تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 تیر 1395 ساعت 09:33

انتقام ایتالیا از اسپانیا

تیم‌ملی ایتالیا با غلبه بر اسپانیا انتقام فینال یورو ۲۰۱۲ را گرفت و حریف آلمان شد.

به گزارش ایسنا، دو تیم ایتالیا و اسپانیا در هفتمین دیدار مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری 2 بر صفر ایتالیا به پایان رسید.

این بازی تقابل فینالیست‌های دوره قبل بود؛ جایی که ماتادورها با ۴ گل به برتری رسیده بودند. بازی دو تیم با برتری تیم آبی پوش شروع شد و اولین خطر جدی در دقیقه هشت بود جایی که ضربه سر گراتزیانو پله را داوید دخئا به زیبایی برگشت داد. دو دقیقه بعد ضربه برگردان امانوئله جیاکرینی را دخئا با همکاری تیر دروازه به بیرون فرستاد ولی چاکر، داور ترکیه ای در تصمیمی عجیب خطای جیاکرینی روی بوسکتس را اعلام کرد.

در ادامه بازی متعادل شد و توپ در میانه های میدان در جریان بود. در ادامه شوت زمینی سسک فابرگاس را مدافعان ایتالیا به خوبی برگشت دادند.

در دقیقه ۲۵ ضربه سر زیبای مارکو پارولوی پیش تاخته به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت. چهار دقیقه بعد سرخیو راموس نزدیک بود دروازه خودی را باز کند که توپ او به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۳ ضربه ایستگاهی ادر را دخئا به طور ناقص برگشت داد و توپ برگشتی را کیه‌لینی وارد دروازه اسپانیا کرد تا آتزوری پیش بیفتد.

در ادامه بازی باز هم متعادل دنبال شد و اسپانیا نتوانست به دروازه ایتالیا نزدیک شود تا نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر ایتالیا به پایان برسد.

در نیمه دوم ایتالیا باز هم بازی را برتر از حریف خود شروع کرد ولی جدی‌ترین موقعیت این نیمه را آلوارو موراتا در دقیقه ۴۹ از دست داد و بوفون ضربه سر او را دریافت کرد.

در دقیقه ۵۵ جدی‌ترین موقعیت بازی را ادر از دست داد و در حالی که در موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی قرار داشت با درخشش دخیا روبرو شد.

در دقیقه ۶۱ بازی بار دیگر ایتالیا از جناح چپ به دروازه اسپانیا نزدیک شد ولی دخئا با واکنش ناقص خود همراه مدافعان اسپانیا این توپ را برگشت داد. دل‌بوسکه در ادامه لوکاس واسکس و پدرو رودریگس را نیز به میدان فرستاد تا قدرت هجومی تیمش بیشتر از قبل شود.

در ادامه اسپانیا بهتر بازی کرد و بازی خوبی ارائه داد. شوت دقیقه ۷۲ آندرس اینیستا موقعیت جدی برای این تیم بود که جانلوییجی بوفون به زیبایی برگشت داد.

در دقیقه ۸۴ لورنسو اینسینیه می توانست تیر خلاص را شلیک کند که موقعیت او نیز از دست رفت.

در دقیقه 90 جرارد پیکه در آستانه دروازه صاحب توپ شد ولی با درخشش بوفون این موقعیت هم از دست رفت تا آه از نهاد هواداران اسپانیایی ورزشگاه بلند شود.

در دقیقه 91 پله موفق شد مانند بازی با بلژیک گلزنی کند و برای بار دوم دروازه اسپانیا را باز کند تا این دیدار با برتری 2 بر صفر ایتایا به پایان برسد.

390 نمایش

نظر دادن