تاریخ انتشار: شنبه, 10 مهر 1395 ساعت 11:53

قهرمان طلایی المپیک ایران: از این به بعد هم «خودم »برای «خودم» مربیگری می‌کنم!

قهرمان طلایی المپیک ایران گفت: برنامه تمرینی من با هماهنگی فدراسیون است و اگر این موضوع به معنای ورزشکارسالاری بوده از ابتدا قبول نمی کردند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از آنا، تیم وزنه‌برداری در المپیک ریو موفق‌ترین رشته بود و همین امر باعث شد تا سجاد انوشیروانی همچنان به عنوان مربی دوباره در این سمت ابقا شود، پستی که البته با حاشیه‌های زیادی همراه است چرا که کیانوش رستمی که قبل از المپیک راهش را از تیم وزنه‌برداری جدا کرده و تمریناتش را به صورت شخصی ادامه داده و طلای المپیک را از آن خود کرد، باز هم برای آینده همین تصمیم را دارد که البته از نظر انوشیروانی این روند قطعا ورزشکارسالاری است و به گفته او «رفتار رستمی و پذیرفتن آن، نوعی ورزشکارسالاری را باب کرده که این موضوع به ضرر ورزش کشور است و همین موضوع باعث می‌شود تا ما ضرر کنیم.»
رستمی در واکنش به این موضوع که انوشیروانی معتقد است تمرینات جداگانه او باعث رواج ورزشکارسالاری می شود، عنوان کرد: «‌من به نظر شخصی افراد کاری ندارم. برنامه من با هماهنگی فدراسیون و علی مرادی به این صورت بوده است و اگر جداگانه تمرین کردن من به این معنی بوده که من بازیکن‌سالاری را در وزنه‌برداری رواج داده‌ام از همان ابتدا فدراسیون به من این اجازه این کار را نمی داد.»
وی افزود: «‌من برنامه تمرینی خودم را دارم و با آن برنامه بسیار موفق بودم. برای المپیک خودم تنهایی تمرین کردم و سختی‌های بسیار زیادی هم کشیدم. من در حیاط منزل تمریناتم را پیگیری کردم و روزانه 6 ساعت کار می کردم تا به آمادگی مطلوب رسیدم. هیچ کس به اندازه خودم شرایط بدنی و جسمانی ام را می نمی شناسد و فکر می کنم هر کسی جای من بود همین کار را می کرد.»
قهرمان طلایی ایران گفت: «متاسفانه این روزها حواشی در مورد این موضوع زیاده شده است و کسانی به دنبال این هستند که با طرح این مسائل خودشان را بزرگ کنند در صورتی که من کاری به کسی ندارم و تنها هدفم این است که در وزنه‌برداری موفقیت‌های بیشتری به دست بیاورم و برای ایران افتخارآفرینی کنم. به این مسائل هم که این روزها مطرح شده‌ است توجهی نمی‌کنم و همانطور که قبلا با فدراسیون برای تمریناتم هماهنگ می کردم برای شروع تمریناتم هم روال گذشته را دنبال می‌کنم.»
رستمی در خصوص شروع تمریناتش گفت: «بعد از المپیک دست به وزنه نزدم و هنوز تمریناتم را شروع نکردم. در این مدت به قدری سرم شلوغ بوده که فرصت تمرین کردن نداشتم اما باید هر چه سریعتر دست به کار شوم چرا که مسابقات لیگ و مسابقات قهرمانی جهان را پیش رو دارم و نباید زمان را از دست بدهم.»
قهرمان المپیکی به فعالیتش‌هایش بعد از المپیک اشاره کرد و گفت: «از وقتی که از برزیل برگشته‌ام در استان‌های مختلف کشور برنامه‌های تقدیر و تجلیل مختلفی تدارک دیده‌اند که در اغلب آنها شرکت کرده‌ام. از همه مردم ایران و مسئولان به خاطر حمایت هایشان بعد از رقابت های المپیک تشکر می کنم.»
قهرمان طلایی المپیک در پاسخ به اینکه برنامه اش برای آینده چیست، اظهار کرد: «تمام هدفم این است که مانند قبل راهم را ادامه دهم و خودم برای خودم مربیگری کنم. من سعی کردم مسیر درست را انتخاب کنم و خودم به تنهایی برای رسیدن به کسب مدال خوش رنگ طلا تلاش کردم. به هر حال حساسیت بر روی من بسیار زیاد بود چرا که اگر موفق به کسب مدال در المپیک نمی شدم انتقادها زیاد می شد، اما خداوند به من کمک کرد و توانستم به هدفم برسم و مردم ایران را خوشحال کنم.»
دارنده مدال طلای المپیک ریو 2016 در پایان گفت: «در سطح دنیا بهترین ورزشکاران هم نتوانسته‌اند در طول مدت یکسال بیشتر از دوبار به سطح آمادگی 100 درصد برسند، اما من در مدت دو ماه توانستم دوبار رکورد دنیا را جابجا کنم و این یک موفقیت بزرگ برای من است.»

645 نمایش

نظر دادن