تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 مرداد 1395 ساعت 11:48

پشت پرده خریدهای اوکراینی پرسپولیس

بازیکنان اوکراینی پرسپولیس تبدیل به سوژه اصلی این روزهای نقل و انتقالات فوتبال ایران شده اند.

وبسایت نود: با توجه به اینکه پرسپولیس پیش از شروع فصل در اوکراین اردو زد پیوستن این بازیکنان به پرسپولیس حرف و حدیث هایی را ایجاد کرد مبنی بر این که جذب آنها مرتبط با هزینه های اردوی اوکراین بوده و این شائبه شکل گرفت که چرا پرسپولیس از کشوری که در آن اردو زده باید دو بازیکن جذب کند. اگر پرسپولیس در هر کشور دیگری اردو می زد باید از آنجا بازیکن جذب می کرد؟ چطور است پرسپولیس دو بازیکن اوکراینی را گرفته و سومین بازیکن اوکراینی هم در آستانه عقد قرارداد بوده و با تیم تمرین می کند.

بهروز رهبری فرد پیشکسوت پرسپولیس در این باره به نکته جالبی اشاره کرده و می گوید: «دو بازیکن اوکراینی یک جلسه تمرین کردند و فردایش به باشگاه رفتند و عدد ۶ را نشان دادند و قرارداد بستند. یعنی در واقع آنها با یک جلسه تمرین انتخاب شدند و این نشان می دهد که تمرین کردن و تست دادن آنها فرمالیته بوده است.»

درباره چگونگی پیوستن اوکراینی ها به پرسپولیس حرف و حدیث های زیادی مطرح شده است. گفته می شود پرسپولیس در اوکراین در هتلی اردو زده که خارج از شهر بوده و آنها برای صرف نهار و تمرین کردن مدام هتل را ترک کرده و مصافتی را طی می کردند و این موجب خستگی بازیکنان بوده است، چون در هتل غذای حلال وجود نداشته و در رستورانی غذا صرف می کردند که مالک آن ایرانی بوده و همان فرد هزینه های اردوی اوکراین را متقبل شده و در جذب بازیکنان اوکراینی هم یک پای ماجرا بوده است.

این فرد با صاحب یکی از رستوران های زنجیره ای در ایران به نام «پ» ارتباط داشته و به این ترتیب در جذب اوکراینی ها دو رستوران دار دخیل بوده اند. یکی از این رستوران دارها با یکی از دلال های معروف با نام «م» ارتباط دارد. درباره این دلال معروف حرف و حدیث های زیادی درباره چگونگی انتقال بازیکنان و درصدهای بالایی که از آنها گرفته و بازیکنان را تحت سیطره خودش قرار می دهد وجود دارد. این دلال با تیم های اوکراینی ارتباطاتی داشته و زمینه جذب این بازیکنان را فراهم کرده است. اما این دلال تمایلی به عنوان شدن نامش ندارد و نمی خواهد کسی بداند در این نقل و انتقال نقش دارد و به این ترتیب سعی می کند کاملا مخفیانه کار خود را انجام دهد، با این وجود رسانه ها پی به قضیه بردند و از «م» به عنوان عامل اصلی انتقال این بازیکنان یاد می شود که دو رستوران دار هم او را همراهی کردند. در این میان برخی معتقدند عناصر دیگری هم در این قائله ذی‌نفع هستند که از اشاره به نام آنها به سبب جایگاهشان معذوریم.

عده ای مانند بهروز رهبری فرد در میان اظهارنظرهای خود نام برانکو را هم در این انتقال وسط کشیده اند و معتقدند لابد او هم سهمی داشته که به این راحتی بازیکنان اوکراینی را پذیرفته ولی با توجه به این که برانکو نشان داده پس از این که گزینه های مدنظرش جذب نشدند با گزینه هایی که باشگاه پیشنهاد می دهد زود کنار می آید اتهامات به او بی اساس به نظر می رسد. برانکو فصل قبل هم کرستانوویچ مهاجم کروات را مدنظر داشت که باشگاه از جذب او امتناع کرد و این فصل هم بازیکنان خارجی از کشورهای دیگر را پیشنهاد داد که مورد موافقت قرار نگرفت.

در مجموع جذب دو بازیکن اوکراینی و قرار گرفتن بازیکن سوم در آستانه امضای قرارداد موجب شد تا حتی سوژه کنفرانس خبری طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس به این موضوع اختصاص پیدا کند و طاهری هم خیلی راحت جذب بازیکنان اوکراینی را به سرمربی پرسپولیس ربط داد و تاکید کرد برانکو آنها را تایید کرده و خواسته است.

آخرین بازیکنی که به تمرینات پرسپولیس آمده یک دروازه بان ۱۸ ساله اوکراینی به نام اولگ بیلیک است که تنها در دو بازی در لیگ دسته اول اوکراین نیمکت نشین بوده و تازه از تیم های پایه اسکالا استریی اوکراین به تیم اصلی راه پیدا کرده است. انتقادات زیاد در همین زمینه باعث شد برانکو بگوید من دروازه بان بزرگسال لازم دارم نه زیر ۲۳ سال، اما حضور چنین دروازه بانی با این رزومه که حتی در لیگ دسته یک اوکراین هم بازی نکرده است برای تست و احیانا پیوستن به پرسولیس جای سوال اساسی دارد. در فوتبال ایران گلرهایی با همین سن حضور دارند که سابقه ملی داشته و می توانند همین الان به پرسپولیس بیایند و عجیب است که همه مسیرها در پرسولیس به اوکراین ختم می شود.

523 نمایش

نظر دادن