تاریخ انتشار: جمعه, 27 ارديبهشت 1392 ساعت 08:19

تیم منتخب فصل سری آ ایتالیا

رقابت‌های فصل 13-2012 سری آ ایتالیا با تمام هیجان آن به انتها رسیده است و 11 بازیکن برتر آن برگزیده شدند. 
به گزارش پانا، فصلی پر از درام در ایتالیای در جریان بود. فصلی که سرشار بود از شادی و ناراحتی به یک اندازه. همچنین شهرت بازیکنان بسیاری با نمایش‌های مستمر و ادامه‌دار بیشتر هم شد. چند نفر بودند که به شکل ویژه‌ای عالی کار کردند و در تیم منتخب فصل سری آ از دید سایت گل جای گرفتند.


ستارگانی مانند آندره‌آ پیرلو، هرنانس، میروسلاو کلوزه و فرانچسکو توتی هم به این لیست نزدیک بودند اما در آن قرار نگرفتند. این تیم منتخب تشکیل شده از بازیکنانی فوق‌العاده.

 
دروازه بان


تصمیم اینتر به کنار گذاشتن ژولیو سزار یکی از انتقالات بحث‌برانگیز تابستان گذشته را رقم زد اما جانشین او یعنی سمیر هاندانوویچ کاری کرد که دیگر کسی از سزار حرف نزند. این بازیکن اهل اسلوونی مرتبا مجبور بود که نراتزوری را از تنگناهای دشوار نجات دهد. اگر او نبود فصل اینتر بسیار زودتر از این‌ها به پایان می‌رسید.


خط دفاعی


مهدی بن‌عطیه با تنها 18 بازی در این فصل کمترین بازی را نسبت به دیگر بازیکنان تیم منتخب انجام داده، اما عملکرد رویایی او بود که کمک کرد اودینزه دوباره جایگاه آبرومندانه‌ای در لیگ به دست بیاورد.

آندره‌آ بارزالی بار دیگر صخره‌ای برای یوونتوس شد و نمایش‌های مستمر و باثبات او یکی از دلایل قهرمانی یوونتوس بود. یووه عنوان بهترین خط دفاعی این فصل سری آ با فاصله زیادی از آن خود کرده است.

رنسانس فیورنتینا هم به کمک بازیکنانی مانند گونسالو رودریگس شکل گرفت. این بازیکن آرژانتینی پس از این که ویارئال سقوط ‌کرده را ترک کرد به فلورانس رفت که بهترین جا برای بازگشت او به اوج بود. او کمک کرد ویولا امیدوار به صعود به اروپا بماند.


خط میانی

استفان لیشت‌اشتاینر به سرعت یکی از اثربخش‌ترین بال‌های تدافعی دنیا شد و خود را به گزینه اول یوونتوس، دست کم برای آینده نزدیک تبدیل کرد. چند نمایش عالی او پیروزی‌های درخشانی را برای یوونتوس رقم زد.

اگر یک بازیکن بیشتر از لیشت‌اشتاینر برای تیم آنتونیو کونته اثرگذارتر بوده باشد او آرتورو ویدال است. هافبک اهل شیلی باز هم ثابت کرد که مهره‌ای بی‌جانشین در یوونتوس است. او نه ‌تنها به ضد حملات تیم کمک کرد که روی آنها گل هم زد. آمار 10 گل او را برترین گل‌زن این فصل یووه ساخت.

در میان بازیکنان منتخب هیچ کدام به اندازه مارک همشیک در تیم منتخب هفته قرار نگرفت. این بازیکن اهل اسلوواکی 10 بار در ترکیب هفته ما حضور داشت. او کمک کرد ناپولی دوم شود.

آینده شاید برای پالرمو روشن نباشد – آنها به سری ب سقوط کردند – اما زمانی که اوضاع آرام گیرد آنها نقطه مثبت بزرگی را در این فصل خود خواهند یافت، یوسیپ ایلیچیچ. این بازیکن اهل اسلوونی تنها امید روزانرو در فصلی بود که بدون او بی‌معنی به نظر می‌رسید. عملکرد او در نیمه دوم فصل به حدی عالی بود که کم مانده بود به ‌تنهایی تیم را از سقوط نجات دهد!


خط حمله

نمایش‌های فوق‌العاده آنتونیو دی‌ناتاله حد ومرز نمی‌شناسد. این مهاجم اودینزه پیش از فصل 10-2009 هرگز نشده بود در یک فصل 20 گل بزند اما او اکنون چهار فصل پیاپی است که این کار را انجام می‌دهد. او در سن 35 سالگی قاعدتا باید پیر باشد و مقابل دروازه کار خاصی نتواند انجام دهد اما برعکس او همچنان خیره‌کننده است.

ناپولی بدون ادینسون کاوانی به لیگ اروپا هم نمی‌رسید. آنها نیاز به ستاره‌ای داشتند که تیم را به آن سطح عالی برساند و این بازیکن اروگوئه‌ای همواره به داد تیم خود رسید. هت‌تریک‌های او مقابل لاتزیو، رم و اینتر او را به آمار 28 گل و به احتمال فراوان عنوان آقای گلی رساند. اگر او فصل بعد در ناپل بماند کمتر کسی افت او را پیش‌بینی می‌کند.

میلان هم زلاتان ایبراهیموویچ را به پاری سن ژرمن واگذار کرد و فصل را بی‌فروغ آغاز کرد. آنها نقطه روشنی در خط حمله نداشتند اما استفان الشعراوی از راه رسید. او که در آن هنگام 19 سال داشت با گل‌ها و عملکرد عالی خود مهاجمان باتجربه‌تر و مسن‌تر را خجالت‌زده کرد. البته قدرت تمام‌کنندگی دلیل اصلی قرارداد با او در تابستان دو سال پیش نبود اما آمار 16 گل او نشان از مردی دارد که هرگاه لازم باشد به کمک تیم خود می‌شتابد.

1237 نمایش

نظر دادن