تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 آبان 1395 ساعت 07:53

وقتی بی شرف در والیبال فحش نیست!

ناظر بازی والیبال پیکان با شهرداری ارومیه معتقد است که فحاشی در این بازی صورت نگرفته و لفط "بی شرف" که تماشاگران استفاده می‌کردند فحش نیست.

محمد حسین شفقی در گفت وگو با ایسنا درباره فحاشی در بازی پیکان و شهرداری ارومیه در هفته اول لیگ برتر والیبال اظهار کرد: باید تعریفمان از فحاشی را بگوییم. ما فحش و ناسزا و الفاظ توهین آمیز به ناموس را فحاشی می‌دانیم. اما اینکه بگوییم "بی شرف" فحش است، درست نیست. ما بی شرف را به بی تعصب معنا می‌کنیم! و بی تعصب هم نمی‌تواند فحاشی محسوب شود. هرچند ما معتقدیم که اصلاً این کلمات هم نباید در سالن گفته شود.

شفقی در ادامه افزود: اگر هواداران فحاشی کنند و یا اینکه اشیایی را به درون زمین پرتاب کنند و به بازیکن یا مربی توهین کنند ما بازی را قطع می‌کنیم و تذکر می دهیم. در واقع این وظیفه‌ای است که سازمان لیگ برعهده ما قرار داده است.

ناظر بازی پیکان و شهرداری ارومیه با بیان اینکه داوران باید در صورت صلاحدید از کارت زرد استفاده کنند، گفت: داوران ما باید بتوانند از کارت زرد خود استفاده کنند. من با رییس کمیته داوران صحبت کردیم و گفتم که که داوران ما بسیار خوب کار می‌کنند و قضاوت‌های خوبی در هفته اول لیگ داشتند. فقط مشکل این بود که از کارت خود استفاده نمی‌کردند و اگر این اتفاق رخ می‌داد، بهتر بود.

او با بیان اینکه بعد از بازی با سعید معروف و مجتبی میرزاجانپور صحبت کرده است، گفت: بعد از بازی من با هر دوی این بازیکنان صحبت کردم. مخصوصاً معروف که الگوی همه بازیکنان است و نباید چنین رفتارهایی را داشته باشد. به میرزاجانپور هم گفتم از بازیکن تیم ملی بعید است که بازی را اینگونه نگه دارد. البته باید بدانیم که این بازیکنان با یکدیگر دوست هستند و پای تور با یکدیگر صحبت می‌کنند و یا کری می‌خوانند اما ما فکر می‌کنیم که فحش می‌دهند. همه این ها باعث بی انضباطی می‌شود که من آن را قبول ندارم.

646 نمایش

نظر دادن