام چه برسد به اينکه پاسپورت دانمارکي داشته باشم براي دريافت يک پاسپورت بايد در يک کشور حضور داشت و سرمايه گذاري کرد از طرفي آنقدر اين موضوع بد جعل شده که عکس من بدون کراوات به روي پاسپورت دانمارکي قرار گرفته !! در حالي که يکي از قوائد دريافت پاسپورت هاي اروپائي بستن کراوات است از طرفي آن امضاء معلوم است توسط همان سايت هاي جعلي انجام شده زيرا من سواد خواندن و نوشتن اسم خودم را دارم و اشتباه امضاء نمي کنم .
• آيا بانک شما در مالزي که تحت تحريم قرار گرفته ۸ ميليون دلار ارزش دارد ؟؟؟ آيا ال سي گشايش کرده براي وزارت نفت ؟؟ و مشکل دار بوده است ؟!؟!
بانک مالزي فقط دريافت کننده ال سي است وال سي را ابلاغ ميکند و صادر کننده ال سي نيست . از طرفي يک ال سي که کانفرم شده دريافت مي شود حتمأ بايد ۱۰۰%پول آن تأمين باشد و ربطي به اعتبار بانک گيرنده ندارد تمام بانک هاي دنيا مگر به ارزش بانک خود کار مي کنند؟ از طرفي اين بانک با سرمايه ۱۰۴ ميليون دلار ثبت شده و هميشه به تعهدات خود اقدام نموده و بدهي ندارد و نهايتاٌ سرمايه صاحب سهام اين بانک در داخل کشور چندين برابر اين ال سي ها مي باشد و تمام ال سي ها بدون چون و چرا در زمان خود در حساب هاي شرکت نفت ( نيکو ) واريز گرديده . اعلام مي دارم سرمايه هلدينگ اين شرکت در داخل کشور چندين برابر معامله اين بانک مي باشد و مجموعه هاي هلدينگ حتي ۱ ريال بدهي ندارد.
2656 نمایش

نظر دادن