تاریخ انتشار: شنبه, 01 آبان 1395 ساعت 18:26

عابدینی:« سلطانی‌فر» و «دادگان» بهترین گزینه‌ها برای وزارت ورزش هستند

رئیس کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال مطمئن است شرکت جیووا نمی‌تواند هیچ اقدامی علیه فدراسیون فوتبال انجام دهد.

امیر عابدینی در گفت‌وگو با آنا، درباره سفر خود به ایتالیا و مذاکره با مسئولان شرکت جیووا در خصوص شکایت احتمالی این شرکت از فدراسیون فوتبال گفت: «ما یک موضع در مقابل جیووا داریم و به هیچ عنوان هم از آن عقب نمی‌نشینیم. نباید این شرکت برای تیم ملی فوتبال ایران لباسی را بدهند که تا این اندازه کیفیت‌ آن پایین باشد. ما موقتا از لباس‌های موجود این شرکت برای تیم بانوان استفاده می‌کنیم اما باید لباس‌های باکیفیت به تیم ملی ایران بدهند.»

وی ادامه داد: «به مسئولان شرکت جیووا گفتم که شما اشتباهات مکرر داشتید و ما حاضر نیستیم محصولی که کارشناسان تشخیص دادند خوب نیست را مورد استفاده قرار دهیم. گفتم بیایید تهران مذاکره کنیم تا به یک راه‌حل منطقی برسیم. اگر آمدند که هیچ، اگر هم نیامدند و خواستند با شکایت خود را به جای برسانند، مطمئن باشید که زورشان به فدراسیون فوتبال ایران نمی‌رسد. بروند هر کاری از دست‌شان برمی‌آید انجام دهند. ما هم به بخش حقوقی‌مان گفتیم که آنها هم کار خود را بکنند تا کارهای شرکت جیووا به نتیجه نرسد.»

رئیس کمیته اقتصادی فدراسیون خاطرنشان کرد: «من برای موضوعات دیگری هم به خارج از کشور رفته بودم. خواستم مشکل کمپ‌های تیم ملی را حل کنم تا برای بازی‌های دوستانه دچار مشکل نشویم تا همه چیز طبق برنامه‌های کی‌روش پیش برود، بدون مشکل اسپانسر پیدا کنیم و قرارداد خوبی با آن ببندیم تا حریفان به صحبت‌های خود متعهد باشند و در دیدارهای دوستانه با ترکیب کامل خود مقابل ما حضور یابند.»

تا 2 بامداد کار می‌کردم

او درباره صحبت‌هایی که علیه وی در فضای مجازی زده می‌شود و او را مخالف باشگاه‌ها معرفی می‌کنند، بیان کرد: «نیازی نمی‌بینم درباره نظر اشخاص موضع بگیریم. کاری که بلدم را انجام می‌دهم و یک جاهایی جلوی برخی چیزها که به ضرر فوتبال کشورم است، می‌ایستم. ما پیش از قرارداد محیطی بیش از 300 ساعت کار کردیم تا این قرارداد بسته شد. پیش می‌آمد تا ساعت 2 بامداد روی این قرارداد مهم کار کردیم و تمام موارد آن را بررسی کردیم. حالا می‌خواهند علیه من جوسازی کنند. از نظر من مهم نیست چون من باید برای کشورم کار کنم.»

3 سال پیش باید سلطانی‌فر وزیر می‌شد

عابدینی در مورد وزارت ورزش و اینکه به نظرش چه کسی رئیس این وزراتخانه می‌شود، عنوان کرد: «پیش بینی‌ام این است که دولت فردا وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی می‌کند، چون آقای روحانی نمی‌خواهد در طول سه ماه آینده وزارت ورزش و وزرات‌خانه‌های ارشاد و آموزش و پرورش بدون وزیر اداره شوند. این گمانه‌زنی در دولت آقای روحانی وجود دارد که در 4 سال آینده هم از سوی مردم انتخاب می‌شوند و قطعا وزرایی دردوره 4 ساله دوم خود به مجلس معرفی می کند که حداقل 6 ماه سابقه وزارت را داشته باشند. بالاخره هر سه وزارتخانه ورزش، ارشاد و آموزش‌وپرورش دارای چالش عمیق اجتماعی هستند و نباید با سرپرست اداره شوند.»

رئیس کمیته بازاریابی وزارت ورزش تاکید کرد: «معتقدم که وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش آقای سلطانی‌فر خواهند بود و اتفاقا ایشان فردی است که در مدیریت ورزش اقبال عمومی دارد. اگر هم قرار بر این شد که وزیر ورزش سیاسی نباشد به نظر من دادگان که مدیر ورزشی موفقی بوده‌ است می‌تواند بهترین گزینه برای هدایت وزارت ورزش باشد. امیدوارم که مجلس همچون دوره قبل دولت را مجبور نکند وزیری را معرفی کند که باب میلش نیست. سلطانی‌فر اگر سه سال پیش رای اعتماد می‌گرفت الان اوضاع خیلی بهتر بود.»

* با طاهری دشمن نیستیم

او درباره سرپرست‌های استقلال و پرسپولیس بیان داشت: «معتقدم طاهری و افتخاری نباید تغییر کنند. این مدیران امروز به طور دقیق متوجه کاری که باید انجام دهند، شده‌اند و خوب این دو باشگاه را هدایت می‌کنند. اگر تغییری در هیات مدیره آنها صورت بگیرد موردی ندارد اما باید افتخاری و طاهری در استقلال و پرسپولیس باقی بمانند. فقط خدا کند طاهری متوجه شود ما با او دشمنی نداریم.»

* تمام اشتباهات داور به سود پرسپولیس نیست

عابدینی درباره اتفاقات تلخی که در بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس رخ داد، بیان داشت: «من نمی‌دانم چرا نمی‌خواهند عده‌ای قبول کنند که پرسپولیس بهترین بازی را ارائه می‌کند. این موضوع را تمام کارشناسان فوتبال تایید می‌کنند که پرسپولیس با مربی باکلاسی مثل برانکو قوی‌ترین تیم لیگ است که تا به امروز از تمامی رقیبان خود امتیاز گرفته است. خوب روزی هم می‌رسد که استقلال خوزستان بازی قابل قبولی را انجام می‌دهد و مستعد باخت نیست. در بازی دو تیم داور مسابقه سه اشتباه تاثیرگذار داشت و نتوانست قضاوت قابل قبولی داشته باشد. اما آیا تمام اشتباهات به سود پرسپولیس بود؟»

او خاطرنشان کرد: «مورد دیگری که وجود دارد این است که چرا پرسپولیس همیشه در اهواز به مشکل می‌خورد. مردم چه گناهی کرده‌‌اند که باید سروکله‌شان بشکند و تا دم مرگ جلو بروند. کمیته انضباطی اعلام کرده که جریمه مالی می‌کند. آخر جریمه مالی چه دردی را دوا می‌کند. اگر یک نفر بمیرد آن وقت خیال‌ آقایان راحت می‌شود. برخورد قاطع لازم است تا کسی جرات نکند سنگ پرتاب کند. یک مسابقه فوتبال که نباید تلفات بدهد.»

* سازمان لیگ آمده و برخی باشگاه‌ها را پولدار کرده است

رئیس کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال درباره اعتراض برخی تیم‌ها به خصوص سیاه‌جامگان از یکسان شدن سامانه 3090 برای تمامی تیم‌ها و اینکه درآمد آنها به مشکل برخورده است،‌ تصریح کرد: «پارسال درآمد باشگاه سیاه‌جامگان از سامانه هواداری صفر ریال بوده است. آن وقت در ابتدای فصل از ما 600 میلیون تومان پول گرفته است. حداقل دوستان درباره چیزی که بلد نبودند و نمی‌توانستند آن را اجرایی کنند، حرف نزنند. سازمان لیگ پای حرف خود ایستاد و امروز 3090 از سامانه هواداری تبدیل به باشگاه شده است.»

عابدینی ادامه داد: «سازمان لیگ آمده و برخی باشگاه‌ها را پولدار کرده است. جالب است بدانید تنها 5 باشگاه توانستند سامانه هواداری بگیرند. مدیرعامل سیاه جامگان که می‌گوید 30 میلیارد تومان خرج کرده چقدر موفق شده درآمدزایی کند. گیریم 2 میلیارد تومان که آن هم از طریق تبلیغات محیطی بوده‌است. 28 میلیارد دیگر را خوب باید در این سال‌ها خودش درآمدزایی می کرد. دیروز هم که سرمربی تیم‌شان به خاطر مشکلات مالی استعفا داد. مدیران ضعف مدیریتی خود را گردن سازمان لیگ نیندازند.»

443 نمایش

نظر دادن