تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 ارديبهشت 1392 ساعت 07:35

پشت پرده لغو بازي خداحافظي مهدوي كيا

گفته می شد بازی پرسپولیس مقابل هامبورگ اساسا لغو شده و حال چرا مهدوی کیا هم در بازی با سپاهان از فوتبال خداحافظی نمی کند بر هیچ کس روشن نیست.

مدت ها تلاش باشگاه پرسپولیس برای ترتیب دادن مراسم خداحافظی قبل از شروع بازی فینال جام حذفی با جلسه ای که سپاهانی ها تشکیل دادند و خبرش به گوش سرخپوشان تهرانی رسید نقش برآب شد و محمد رویانیان را وادار کرد تا برنامه جدیدی را برای خداحافظی مرد ماندگار پرسپولیس در نظر بگیرد.

بعد از آنکه مهدی مهدوی کیا اعلام کرد آرزو دارد پرسپولیس به فینال رقابت های جام حذفی صعود کند تا او با حضور در این بازی برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کند، مسئولان این باشگاه تدابیر لازم برای تحقق این آرزو را اندیشیدند و با صعود سرخپوشان به فینال زمینه برگزاری مراسمی آبرومند و باشکوه فراهم شد اما درست چند روز مانده به بازی فینال و در شرایطی که پرسپولیسی ها همه هماهنگی های لازم برای برگزاری مراسم خداحافظی کیا را انجام داده بودند، به مسئولان باشگاه تهرانی خبر رسید که اصفهانی ها با تشکیل جلسه ای به دنبال بهره برداری روانی از این مراسم هستند و قصد دارند با نزدیک کردن خود به مهدوی کیا و تلطیف روحیه ضد سپاهانی هواداران پرسپولیس، شرایط را برای رسیدن به پیروزی فراهم کنند.

رسیدن این خبر به محمد رویانیان که از شم پلیسی بالایی نیز برخوردار است وی را برآن داشت تا در برنامه خداحافظی کیا تجدید نظر کند. او ابتدا با برخی نزدیکانش مشورت کرد و زوایای مختلف را بررسی کرد و قبل از آنکه تصمیمش را رسانه ای کند چند روزی را صبر کرد تا روز شنبه و یک روز قبل از دیدار فینال فرا برسد.

مدیرعامل سرخپوشان صبح روز شنبه به سعید شیرینی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس ماموریت داد تا ضمن حضور در جلسه هماهنگی این دیدار از انصراف پرسپولیس برای برگزاری مراسم خداحافظی مهدوی کیا خبر دهد. این تصمیم شاید برای سپاهانی ها تردیدهایی را ایجاد می کرد اما پرسپولیسی ها با این بهانه که پنج دقیقه بازی کردن در شان مهدوی کیا نیست این خداحافظی را به تاخیر انداختند.

هر چند مسئولان باشگاه پرسپولیس پنج دقیقه بازی کردن را دلیل منتفی شدن این مراسم عنوان کرده اند اما واقعیت این است که این تصمیم به دنبال جلسات سپاهانی ها اتخاذ شد.

با این حال تازه ترین تصمیم مسئولان باشگاه پرسپولیس این است که زمینه بازی با هامبورگ در تهران یا آلمان را فراهم کنند تا مهدوی کیا از دنیای فوتبال خداحافظی کند. در این مورد گفته می شود پرسپولیسی ها هزینه دعوت از هامبورگ را برعهده صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان گذاشته تا این تیم را به تهران بیاورد. با این حال هنوز به درستی مشخص نیست چه زمانی دیدار پرسپولیس و هامبورگ برای خداحافظی مهدوی کیا برگزار خواهد شد.

آنچه اما هنوز مشخص نشده این است که آیا مهدوی کیا با منتفی شدن خداحافظی اش در ترکیب پرسپولیس قرار خواهد گرفت یا نه. یحیی گل محمدی سرمربی سرخپوشان عصر شنبه در نشست خبری قبل از دیدار با سپاهان به این پرسش پاسخ روشنی نداد و همه چیز را به بعد از انجام آخرین تمرین سرخپوشان موکول کرد. با این حال رویانیان در تلاش بود تا مهدوی کیا در دیدار برابر سپاهان دقایقی برای پرسپولیس بازی کند و به همراه هواداران جشن قهرمانی بگیرد.

شایعه ای که پیرامون این خبر توجه همه را به سوی خود جلب کرده این است که مهدوی کیا ساعاتی پیش با یحیی تماس گرفته و گفته باید من را در لیست 18 نفر قرار بدهی چون می خواهم بازی کنم اما یحیی این پیشنهاد را نپذیرفته است.

از طرفی مهدوی کیا با مصدومیت شدیدی در ناحیه کمر رو به رو است و گفته شده او هرگز قادر به بازی کردن برای پرسپولیس نیست. آیا دو طرف به دنبال اذیت کردن یکدگیر هستند؟!

منبع: قدس آنلاين

 

2084 نمایش

نظر دادن