تاریخ انتشار: سه شنبه, 06 مهر 1395 ساعت 09:14

ترکمانچای 75 میلیاردی در بلیط فروشی بازی های لیگ برتر

اگر تعداد تماشاگران و فروش بلیط توسعه برهان مبین بیشتر نشود و بلیط فروشی تراکتورسازی و فولاد و استقلال خوزستان و تیم های اصفهانی را به عهده نگیرد و درآمدش همان درآمد سال گذشته باشد در طول یازده سال قراردادش با سازمان لیگ و با افزایش 15 درصد تضمینی هر ساله برهان مبین در پایان قرارداد نزدیک به 75 میلیارد تومن درامد از بلیط فروشی خواهد داشت.

برنامه نود افشا کرد که سازمان لیگ برتر قراردادی باورنکردنی و یک طرفه با شرکت«برهان مبین» امضا کرده است. قراردادی که طی آن ، شرکت مذکور در سال های آتی فقط از محل فروش بلیط دیدارهای سرخابی 75 میلیارد تومان برداشت خواهد کرد.

به گزارش عصرایران ، پی گیری های انجام شده در مورد خالی بودن جایگاه های استقلال در دربی 83 کار را به یک پرونده عجیب و غریب رساند. برنامه نود دو هفته قبل سراغ دلیل خالی بودن سکوها رفته بود و بعد در این بین به شرکتی به نام «توسعه برهان مبین» رسید که مسوولیت فروش بلیط ها را به عهده داشت. شرکتی با مدیرعامل آقای کاشانی که روی خط برنامه نود آمد و البته حاضر نشد درصد و سهم شرکت اش را از هر بلیط عنوان کند. او در جواب سوال فردوسی پور که در میان مصاحبه پرسیده بود سهم شرکت شما از مبلغ بلیط فروشی چقدر است گفت:« اجازه می دهید این درصد را نگویم؟»

با این همه در برنامه این هفته نود جزییات قرارداد شرکت توسعه برهان نوین و سازمان لیگ افشا شد. از قرار معلوم از مبلغی که برای هر بلیط گرفته می شود. 10 درصد سهم فدراسیون فوتبال است ، 5 درصد سازمان لیگ ، 5 درصد هیات فوتبال ، 5 درصدنیروی انتظامی و 35 درصد شرکت توسعه برهان مبین . در اصل 60 درصد سود یک مسابقه خرج برگزاری و بلیط فروشی می شود و فقط 40 درصد میان دو تیم میهمان و میزبان تقسیم خواهد . به این شکل کاملا مشخص است که شرکت مسوول فروش بلیط سود بیشتری از هر کدام ازتیم ها خواهد کرد.

شرکت توسعه برهان مبین البته فعلا قرارداد فروش بلیط های استادیوم آزادی و استادیوم تختی را اجرایی کرده است و از سود بلیط فروشی سرخابی ها استفاده می کند اما همین دوتیم تقریبا سهم عظیم بلیط فروشی را دارند. به طوری که در سال گذشته و طبق آمار سازمان لیگ فدراسیون فوتبال تعداد 400 هزار استقلالی در دیدارهای تیم شان در استادیوم حضور داشتند و 650 هزار پرسپولیسی. تعدادی که با توجه به قیمت بلیط 10 هزار تومن رقم 10.5 میلیارد را به وجود خواهد آورد.

حالا اگر قرار باشد سود شرکت برهان مبین را از این رقم حساب کنیم به عدد 3میلیارد و 675 میلیون تومان خواهیم رسید. عدد بسیار زیادی که از سود پرسپولیس و استقلال هم بیشتر خواهد بود.

اما نکته مهمتر قرارداد این شرکت با سازمان لیگ است . قراردادی که نه به صورت مناقصه که به شکلی عجیب و غریب و البته یازده ساله بسته شده و حق فروش بلیط ها در قراردادی شبیه ترکمانچای به توسعه برهان مبین واگذار شده است. نکته مهم در مورد یکی از بندهای قرارداد این است که در آن افزایش 15 درصدی بلیط ها در هر سال لحاظ شده و به همین شکل در یازده سال آینده قیمت بلیط ها 165 درصد گران خواهدشد.

نکته جالب اینجاست که بدانید اگر تعداد تماشاگران و فروش بلیط توسعه برهان مبین بیشتر نشود و بلیط فروشی تراکتورسازی و فولاد و استقلال خوزستان و تیم های اصفهانی را به عهده نگیرد و درآمدش همان درآمد سال گذشته باشد در طول یازده سال قراردادش با سازمان لیگ و با افزایش 15 درصد تضمینی هر ساله برهان مبین در پایان قرارداد نزدیک به 75 میلیارد تومن درامد از بلیط فروشی خواهد داشت.

604 نمایش

نظر دادن